موضوعات داغ روز:

چانگان UNI-Z در راه بازار؛ یک کراس اوور هیبریدی شارژی با قیمت ۱.۱ میلیارد تومان

منتشر شده در 09 فروردین 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
چانگان UNI-Z در راه بازار

شرکت چانگان خود را برای عرضه مدل UNI-Z آماده می کند. این خودرو مشخصات فنی مناسبی دارد و می تواند از گزینه های ورود به بازار ایران باشد.

چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی در دو نسخه به فروش خواهد رسید. نسخه پایه این خودرو ۱۲۷,۹۰۰ یوان قیمت گذاری شده که معادل تقریباً ۱.۱ میلیارد تومان می شود. نسخه پرچمدار هم با پرداخت ۱۳۴,۹۰۰ یوان قابل خرید خواهد بود؛ این رقم نیز معادل حدوداً ۱.۲ میلیارد تومان است.

ابعاد و طراحی بیرونی

از نظر ابعاد باید گفت چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۷۳۰، ۱۸۹۰ و ۱۶۸۰ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۷۹۵ میلیمتر می رسد. با چنین ابعادی می توان جثه UNI-Z هیبریدی شارژی را با مدلی مثل هیوندای سانتافه ۲۰۱۷ یا کیا سورنتو ۲۰۱۸ مقایسه کرد.

کراس اوور چانگان UNI-Z

از مشخصه های ظاهری محصول جدید چانگان باید به جلوپنجره بسیار حجیم و یکپارچه با چراغ های جلو، خطوط شکسته بدنه، ستون های مشکی، رینگ های آلومینیومی زیبا و سقف پانورامیک اشاره کنیم.

طراحی چانگان UNI-Z

کابینی مدرن و مجهز

در داخل کابین، داشبورد ساختاری چند لایه دارد و اکثر پوشش ها چرمی هستند. بدون شک شاخص ترین ویژگی کابین نمایشگر بسیار بزرگ حاضر در قسمت میانی داشبورد است. این نمایشگر اندازه ای برابر با ۱۴.۶ اینچ دارد و نقش یک مرکز کنترل را ایفا می کند. استفاده از چنین نمایشگر بزرگی باعث حذف بسیاری از دکمه های فیزیکی شده است. طبق انتظار اطلاعات مورد نیاز راننده توسط یک نمایشگر دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی ارائه می شود. فرمان D شکل دیگر ویژگی جذاب کابین است؛ برای دسترسی آسان تر به برخی امکانات و تجهیزات، چند دکمه روی فرمان وجود دارد.

طراحی داخل چانگان UNI-Z

چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی به سیستم هوشمند هواوی HiCar، نقشه علی بابا، سیستم صوتی ساخت سونی، نورپردازی داخلی با ۶۴ رنگ، سامانه ضبط وقایع رانندگی، سیستم تشخیص چهره و تشخیص صدا مجهز است. این خودرو از آپدیت های نرم افزاری از راه دور نیز پشتیبانی می کند. در تیپ های بالارده، صندلی ها برقی بوده و دارای گرمکن و سردکن هستند.

امکانات چانگان UNI-Z

در بخش سامانه های ایمنی، چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی دست پر وارد میدان خواهد شد. هشدار خروج از خط، هشدار برخورد، ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو در مسیر، سامانه تشخیص تابلوهای جاده ای و ترافیکی و کروز کنترل برخی از این سامانه ها هستند.

مشخصات فنی چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی

چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی از پیشرانه موسوم به Blue Whale iDD بهره می برد. این پیشرانه شامل یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری و یک موتور برقی می شود. موتور بنزینی توانایی تولید ۹۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. خروجی موتور برقی هم برابر با ۲۱۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۰ نیوتن متر گشتاور است. در این کراس اوور هیبریدی شارژی نیروی پیشرانه از طریق گیربکس E-CVT به سمت چرخ ها ارسال می شود.

نمای رو به رو چانگان UNI-Z

با اتکا به این مشخصات فنی، چانگان UNI-Z هیبریدی شارژی قادر است صفر تا صد را در عرض ۷.۴ ثانیه طی کرده و به نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. این کراس اوور جدید از باتری ۱۸.۴ کیلووات ساعتی بهره می برد و می تواند در حالت تمام الکتریکی تا ۱۲۵ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد، البته طبق استاندارد چینی CLTC.

۶ Responses to “چانگان UNI-Z در راه بازار؛ یک کراس اوور هیبریدی شارژی با قیمت ۱.۱ میلیارد تومان”

  1. محسن گفت:

    اگر در داخل ایران تنوع خودرو های سواری فقط و فقط به ۵۰ نوع خودرو برسه ، تورم قیمت ها میشکنه و همه از خودرو بهره مند میشن ، حیف که تنوع خودرو ها خیلی خیلی پایینه .

    ۳
    ۰
  2. shapoor گفت:

    توی فیلم ها از دزدان دریایی صحبت میشد،
    الان دولت ها راهزنان زندگی عصر حاضر هستند!
    یه شرکت سازنده خودرو میاد یه سرمایه اولیه میزاره، عده ای آدم رو تحت عنوان مهندس و کارگر و مدیر و هزارتاعنوان دیگه دورهم جمع میکنه، پژوهش و تحقیق میکنه و کارخونه احداث میکنه و سرانجام محصولی رو به بازار عرضه میکنه با یک قیمتی که بتونه بفروشه. شما فرض کن با ۲۰درصد سود، اونوقت یک دولت (فرق نمیکنه کدوم دولت) تحت عنوان حقوق گمرکی و از این دست جفنگیات من دراوردی، صدردصد قیمت نهایی یه خودرو رو ازت طلب میکنه تا بزاره به دستت برسه!!!!
    جالب نیست؟!
    راهزنی عصر جدید به این میگن!

    ۸
    ۰
  3. مصطفی گفت:

    بعد من نمیفهمم این فرقونهای داخلی پر مصرف رو چطور روشون میشه با قیمت های عجیب غریب بکنن تو پاچه مردم
    بخدا مستعمره هم بودیم این شکلی مردم رو نمی چاپیدن

    ۴
    ۰
  4. رامین صفایی گفت:

    آخه مگه عقلم از سرم پریده که این همه پول
    پرداخت کنم و آشغال چینی بخرم ؟!!!

    ۱
    ۴
  5. مصلح گفت:

    فکر نکنم با این قیمت به ایران برسه. حداقل ۲ میلیارد در میاد.

    ۱
    ۰
  6. حمید گفت:

    ی آشغال چینی جدید!

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.