نهنگ قدیمی بیت کوین

نهنگ قدیمی بیت کوین از خوابی طولانی بیدار شد!

داده‌های بلاک چین نشان می‌دهند که یک نهنگ قدیمی بیت کوین پس از 14 سال فعالیت خود را دوباره آغاز کرده است؛ اما چرا؟

یکی از تأثیرگذارترین گروه‌های بازار ارز دیجیتال، نهنگ‌ها هستند که با فعالیت‌های خود روند یک رمزارز را مثبت یا منفی می‌کنند. نهنگ‌ها که همان سرمایه‌گذاران بزرگ به‌حساب می‌آیند در اغلب رمزارزها حضور دارند و با معاملات سنگینی که انجام می‌دهند، روندها را تعیین می‌کنند.

بیدار شدن نهنگ قدیمی بیت کوین نشانه چیست؟

قدیمی ترین نهنگ‌های بازار متعلق به بیت کوین هستند؛ چرا که این ارز دیجیتال نخستین بازیگر بازار محسوب می‌شود. به‌تازگی یک کیف پول BitCoin که از آوریل 2010 تا به امروز هیچ‌گونه فعالیتی از خود نشان نداده، 50 توکن به ارزش تقریبی 3.28 میلیون دلار جابه‌جا کرده است.

نهنگ قدیمی بیت کوین

بیدار شدن این نهنگ از خوابی طولانی (تقریبا خواب 14 ساله) و انتقال 50 بیت کوین به صرافی کوین بیس بیانگر چیست؟ داده‌های بلاک چینی نشان می‌دهند که کیف پول فوق متعلق به یکی از ماینرهای قدیمی BTC است که دارایی‌های آن به‌عنوان پاداش استخراج به وی تعلق گرفته است.

به محض این‌که کیف پول‌های قدیمی فعالیت خود را از سر می‌گیرند، سرمایه‌گذاران در بازار سروصدا به پا می‌کنند و آن را نشانه تغییر روند یا تأیید روند فعلی می‌دانند. الگوهای خرید و فروش نهنگ‌ها نقشه راهی برای آینده قیمت یک ارز دیجیتال است و می‌توان با تجزیه و تحلیل آدرس‌ها به نکات مهمی پی برد.

به‌گزارش پلتفرم‌های تحلیل داده نظیر کریپتوکوانت، سرمایه‌گذاران بلندمدت BTC در سال جاری اقدام به فروش دارایی‌های خود می‌کنند. وقتی قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال به سطح 67800 دلار رسید، فرضیه فروش دارایی‌ها تقویت شد. وقتی نهنگ‌ها فروش‌های سنگین انجام می‌دهند، زنگ خطری برای شروع روند نزولی است و وقتی خریدهای سنگین انجام بدهند یعنی قیمت قرار است افزایش یابد.

نهنگ قدیمی بیت کوین

با این حال مشخص نیست که کیف پول 14 ساله بیت کوین چرا فعالیت خود را بعد از این همه مدت دوباره شروع کرده است! برخی معتقدند که این نهنگ به علت افزایش ارزش بیت کوین به فکر نقد کردن سرمایه خود گرفته و برخی بر این باورند که وی می‌خواهد سبد دارایی‌های خود را متنوع کند.

به‌اعتقاد یکی از تحلیلگران بازار کریپتو به نام کاشیف رازا، سرمایه‌گذارانی که حداقل 0.1 درصد بیت کوین را در اختیار دارند هنوز تمایلی به خرید نشان نداده‌اند. به تأکید ایشان، روز گذشته نهنگ‌های بزرگ تنها 3000 بیت کوین به دارایی‌های خود اضافه کردند که نسبت به بازه مشابه کاهش شدیدی را شاهد هستیم.

در گجت نیوز بخوانید:
ارز دیجیتال اینجکتیو (INJ) چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند افزایش قیمت حیرت انگیز تون کوین، ارز دیجیتال تلگرام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*