واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا تقلبی در ایران و خرید دیجیکالا توسط همراه اول

واکنش وزیر ارتباطات به خرید دیجیکالا توسط همراه اول و تولید گوشی نوکیا تقلبی در ایران

عیسی زارع پور در پایان جلسه هیئت دولت به چند مورد از اتفاقات خبرساز حوزه فناوری ایران واکنش نشان داد. اما واکنش وزیر ارتباطات به خرید دیجیکالا توسط همراه اول و تولید گوشی نوکیا تقلبی در ایران چه بود؟

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم، به‌تازگی در پایان جلسه هیئت دولت، به برخی از خبرهای جنجالی این روزهای حوزه فناوری در ایران، از جمله ماجرای خرید دیجیکالا توسط همراه اول و تولید گوشی های نوکیا تقلبی در ایران واکنش نشان داد.

زارع پور به ماجرای خرید دیجیکالا توسط همراه اول واکنش نشان داد

عیسی زارع پور در واکنش به ماجرای واگذاری سهام دیجی کالا به همراه اول با اشاره به اهمیت توسعه شبکه گفت اگر اپراتورهای تلفن همراه پولی برای خرج کردن داشته باشند، بایستی اولویت اول آن‌ها توسعه شبکه باشد. وزیر ارتباطات در ادامه افزود من نه خریدارم و نه فروشنده که بخواهم خرید دیجیکالا توسط همراه اول را تایید یا تکذیب کنم.

وی در ادامه با اشاره به گزارش‌هایی که حاکی از افزایش سرعت اینترنت کشور تا 15 درصد ظرف سه ماه گذشته است، گفت همواره پیگیر وضعیت اپراتورها است تا به شاخص‌هایی که برای آن‌ها تعیین شده برسند. زارع پور در ادامه تاکید کرد که این روند باید تا پایان سال تداوم داشته باشد و انتظار بر این است که سرعت اینترنت کشور تا پایان سال بیش از 50 درصد افزایش پیدا کند.

زارع‌پور، افزایش سرعت اینترنت در ایران

دیگر موضوع جنجالی که مورد اشاره زارع پور قرار گرفت، ماجرای تولید گوشی های نوکیا تقلبی در ایران بود. وزیر ارتباطات در واکنش به این موضوع، با اشاره به اختلاف‌نظرهای این ماجرا گفت موضوع در حال حاضر و در قالب یک پرونده حقوقی در حال پیگیری است.

زارع پور با اشاره به این‌که شرکت تولیدکننده در داخل ایران مدعی است مستنداتی درباره اخذ مجوز برای تولید گوشی های نوکیا دارد، گفت برند اصلی نیز مدعیاتی دارد و موضوع در حال بررسی است. او افزود این موضوع اساسا در حوزه کاری وزارت ارتباطات نیست و باید وزارت صمت در این‌باره اظهارنظر کند.

او در ادامه بار دیگر با اشاره به اختلاف‌نظرهای حقوقی در این‌باره به پیگیری شکایت شرکت اصلی در دادگاه اشاره کرد و گفت اگرچه وزارتخانه‌های ارتباطات و صمت برنامه تولید یک گوشی ایرانی را دنبال می‌کنند، اما نهایتا مسئله تولید گوشی به وزارت صمت ارتباط دارد.

عیسی زارع پور

زارع پور همچنین به همکاری وزارت علوم و وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی پنجره واحد برای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت تاکنون بیش از 260 دانشگاه به این پنجره واحد پیوسته‌اند. وی افزود این پروژه در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات نیز به‌عنوان یکی از بهترین طرح‌ها انتخاب شد.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به تداوم برنامه هوشمندسازی دولت اظهار کرد در حال حاضر حدود 70 درصد از خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند در دسترس مردم قرار می‌گیرد. او در پایان با اشاره به برنامه ساخت ماهواره‌های متعدد برای کشور، عنوان کرد وزارت ارتباطات در تلاش است چندین ماهواره سنجشی و تصویربرداری در فضای کشور فعال کند.

بیشتر بخوانید:
خداحافظی با اینترنت ماهواره ای اسپیس ایکس در ایران؛ ایلان ماسک تیر خلاص را زد آخرین گزارش اسپیدتست از وضعیت سرعت اینترنت ایران اسنپ از تمام اتهامات مطرح شده تبرئه شد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*