هلیکوپتر Mi-35-Hind روسیه

توانایی جالب هلیکوپتر روسی که هیچ هلیکوپتر تهاجمی دیگری نمی تواند انجام دهد + فیلم

ارتش روسیه از هلیکوپتر تهاجمی جدید خود با نام Mi-35 Hind رونمایی کرد. این دستگاه توانایی دارد که در هیچ هلیکوپتر نظامی دیگری دیده نشده است.

اخیرا ویدیو جدیدی در اخبار نظامی منتشر شده که نشان می‌دهد هلیکوپتر تهاجمی Mi-35 Hind ارتش روسیه توانایی‌های منحصر به فردی دارد که تاکنون در هیچ هلیکوپتر دیگری مشاهده نشده است. در طول تمرین‌های مقیاس بزرگ در منطقه نظامی جنوبی روسیه، برخی از پیشرفته ترین نسخه های هلیکوپتر تهاجمی ارتش روسیه، قابلیت‌های چندمنظوره خود را به نمایش گذاشتند.

ویژگی‌های دیده شده از این هلیکوپتر ها تا به حال در هیچ تمرین نظامی دیده نشده و این باعث شده تا هلیکوپتر Mi-35 Hind روسیه، جنگ افزار خاصی باشد.

هلیکوپتر تهاجمی جدید روسیه

در ویدیو زیر که یک هلیکوپتر Mi-35M روسیه نشان داده می‌شود تقریبا از هر جنبه‌ای در مقایسه با نسخه های قبلی ارتقا یافته که کابین مدرن شیشه‌ای در کنار سیستم سازگار با عینک دید در شب از جمله تغییرات قابل توجه در این هلیکوپتر به شمار می‌روند.

 

سنسورهای ارتقا یافته هلیکوپتر Mi-35M را قادر می‌سازد تا بتواند بهترین گزینه برای عملیات شبانه باشد. برای افزایش عملکرد هلیکوپتر نیز موتورها، روتورها و گیربکس‌های آن ارتقا دادند تا بتواند حتی در بالاترین ارتقاع و گرم ترین مناطق به خوبی عملیات خود را انجام دهد.

هلیکوپتر Mi-35-Hind روسیه

هلیکوپتر Mi-35-Hind روسیه

تقریبا مانند همه نسخه های گذشته، Mi-35M نیز محفظه مسافر کوچک خود را حفظ کرده که می‌تواند ظرفیت کافی برای حمل 8 سرباز و چهار برانکارد را داشته باشد. این فضا به هلیکوپتر تهاجمی جدید روسیه امکان می‌دهد تا سریعا واحدهای کوچک را به مناطق رسانده و بتواند پس از پیاده شدن بلافاصله پشتیبانی هوایی را ادامه دهد.

به لطف موتور ارتقا یافته می‌تواند سریعا مهمات را نیز به مناطق مورد نیاز رسانده و می‌تواند نیروهای را نیز از منطقه محاصره شده خارج کند.

قابلیت‌های حمل و نقل انسان در بالگرد جدید روسیه

قابلیت حمل و نقل انسان در این هلیکوپتر جدید تا حدی بسیار شبیه بالگردهای شخصی است که تنها برای شخصیت‌های مهم ساخته شده‌اند. در واقع در حال حاضر شخصیت‌های مهم کشور روسیه مانند رئیس جمهور این کشور و سایر مقامات برای سفر به مناطق مختلف از نسخه های قبلی Mi-35M استفاده می‌کنند و قابلیت‌های ایمنی این هلیکوپتر را به بقیه بالگردهای شیک شخصی ترجیح می‌دهند.

هلیکوپتر Mi-35-Hind روسیه

هلیکوپتر Mi-35-Hind روسیه

در نسخه های ویژه این هلیکوپتر سیستم‌های راداری و ارتباطی پیچیده ماهواره‌ای نیز در کنار دیگر قابلیت‌های دفاعی تعبیه شده است.

شبیه ترین بالگردی که به Mi-35M نزدیک تر است، MH-60 آمریکایی بوده که برخلاف جادار بودن نسخه روسی این هلیکوپتر تنها فضای محدودی برای مهمات دارد. همچنین می‌توان بالگرد UH-1Y Venom USMC نیز با Mi-35M مقایسه کرد که باز هم نسخه روسی از بیشتر جنبه ها تکمیل‌تر و قدرتمندتر است. نسخه های قدیمی سری Mi پس از گذشت 50 سال به خاطر طراحی فوق‌العاده همچنان در ارتش روسیه خدمت می‌کنند.

در گجت نیوز بخوانید:
کفگیر نیروی هوایی ارتش روسیه به ته دیگ خورده است هواپیمای عتیقه روسیه برای جنگ اوکراین آماده شد + عکس بهترین هلیکوپترهای تهاجمی تاریخ تماشا کنید: سقوط هواپیمای غول پیکر روسیه در نزدیکی مرز اوکراین با توپولف تو-۱۶۰، بمب افکن اتمی ترسناک روس‌ها آشنا شوید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*