تداوم روند نزولی تورم ماهانه در استان یزد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: تورم ماهانه استان از تابستان روند کاهشی در پیش گرفته و تورم ماهانه اسفند ۱.۵ درصد شد.

محمد علی شاه حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: تورم ماهانه استان یزد از تابستان روند کاهشی در پیش گرفته و در دی ۲.۱ و بهمن به یک درصد رسیده که این رقم در اسفند با پنج دهم درصد افزایش به ۱.۵ درصد رسیده است.

او با اشاره به نتایج طرح شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در اسفند سال ۱۴۰۲ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس نتایج این طرح در اسفند ۱۴۰۲ شاخص تورم ماهانه استان به عدد ۱.۵ رسید که نسبت به ماه قبل، ۰.۵ درصد افزایش داشته و عملا تورم اسفند استان معادل ۰.۵ از میانگین تورم کشور پایین‌تر بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد افزود: بر این‌اساس استان در تورم ماهانه در رتبه ۲۹ قرار دارد که نسبت به بهمن چهار رتبه و نسبت به ماه دی دو رتبه بهبود یافته است.

شاه حسینی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه گروه‌های عمده در استان خبر داد و گفت‌: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفند ۱۴۰۲، تورم ماهانه استان یزد برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۱.۳ درصد و برای گروه عمده «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۱.۶ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه خوراکی‌ها رتبه ۲۰ و در گروه غیرخوراکی‌ها رتبه ۳۰ کشور را کسب کرده است.

او با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه پایش و کنترل تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده از سوی مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

شاه حسینی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب می‌شود تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار