5 آبشار چهارمحال و بختیاری با زیبایی نفس گیر

۵ آبشار چهارمحال و بختیاری با زیبایی نفس گیر
لست سکند

در میان مناظر زیبای استان چهارمحال‌وبختیاری، تعدادی از جذاب‌ترین آبشارهای ایران قرار دارند که این شگفتی‌های طبیعی در میان‌ کوه‌های ناهموار و دره‌های سرسبز پنهان شده‌اند. این آبشارها همه روزه ماجراجویان و علاقه‌مندان زیادی را به کشف زیبایی‌ها و آرامش نفس‌گیر خود جذب می‌کند. از آبشارهای خروشان شیخ علی خان تا جذابیت آرام دره عشق، هر آبشار نمایی منحصربه‌فرد از شکوه و عظمت رام نشده میراث طبیعی ایران را نشان می‌دهد.

کاماپرس در این گزارش، 5 آبشار چهارمحال و بختیاری با زیبایی نفس گیر را معرفی می‌کند.

1-آبشار شیخ علیخان

آبشار شیخ علی خان که در ۱۲ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ قرار دارد، گواه زیبایی شگفت‌انگیز استان چهارمحال‌وبختیاری است. در حالی‌ که آب از تنگه سر به فلک کشیده پایین می‌آید، نسیم خنکی بازدیدکنندگان را فرامی‌گیرد و آن‌ها را به این واحه دلربا از طبیعت بکر دعوت می‌کند. آبشار شیخ علیخان که در میان قله‌های ناهموار زرد کوه و سیاه‌چادرهای عشایری ایل بختیاری احاطه شده است، با جذابیت جادویی خود روح را مجذوب خود می‌کند.

1-آبشار شیخ علیخان

2-آبشار آتشگاه

آبشار آتشگاه که در ۳ کیلومتری بالادست روستای آتشگاه در دره‌ای باریک قرار گرفته است، مظهر شکوه طبیعی استان چهارمحال‌وبختیاری است. همان‌طور که سنگ‌های آهکی و گچی رودخانه خروشان را می‌سازند، بازدیدکنندگان به دنیایی از آرامش و شگفتی منتقل می‌شوند. آبشار آتشگاه که در میان درختان باستانی گردو، بلوط و چنار احاطه شده است، مسافران را به غوطه‌ورشدن در آغوش باطراوت آن دعوت می‌کند.

راز آسمان پایتخت

2-آبشار آتشگاه

3-آبشار دره عشق

آبشار دره عشق که در محوطه‌ای زیبای منطقه «مشایخ» شهرستان اردل قرار دارد، گواه زیبایی بی‌کران استان چهارمحال‌وبختیاری است. آب‌های بکر این آبشار که در ارتفاع بیش از ۱۰۰ متری جریان دارد، مسیری را در میان‌دره‌های سرسبز ایجاد می‌کند و منظره‌ای از عظمت بی‌نظیر خلق می‌کند. آبشار دره عشق که در میان رودخانه آرام کارون و باغ‌های سرسبز انار دورک شاهپوری احاطه شده است، هوای عاشقانه و آرامش را تابیده و جایگاه شایسته خود را به عنوان قلب دره عشق به دست آورده است.

3-آبشار دره عشق

4-آبشار کوهرنگ

آبشار کوهرنگ که در میان مناظر ناهموار کوهرنگ قرار گرفته، گواه زیبایی ماندگار استان چهارمحال‌وبختیاری است. این آبشار باشکوه که از طغیان آب‌های تونل اول کوهرنگ تشکیل شده است، آبشار تونل کوهرنگ که توسط شگفتی‌های طبیعی مانند چشمه دیمه و دشت‌های لاله‌های واژگون احاطه شده است، نگاهی اجمالی به شکوه و عظمت رام نشده زمین‌های کوهستانی ایران به بازدیدکنندگان می‌دهد.

4-آبشار کوهرنگ

5-آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه یکی از وسیع‌ترین آبشارهای استان چهارمحال‌وبختیاری در میان‌کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس پنهان شده است. هنگامی که آب از ارتفاع ۴۰ متری فرومی‌ریزد، منظره‌ای مسحورکننده از زیبایی‌های طبیعی را ایجاد می‌کند که توسط جنگل‌های سرسبز بلوط و رودخانه‌های پرپیچ‌وخم احاطه شده است. آبشار زرد لیمه که تنها با پنج ساعت پیاده‌روی در زمین‌های ناهموار قابل‌دسترسی است، به ماجراجویان بی‌باک فرصتی می‌دهد تا با طبیعت ارتباط برقرار کنند و زیبایی‌های رام نشده وحشی ایران را تماشا کنند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

15 دیدگاه برای “5 آبشار چهارمحال و بختیاری با زیبایی نفس گیر

  1. یعقوب گفته:

    آبشار تنگ زندان در سبزکوه بختیاری از این چندتا بزرگتر و زیبا تر است .
    سرچ کنید : آبشار تنگ زندان ، آبشار کر و دی کن ….

  2. احسان گفته:

    اصفهانی هستم ولی بشدت عاشق طبیعت چهارمحال و مردمانش هستم…همیشه از لرها بد شنیدم تا دوسال پیش که برای افریح ماهیگیری رو انتخاب کردم و سمت چهارمحال خوزستان و کهگلویه و بویر احمد با لرها آشنا شدم و تمام تصورات اشتباهم خداروشکر تغییر کرد….انسان بودن از حرف زدنشون معلومه….

  3. ن . بابامیر گفته:

    آبشارها وصخرهای زیبایی درچهارمحال بختیاری بویژه درشهرستان لردگان وجود دارد ولی متاسفانه مسئولین مربوطه وگردشگری هم این مکانها رابرای مردم شریف ایران معرفی نمی کنند وهم ارزشی برای این جاذبه های خدادادی قائل نمی باشند

  4. شیرمحمود گفته:

    ابشارهای باغ رستم اردل،رستم اباد،ابشار زردلیمه،ایشار سبزکوه و ابگلورو کرودی اردل،،اینا همه مال اردل بودن خوب نبود بذارین

  5. علیرضا گفته:

    آبشار آتشگاه واقعاََ بی نظیره کمتر آبشاری در ایران اینهمه زیبایی در خود نهفته دارد بیشتر جاهای آبشار سخت گذر هست و کمتر عکسی از آنها منتشر شده طولانی ترین آبشار ایران با شش آبشار تنها عکس یکی از آبشار ها معرفی شده

  6. علیرضا گفته:

    به جرآت میتوان گفت یکی از زیباترین و طولانی ترین آبشارهای ایران آتشگاه لردگان با شش آبشار زیبا و منحصر به فرد که به دلیل سخت گذر بودن از بقیه آبشار عکسی منتشر نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز