(تصاویر) الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟

(تصاویر) الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟
نمایشگاه Planet Omega از ۹ تا ۱۹ نوامبر در فضای هنر‌های نمایشی «کارخانه چلسی» برگزار می‌شود که شامل برخی از نوآورانه‌ترین و قابل توجه‌ترین ساعت‌های امگا به همراه داستان‌هایی از تاریخ ۱۷۵ ساله این برند ساعت سوئیسی است.
کد خبر: ۳۳
|
۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳

زیسان: روسای جمهور، فضانوردان، ورزشکاران و افراد مشهور همگی با ساعت‌های اُمگا رابطه داشته‌اند. در بسیاری از موارد، این ساعت‌ها در لحظات مهم تاریخی به این افراد خدمت کرده‌اند. در استفاده روزانه، ساعت‌های امگا برای سرگرمی، مد و کار‌های حیاتی در سراسر جهان استفاده می‌شود. حالا این روایت طولانی، متنوع و مهم موضوع نمایشگاهی در نیویورک شده است. نمایشگاه Planet Omega از ۹ تا ۱۹ نوامبر در فضای هنر‌های نمایشی «کارخانه چلسی» برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل برخی از نوآورانه‌ترین و قابل توجه‌ترین ساعت‌های امگا به همراه داستان‌هایی از تاریخ ۱۷۵ ساله این برند ساعت سوئیسی است.

به گزارش زی‌سان؛ این نمایشگاه مملو از نقاط عطفی برای یک سفر نمادین ساعت‌سازی است. برخی از نکات برجسته این نمایشگاه عبارتند از اولین Ladymatic در سال ۱۹۵۵ و ساعت مچی Omega که توسط «الویس پریسلی» پوشیده شده بود، ساعتی که دارای ۴۴ الماس تراش درخشان است. همچنین ساعت «اسلیم لاین امگا» که جان اف کندی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری خود در سال ۱۹۶۱ پوشیده بود، نیز در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

 

ساعت الویس پریسلی با 44 الماس درخشان

الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟
این نمایشگاه به پنج حوزه متمایز مرتبط با امگا تقسیم خواهد شد. برای ورزش‌ها و بازی‌های المپیک، این برند میراث خود را به عنوان زمان‌سنج رسمی مسابقات، از قایقرانی جام آمریکا گرفته تا گلف و شنای حرفه‌ای، جشن می‌گیرد و البته ارتباط طولانی این برند با بازی‌های المپیک بین‌المللی را هم باید ذکر کنیم. در بین ساعت‌های این بخش یکی از کرونوگراف‌های اورجینال دارای دو ثانیه‌شمار نیز نمایش داده خواهد شد که برای زمان‌سنجی بازی‌های المپیک در سال ۱۹۳۲ استفاده می‌شد.

 این در واقع میراثی را با خود حمل می‌کند که پشت انگیزه ساخت ساعت جدید پیشگامانه Chrono Chime است که این نیز در نمایشگاه در معرض دید قرار خواهد گرفت. این یکی از پیچیده‌ترین خلاقیت‌های اُمگاست که تاکنون ساخته شده است.

در بخش اقیانوس، این نمایشگاه به تخصص غواصی امگا و تاریخچه طراحی‌های الهام گرفته از دریا می‌پردازد. این شامل اولین ساعت غواصی در سال ۱۹۳۲ می‌شود که در دسترس غواصان آماتور بود و البته در آن زمان به دلیل دوقابه بودن انقلابی در ساعت‌سازی به شمار می‌رفت. این نمایشگاه همچنین یکی از ساعت‌های اخیرا ساخته شده غواصی به نام Ultra Deep را نمایش می‌دهد که به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا پیشرفت‌های امگا در نحوه عملکرد ساعت غواصی را مشاهده کنند.

در سال ۲۰۱۹، اولین نمونه از این مدل ساعت عمیق‌ترین نقطه در اقیانوس را ثبت کرد. مدل نمایش داده شده یک نسخه اقتباس شده در دسترس مشتریان است که تا ارتفاع حیرت انگیز ۶۰۰۰ متر (۲۰۰۰۰ فوت) در برابر آب مقاوم است.

 

اولین ساعتی که غواصان آماتور در سال 1932 پوشیدند

(تصاویر) الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟
بخش جیمز باند به رابطه امگا با فرانشیز فیلم اختصاص دارد. از سال ۱۹۹۵ به این سو ساعت‌های امگا در همه فیلم‌های جیمز باند استفاده می‌شد. ساعت‌های این نمایشگاه شامل Seamaster Diver ۳۰۰M ۰۰۷ Edition است که در آخرین حضور دنیل کریگ در فیلم No Time To Die در سال ۲۰۲۱ پوشیده شد. همچنین دو ساعت که برای شصتمین سالگرد این فرانشیز ساخته شده‌اند. انیمیشن‌های روی قاب این مدل‌ها سکانس آغازین معروف جیمز باند را تداعی می‌کنند.

در نهایت اینکه در این نمایشگاه بخش فضا نیز وجود دارد یعنی ساعت‌هایی از برند امگا که در فضا مورد استفاده قرار گرفتند. از زمانی که Speedmaster Moonwatch در سال ۱۹۶۵ توسط ناسا برای همه ماموریت‌های سرنشین دار فضایی تأیید شد، امگا نقش مهمی در برخی از بزرگترین اکتشافات تاریخ، از جمله اولین فرود روی ماه در سال ۱۹۶۹ ایفا کرده است. بازدیدکنندگان می‌توانند همان مدل Speedmaster CK۲۹۹۸ را در نمایشگاه ببینند که توسط فضانورد «وَلی شیرا» در سال ۱۹۶۲ در ماموریت سیگما ۷ مرکوری (عطارد) پوشیده شد. این محصول که به عنوان «اولین امگای پوشیده شده در فضا» شناخته می‌شود، نشان دهنده اولین فصل داستان این برند در آن‌سوی زمین است. 

 

ساعتی که «ولی شیرا» در مأموریت فضایی سیگما 7 برای سفر به مرکوری پوشید

الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟

نمای نزدیک از ساعت «ولی شیرا»

الویس پریسلی و جان اف کندی چه ساعت‌هایی می‌پوشیدند؟

نمایشگاه Planet Omega فرصتی نادر است برای دیدن برخی از ارزشمندترین ساعت‌های امگا در خارج از موزه امگا در سوئی. ۹ تا ۱۹ آبان ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۹ در کارخانه چلسی در منهتن نیویورک برگزار می‌شود.

سایر اخبار
ارسال نظرات
غیر قابل انتشار: ۰ | در انتظار بررسی: ۰ | انتشار یافته:
گوناگون