هزینه بیمه شخص ثالث خودروهای بارکش در سال 1403

خودروهای بارکش شامل انواع وانت، کامیونت، کامیون، تریلی و سایر خودروهای مشابه می‌شود. این نوع از خودروهای کار به دلیل استفاده مداوم و شرایط خاص خود از حق بیمه متفاوتی در بیمه شخص ثالث برخوردار هستند.

کاماپرس در این گزارش به بررسی هزینه بیمه شخص ثالث خودروهای بارکش در سال 1403 پرداخته است.

هزینه بیمه شخص ثالث وانت‌های زیر یک تن

وانت‌های با ظرفیت زیر یک تن بیشتر شامل وانت‌های کوچکی می‌شود که در سطح شهرها تردد کرده و نسبت به نقل و انتقال انواع بار اقدام می‌کنند. این نوع از وانت‌ها جزو خودروهای تولید داخل هستند و از نظر میزان استفاده از خودرو، جزو پراستفاده‌ها محسوب می‌شوند. به همین دلیل حق بیمه وانت‌ها نسبت به خودروهای سواری بیشتر است.

برای وانت‌های صفر، حق بیمه پایه با پوشش دیه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای ماه‌های عادی، دیه 1 میلیارد و 600 میلیون تومانی برای ماه‌های حرام و پوشش خسارات مالی 40 میلیون تومانی مبلغ 7 میلیون و 148 هزار و 900 تومان است.

در مورد وانت‌های کارکرده نیز درصد تخفیف از این حق بیمه کسر می‌شود. به این ترتیب ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث برای وانت‌های زیر یک تن با تخفیف حداکثری 70 درصدی به میزان 2 میلیون و 144 هزار و 670 تومان تعیین شده است. ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث تخفیف دار با حداکثر پوشش مالی به میزان 800 میلیون تومان نیز مبلغ 3 میلیون و 492 هزار و 760 تومان خواهد بود.

راز آسمان پایتخت

هزینه بیمه شخص ثالث وانت‌های زیر یک تن

هزینه بیمه شخص ثالث وانت‌های بین یک تا 3 تن

هزینه بیمه شخص ثالث وانت‌های بزرگ‌تر که دارای ظرفیت بین یک تا 3 تن هستند، اندکی بیشتر از وانت‌های زیر یک تن است. این مبلغ برای وانت‌های صفر بین یک تا 3 تن با پوشش دیه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای ماه‌های عادی، دیه 1 میلیارد و 600 میلیون تومانی برای ماه‌های حرام و پوشش خسارات مالی 40 میلیون تومانی، مبلغ 8 میلیون و 284 هزار و 430 تومان است.

بیشتر بخوانید:

در وانت‌های بین یک تا 3 تن کارکرده نیز حق بیمه با کسر میزان درصد تخفیف مشخص می‌شود. به عنوان مثال در صورت داشتن همین پوشش‌ها و با فرض تخفیف 70 درصدی، ارزان‌ترین بیمه نامه شخص ثالث وانت‌های کارکرده مبلغ 2 میلیون و 483 هزار و 330 تومان خواهد بود.

هزینه بیمه شخص ثالث بارکش از 3 تا 5 تن

بارکش‌های بزرگتر که دارای ظرفیت 3 تا 5 تن هستند، جزو خودروهای حمل بار بین شهری محسوب می‌شوند و حوزه فعالیت این خودروها در جاده‌های کشور است. هزینه بیمه شخص ثالث این خودروها نیز بر همین اساس اندکی بیشتر از بارکش‌های شهری تعیین می‌شود.

با این پیش فرض، هزینه بیمه شخص ثالث بارکش از 3 تا 5 تن با پوشش دیه 1 میلیارد و 200 میلیون تومانی برای ماه‌های عادی، دیه 1 میلیارد و 600 میلیون تومانی برای ماه‌های حرام و پوشش خسارات مالی 40 میلیون تومانی، مبلغ 10 میلیون و 65 هزار و 110 تومان است.

در صورتی که این خودروها دارای تخفیف باشند، میزان درصد تخفیف از حق بیمه شخص ثالث سال جدید کسر خواهد شد. به این ترتیب، ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث بارکش از 3 تا 5 تن با فرض تخفیف 70 درصدی، مبلغ 3 میلیون و 19 هزار و 530 تومان خواهد بود.

هزینه بیمه شخص ثالث بارکش از 3 تا 5 تن

انتهای پیام

مرتبط با : ازکیبیمه بازاربیمه دات کام
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز