قیمت ورق سیاه امروز را از کجا استعلام کنیم؟

این روزها قیمت ورق سیاه نیز همانند سایر مقاطع فولادی دچار نوسان بوده و دغدغه بیشتر خریداران و صنعتگران، استعلام قیمت ورق سیاه امروز است؛ چرا که خرید به موقع و در کمترین بازه قیمتی می‌تواند در نهایت به کاهش هزینه‌های تولید و ساخت و ساز بینجامد.

کاماپرس در این گزارش به دلایل نوسان قیمت این ورق و نحوه استعلام قیمت ورق سیاه امروز پرداخته است.

یک ورق پرکاربرد

یکی از دلایل نوسانات بالای قیمتی ورق سیاه، پرکاربرد بودن آن است. این ورق در صنایع مختلف کاربرد داشته و به دلیل مشخصه‌های ویژه‌اش به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای نمونه از خواص ویژه ورق سیاه می‌توان به استحکام بالا در کشش و خمش اشاره کرد. این ورق قابلیت جوشکاری بسیار مناسبی دارد و در صورت مواجهه با وزن بالا نیز دوام و تحمل خوبی از خود نشان می‌دهد. از طرف دیگر ورق سیاه، یک ورق منعطف است و روی آن می‌توان بیشتر عملیا‌ت‌های صنعتی را انجام داد. همه این موارد باعث می‌شود که قیمت ورق سیاه امروز اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.

ورق سیاه در صنایع مختلف از جمله ساخت آبگرمکن، ساخت تجهیزات کشاورزی، ساخت تانکر مخازن و لوله‌های نفتی و ساخت گاردریل و سایر تجهیزات ترافیکی کاربرد زیادی دارد. همچنین ورق سیاه در صنایعی همچون خودروسازی، کشتی‌سازی، صنایع نظامی و سایر صنایع سنگین و مادر نیز پرکاربرد است. داشتن مشتری زیاد نیز از جمله دلایل نوسانات قیمت ورق سیاه امروز است.

راز آسمان پایتخت

استفاده به عنوان ماده اولیه صنایع

علاوه بر کاربری‌های فوق، از ورق سیاه به عنوان ماده اولیه بسیاری از صنایع فولادی نیز استفاده می‌شود. مهم‌ترین نمونه این موضوع، کارخانه‌های ساخت انواع پروفیل، لوله، قوطی و بیضی فولادی است. همچنین در ساخت چارچوب‌ها و مقاطع ناودانی از این ورق استفاده می‌شود.

استفاده از یک ماده به عنوان ماده اولیه مورد استفاده در صنعت باعث نوسانات قیمتی آن می‌شود؛ به‌ویژه اینکه روش‌های مختلفی برای توزیع این محصول در کشور وجود دارد و تمام صنایع وابسته مجبور به استعلام قیمت ورق سیاه امروز هستند.

ورق سیاه

تولید در دامنه وسیع

ورق سیاه از جمله محصولاتی است که به وفور در کشور تولید می‌شود و هم اکنون چندین کارخانه بزرگ فولادی ایران به تولید آن مشغول هستند. از جمله بزرگترین تولیدکنندگان این ورق می‌توان به فولاد مبارکه اصفهان، فولاد اکسین اهواز و فولاد کاویان اهواز اشاره کرد. علاوه بر این، کارخانه‌هایی مانند مجتمع فولاد صبا و فولاد گیلان نیز از تولید‌ کنندگان این ورق هستند. در عین حال بعضا در بازار شاهد فروش نمونه‌های وارداتی ورق سیاه نیز هستیم.

تعدد تولیدکننده که هر کدام این محصول را با کیفیت متفاوتی به بازار عرضه می‌کنند نیز از جمله دلایل متفاوت بودن قیمت ورق سیاه امروز در بازار است؛ به همین دلیل استعلام قیمت روزانه این محصول، اصلی‌ترین اقدام صاحبان صنایع قبل از خرید ورق سیاه است.

تاثیر نوسانات ارزی و مواد اولیه بر قیمت ورق سیاه

ورق سیاه نیز همانند بیشتر مقاطع فولادی تحت تاثیر قیمت جهانی فولاد و قیمت ارز است. بیشتر نوسانات قیمت ورق سیاه امروز ناشی از نوسان قیمت ارز در بازار است. افزایش قیمت ارز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت تمام شده تولید این محصول داشته باشد.

از سوی دیگر مواد اولیه مورد استفاده و کیفیت محصول نهایی نیز قیمت ورق سیاه را مورد تاثیر قرار می‌دهد. برخی از کارخانه‌های فولادی ترجیح می‌دهند که با استفاده از مواد اولیه ارزان‌تر محصول نهایی را با کیفیت کم‌تر و قیمت پایین‌تر به بازار عرضه کنند؛ این در حالی است که ورق‌های باکیفیت تولید شده در کارخانه‌های اصلی، قیمت بالاتری نسبت به ورق‌های مشابه در بازار دارند.

ورق

استعلام آنلاین و لحظه‌ای قیمت ورق سیاه امروز از «آهن رویال»

آهن رویال به منظور برطرف کردن یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنایع وابسته به فولاد و به منظور تامین انواع مقاطع فولادی مورد نیاز صنایع، فعالیت خود را به عنوان یکی از برندهای زیرمجموعه کنسرسیوم شرکت‌های سهامی گروه رویال آغاز کرده است. تامین تمام مقاطع فولادی به صورت سریع و آسان، ارائه قیمت روز محصولات و مشاوره رایگان برای صاحبان صنایع از جمله خدمات آهن رویال است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از قیمت ورق سیاه امروز و بهره‌مندی از خدمات آنلاین آهن رویال می‌توانند به وبسایت ahanroyal.com مراجعه کنند یا با شماره تلفن 02143000679 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : آهن رویال
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز