موضوعات داغ روز:

بایک BJ60 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

بایک BJ60 یکی از جذاب ترین شاسی بلند های بایک است که در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شد و با دیار خودرو به ایران می آید.

حجم موتور 1997 سی سی
قدرت 270 اسب بخار
گشتاور 407 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 09 فروردین 1403 ساعت 11:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

بایک BJ60 یکی از جذاب ترین شاسی بلند های بایک است که در نمایشگاه خودروی تهران معرفی شد و با دیار خودرو به ایران می آید.

درباره بایک BJ60

گروه خودرو سازی چینی بایک یکی از غول های خودروسازی با سابقه در کشور چین بوده و تا کنون با شرکت هایی نظیر جیپ، هیوندای، مرسدس بنز و… همکاری های گسترده ای داشته و با محصولاتی نظیر سابرینا در بازار ایران حضور داشته است. BJ60 یکی از محصولات به نسبت جدید و بروز گروه بایک است و به لحاظ کلاس طراحی در بین بایک BJ40 و بایک BJ80 قرار می گیرد. بایک BJ60 از آن خودرو هایی است که می تواند تصورتان را از خودرو های چینی بر هم بزند چرا که هم طراحی متفاوتی را به نمایش می گذارد و هم مشخصات فنی و امکانات بسیار خوبی را ارائه می دهد.

بایک BJ60

این خودرو جز معدود SUV فول سایز مونتاژی بازار ایران بوده که توسط دیار خودرو در بازار عرضه می شود. جالب است بدانید که این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شده و از این حیث خودرویی به روز محسوب می شود. در ادامه بیشتر به این SUVجذاب خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه Baic BJ60

به طور کلی چون گروه بایک همکاری های گسترده ای با خودروسازان مطرح جهان دارد سبک طراحی خودرو های این شرکت از محصولات شرکت هایی نظیر مرسدس بنز و یا جیپ الهام گرفته شده است. Baic BJ60 نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی نمای جلو این خودرو بسیار شبیه به جیپ گرند واگنیر بوده و طراحی این قسمت ها، سبک طراحی عضلانی را به نمایش را به نمایش می گذارد. از طرفی چراغ های جلو این خودرو بسیار طراحی خوبی داشته و از جذابیت های این خودرو به حساب می آید. در بخش جلو پنجره از اِلمان ها U شکل استفاده شده که هماهنگی بسیار خوبی را با گرافیک چراغ ها به وجود آورده است.

معرفی بایک BJ60

بر خلاف طراحی نمای جلو، طراحی نماهای جانبی بایک BJ60 بسیار شبیه به SUV های ژاپنی است. کروم کاری های به کار رفته در این بخش جلوه بسیار خوبی را به وجود آورده و طراحی این خودرو را لوکس تر کرده است. از طرفی رینگ های آلومینیومی این خودرو دارای طراحی ۶ پر با تریم دو رنگ است که کمی احساس اسپرت بودن را می توان از آن دریافت کرد. طراحی بخش های عقب BJ60 بسیار ما را به یاد تویوتا پرادو می اندازد و استفاده از محفظه مخصوص تایر زاپاس بر روی درب صندوق عقب این شباهت را بسیار زیاد کرده است. گرافیک چراغ های عقب این خودرو تا حدی به صورت مستطیلی شکل بوده و جلوه خوبی را به این خودرو داده است. از طرفی طراحی و تریم دو رنگ سپر عقب نیز کمی طراحی این بخش را عضلانی تر کرده است.

بایک BJ60 در اتو اکسپو تهران

مشخصات فنی بایک BJ60

قلب تپنده بایک BJ60 یک موتور ۲ لیتری توربو مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم است که می تواند روی هم رفته ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. خوشبختانه برخلاف بسیاری از خودرو های مونتاژی که از جعبه دنده دوکلاچه بهره می برند، نیروی تولید شده توسط پیشرانه از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمامی چرخ های منتقل می شود که این موضوع می تواند لذت رانندگی با این خودرو را دو چندان کند. جالب است بدانید که این خودرو مجهز به سیستم هایبرید خفیف است که این سیستم در شرایطی نظیر شروع حرکت و یا افت گشتاور ناشی از تعویض دنده، به کمک پیشرانه بنزینی می آید.

برند بایک
مدل BJ60
کلاس بدنه شاسی بلند
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۱۹۹۷ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور توربوشارژر TGDI + مید هیبرید
قدرت ۲۷۰ اسب بخار
گشتاور ۴۰۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۹.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک AT
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو دابل ویشبون
تعلیق عقب مولتی لینک
طول ۵۰۴۰ میلی متر
عرض ۱۹۵۵ میلی متر
ارتفاع ۱۹۲۵ میلی متر
فاصله محوری ۲۸۲۰ میلی متر
وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم
حجم باک ۸۵ لیتر
مصرف سوخت ۸.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۶۵/۶۵R18
شرکت عرضه کننده دیار خودرو
برند نشان مادر بایک
کشور سازنده ایران - چین
بررسی بایک BJ60

بایک بی جی ۶۰ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک یا چند اتصاله بهره می برد که استفاده از این سیستم های تعلیق در این خودرو می تواند قابلیت های آفرودی بایک BJ60 را افزایش داده و حتی می توان سواری نرمی را می توان با آن تجربه کرد. این خودرو دارای گواهی آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۱.۴ لیتر است که با توجه به وزن این خودرو عدد مناسبی به حساب می آید.

کابین و امکانات بایک بی جی ۶۰

زمانی که وارد کابین بایک BJ60 می شوید متوجه کیفیت ساخت بالای این خودرو خواهید شد که یکی از دلایل آن استفاده از متریال با کیفیت در کنار طراحی بروز این خودرو است. در بخش رودری ها از تریم دو رنگ استفاده شده و در این قسمت شاهد استفاده از سافت تاچ هستیم که احساس خوبی را به سرنشینان القا می کند. از طرفی نورپردازی های کارشده در این قسمت جلوه بسیار خوبی را به این بخش داده است. در بخش بالای داشبورد نیز از متریال نرم استفاده شده که احساس لوکس بودن را می توان از آن دریافت کرد. در این بخش نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا قابل مشاهده است که ابعاد نسبتا بزرگی داشته و از طریق این نمایشگر می توان به تنظیمات بخش های مختلف دسترسی داشت. از طرفی ترکیب سیستم مالتی مدیا و سیستم صوتی نشان Infinity لذت گوش دادن به موسیقی را دو چندان می کند.

کابین بایک BJ60

بخش میانی داشبورد دارای پلاستیک خشک پیانویی است که تلفیق آن با قسمت های کرومی جلوه ای لوکس و در عین حال کلاسیک را به این خودرو داده است. علاوه بر این موارد طرح گرافیکی کارشده بر روی این قسمت بسیار جلب توجه می کند و نمای جذابی را به وجود آورده است. پشت آمپر بایک بی جی ۶۰ از نوع دیجیتالی بوده و کیفیت و گرافیک بسیار خوبی دارد و از نکات مثبت این خودرو به حساب می آید.

دنده بایک BJ60

فرمان Baic BJ60 نیز مانند بسیاری از خودرو های امروزی از نوع کمکی برقی بوده و میزان سفتی و نرمی آن با توجه به سرعت خودرو تغییر می کند که وجود چنین آپشنی در پایداری خودرو بسیار موثر است. از طرفی در طراحی غربیلک فرمان این خودرو از چرم مصنوعی و پلاستیک پیانویی استفاده شده که احساس خوبی را به راننده منتقل می کند. در بخش کنسول وسط بایک BJ60 از ترکیب پلاستیک پیانویی و کرومی مات استفاده شده که استفاده از این ترکیب جلوه خوبی را به این بخش داده است. در بخش کنسول وسط این خودرو جدا از دسته دنده الکتریکی و ترمز پارک برقی، تنظیمات دیگری نظیر؛ تنظیم حالت های انتقال قدرت، سرد کن و گرمکن صندلی ها، اتوهلد و… نیز قرار گرفته است که دسترسی به این بخش ها را راحت تر کرده است.

صندلی عقب بایک BJ60

صندلی های بایک BJ60 طراحی بسیار مناسب و راحتی دارند و جز معدود خودرو هایی در بازار ایران است که هم برای سرنشینان جلو و هم سرنشینان عقب سرد کن و گرمکن در نظر گرفته شده است. البته باید اشاره کرد که بخش عقب دارای سیستم تهویه مجزا از بخش جلو است که از مزایا این خودرو به حساب می آید. جدا از این موارد ماساژور صندلی نیز برای سرنشینان عقب و جلو در نظر گرفته شده که لذت رانندگی با این ماشین را دو چندان می کند و حرفی را برای گفتن باقی نمی گذارد.

امکانات ایمنی و رفاهی بایک BJ60

امکانات ایمنی ۸ کیسه هوای ۱۲ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - رادار نقطه کور - ترمز اضطراری اتوماتیک
امکانات رفاهی قفل دیفرانسیل جلو - قفل دیفرانسیل عقب - تنظیم حالت رانندگی - تنظیم حالت انتقال قدتر به چرخ ها - تهویه سه کاناله اتوماتیک - گرمکن و سردکن صندلی های اول و دوم - ماساژور صندلی های اول و دوم - سقف پانورامای برقی - نور پردازی کابین - صندلی های برقی - حافظه صندلی راننده - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - رانندگی خودکار در ترافیک - جلو آـمپر دیجیتال - رادار تابلوخوان - فناوری LED چراغ ها - نور بالای اتوماتیک - سیستم صوتی حرفه ای - صندلی های ردیف سوم تاشو - تریم داخلی چرم

مزایا و معایب

مزایا توان حرکتی بالا - کیفیت مناسب اجزای کابین - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب
معایب قیمت بالا - پیچیدگی فنی

با توجه به اینکه Baic BJ60 در کلاس خودرو های SUV قرار می گیرند و در حال حاضر تعداد SUV های مونتاژی در داخل ایران چندان بالا نیست به سختی می توان رقیبی برای این خودرو در نظر گرفت و شاید جدی ترین رقیب این خودرو را اکستریم VX باشد. البته آزاد شدن فرآیند واردات خودرو می تواند این شرایط را تغییر دهد و بر تعداد رقبای این خودرو افزوده شود. در میان وارداتی ها می توان جیمنی و البته تانک ۳۰۰ را هم رقیب این خودرو دانست.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

بایک BJ60 چه مشخصاتی دارد؟

قلب تپنده بایک BJ60 یک موتور ۲ لیتری TGDI به همراه سیستم هایبرید خفیف است که می تواند روی هم رفته ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۶ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT به تمامی چرخ ها منتقل کند.

بایک BJ60 چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات بایک BJ60 می توان به؛ ۸ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، ترمز اضطراری، نوربالای اتوماتیک، قفل دیفرانسیل محور های جلو وعقب، نور پردازی داخل کابین، سنسور نور، سنسور باران، فناوری LED چراغ ها، حالت های رانندگی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه پایش فشار باد تایرها، سیستم صوتی حرفه ای، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سقف پانوراما، گرمکن صندلی های ردیف جلو و عقب، سرد کن صندلی های ردیف جلو و عقب، تنظیم برقی صندلی های جلو، چراغ خوش آمد گویی، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، رادار نقطه کور، پشت آمپر دیجیتالی، شارژر وایرلس، استارت دکمه ای، ماساژور صندلی های جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

One Response to “بایک BJ60 ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. .... گفت:

    این نمایشگاه ماله خیلی وقت پیشه و الان فروردین ۱۴۰۳است وهنوز خبری از عرضه این خودرو نیست پس اینم مثله تمامه ماشین های دیار قراری بر وارد شدن نداره دوماََ این اپشن ها اصلا قرار نیست بیاد تو این ماشین کاتولوگ این ماشین رو نگاه کنین فقط با همونا عرضه می شود

    ۴
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.