ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز
اخبار خودرو

نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز پنج برابر شد

جریمه رانندگی با سرعت غیرمجاز 600 الی 700 هزار تومان و در حالت مصرف الکل یا مواد روان‌گردان 2 میلیون و 700 هزار تومان می‌شود.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۵:۰۰

پیش از آنکه تعطیلات نوروز 1403 آغاز شود، رئیس پلیس راهور فراجا از احتمال چندبرابر شدن نرخ جریمه رانندگی در سال جدید خبر داد. اکنون «سردار تیمور حسینی»، رئیس پلیس  راهور کشور، از پنج برابر شدن نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز خبر داده است.

سردار حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، هدف از چندبرابر شدن نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز را بازدارندگی آن دانست. همچنین او با اشاره به ماده 28 قانون رسیدگی به تخلفات گفت: «پلیس باید هرساله نسبت به افزایش مبلغ جرایم اقدام کند. این کار به دلایل مختلف در شش سال گذشته اتفاق نیفتاده بود. ازاین‌رو جریمه‌های رانندگی اثر بازدارنده را از دست داده بودند.»

افزایش نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز، راهکاری برای کاهش تلفات

سردار حسینی در ادامه سخنانش افزود: «از سال 85 تا 96 با یک روند کاهشی تصادفات مواجه بودیم. بااین‌حال مجدداً از 97 تاکنون آمار تصادفات رانندگی در کشور افزایش یافته است.» او عامل اصلی تصادفات رانندگی را عامل انسانی می‌داند. به گفته او،‌ رانندگان به قوانین توجه ندارند و با مرتکب‌شدن تخلفات، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند. به گفته سردار حسینی، بیش از 80 درصد تخلفات‌ حادثه‌ساز در کشور تصادفاتی منجر به جرح و فوت را ایجاد می‌کنند. بدیهی است که راهکار پلیس راهور برای حل این مشکل، افزایش نرخ جریمه رانندگی است.

نرخ جریمه رانندگی تخلفات حادثه‌ساز

میزان افزایش جرایم رانندگی مرتبط با تخلفات حادثه‌ساز با توجه به خطر آن‌ها خواهد بود. به‌طور مثال، جریمه رانندگی با سرعت غیرمجاز بین 600 الی 700 هزار تومان خواهد بود. رانندگی در حالت مصرف الکل یا مواد روان‌گردان نیز 2 میلیون و 700 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت. به گفته رئیس پلیس راهور، نرخ‌های جدید جریمه طی 10 الی 15 روز آینده به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Sadegh Manafi
    Mohammad Sadegh Manafi | 4 هفته قبل

    خدا رو شکر

  • rayacoder
    rayacoder | 4 هفته قبل

    کاش تولید کنندگان خودروهای مضحک وطنی رو هم جریمه میکردین !

مطالب پیشنهادی