4 رستوران پرطرفدار اردبیل برای گردشگران نوروزی

لست سکند

یکی از دغدغه‌های گردشگران نوروزی یافتن رستوران‌های خوب هر شهر است. بیشتر رستوران‌های معروف اردبیل در مرکز شهر و بافت تاریخی آن قرار گرفته اند و علاوه بر غذاهایی چون انواع کباب، غذاهای سنتی این شهر همچون پیچاق قیمه، باسدیرما پلو، ساج کباب، آش میوه، آش یارما و آش اوماج را نیز برای گردشگران سرو می‌کنند.

کاماپرس در این گزارش 4 رستوران پرطرفدار اردبیل را برای گردشگران نوروزی معرفی کرده است.

رستوران صادقی

رستوران صادقی یکی از رستوران‌های پرطرفدار و زیبای اردبیل است که در یک خانه تاریخی همراه با هتلی به همین نام افتتاح شده است. گردشگران می‌توانند لذت خوردن غذا در یک خانه زیبای قاجاری را در رستوران صادقی تجربه کنند. علاوه بر محیط زیبا و دلنشین، کیفیت غذاهای این رستوران نیز بسیار بالا است. باسدیرمای ماهیچه و باسدیرمای مرغ ازجمله بهترین غذاهای سنتی اردبیل هستند که می‌توانید در این رستوران سفارش دهید.

آدرس: اردبیل، خیابان 30 متری، کوچه سرتیپ آباد، جنب مسجد اوچ توکان

رستوران صادقی

راز آسمان پایتخت

رستوران شاه عباس

رستوران شاه عباس در محل حمام تاریخی ابراهیم آباد دایر بوده و یکی دیگر از رستوران‌های باکیفیت این شهر است که در یک محیط تاریخی قرار دارد. این حمام زیبا که در سال‌های اخیر مرمت شده است، یک اثر تاریخی مربوط به دوره صفویه است. این رستوران به شکل سفره خانه سنتی فعالیت می‌کند و بیشتر غذاهای سنتی اردبیل از جمله پیچاق قیمه را نیز برای گردشگران آماده می‌کند.

یکی از اقلام خاص منوی رستوران شاه عباس، سینی مخصوص است که دارای برنج، انواع کباب و پیچاق قیمه است تا گردشگران با یک سفارش بتوانند بیشتر غذاهای این رستوران را در کنار هم امتحان کنند.

آدرس: اردبیل، خیابان مطهری، بعد از پل یاقوت

رستوران شاه عباس

رستوران شیخ صفی الدین

رستوران شیخ صفی الدین که به نام جد شاه اسماعیل ختایی و تئوریسین سلسله صفویه نامگذاری شده است، یکی از معروف‌ترین رستوران‌های اردبیل در بافت تاریخی این شهر بوده و دسترسی به این رستوران بسیار ساده و آسان است. رستوران شیخ صفی الدین دارای پارکینگ اختصاصی است و به دلیل کیفیت بالای غذا، قیمت مناسب و محل قرارگیری، محبوب گردشگران است.

از جمله معروف‌ترین غذاهای این رستوران می‌توان به دیزی سنگی و چلو ماهیچه اشاره کرد. منوی این رستوران بسیار متنوع است و حتی غذاهایی چون بادمجان شکم پر، پیچاق قیمه، میرزا قاسمی و کوفته محلی نیز در رستوران شیخ صفی الدین سرو می‌شود.

آدرس: اردبیل، بازار سنتی به طرف عمارت عالی قاپو

رستوران شیخ صفی الدین

باغ رستوران فانوس

فانوس یکی از رستوران‌های حومه شهر اردبیل و از جمله رستوران‌هایی است که به شکل باغی بزرگ و باصفا ساخته شده است. این رستوران محیط دنجی را برای گردشگران فراهم آورده و کلبه‌های دنج رستوران می‌تواند محلی برای استراحت کوتاه مدت گردشگران نیز باشد. برخی از این کلبه ها به شکل سنتی و برخی دارای میز و صندلی هستند.

این رستوران مابین اردبیل و سرعین قرار دارد و گردشگران هر دو شهر می‌توانند از غذاهای باکیفیت رستوران فانوس لذت ببرند. از جمله غذاهای سنتی این رستوران می‌توان به جیغیرتمای جوجه، مرغ شکم پر، باسدیرمای مرغ و کوفته محلی اردبیل اشاره کرد.

آدرس: اردبیل، کیلومتر 7 جاده سرعین، بعد از روستای شام اسبی

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز