موضوعات داغ روز:

مازراتی گرن کابریو فولگوره با ۸۱۸ اسب بخار قدرت معرفی شد

منتشر شده در 30 فروردین 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
مازراتی گرن کابریو فولگوره

پس از معرفی گرن توریسمو فولگوره، قابل پیش بینی بود که نسخه سقف بازشونده این خودرو نیز عرضه شود. به فاصله چند ماه این اتفاق افتاده و اکنون شاهد رونمایی نسخه مذکور با نام گرن کابریو فولگوره هستیم.

طبق انتظار شاخص ترین تفاوت گرن کابریو فولگوره با گرن توریسمو فولگوره به ساختار سقف مربوط می شود. این خودرو برای تجربه هیجان در هوای آزاد ساخته شده و راننده می تواند با فشار یک دکمه سقف را باز و بسته کند.

نمای رو به رو گرن کابریو فولگوره

مشخصات فنی مازراتی گرن کابریو فولگوره

مازراتی گرن کابریو فولگوره هم از همان پیشرانه تمام الکتریکی سه موتوره بهره می برد. در محور عقب از دو موتور مستقل استفاده شده و چرخ های محور جلو نیروی خود را از تک موتور موجود دریافت می کنند. هر یک از این موتورها پتانسیل تولید ۳۰۰ کیلووات یا ۴۰۲ اسب بخار قدرت را دارد. اما به دلیل عدم توانایی باتری در تأمین انرژی به میزان کافی، خروجی پیشرانه در ۶۱۰ کیلووات یا ۸۱۸ اسب بخار محدود شده است. این مقدار خروجی، در حالت MaxBoost آزاد می شود و در حالت استاندارد ۷۵۱ اسب بخار قدرت در اختیار راننده قرار می گیرد.

کابین گرن کابریو فولگوره

درباره شتاب و حداکثر سرعت گرن کابریو فولگوره جزئیاتی در دست نیست، ولی به احتمال قوی این نسخه اندکی کندتر از گرن توریسمو فولگوره خواهد بود. این نسخه شتابی برابر با ۲.۷ ثانیه دارد و حداکثر سرعت آن ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است.

مشخصات باتری

باتری مازراتی گرن کابریو فولگوره هم ساختاری T شکل دارد. این باتری از نوع لیتیوم یونی بوده و در پشت صندلی سرنشینان نصب شده تا نسبت وزن مثل سابق باشد. ظرفیت این باتری ۹۲.۵ کیلووات ساعت اعلام شده، اما در عمل ۸۳ کیلووات ساعت از ظرفیت آن قابل استفاده است. به احتمال زیاد مازراتی با ایجاد محدودیت سعی کرده عمر باتری را افزایش دهد.

نمای جانبی گرن کابریو فولگوره

محصول برقی مازراتی به فناوری بازیابی انرژی ترمز مجهز است. در بهینه ترین حالت، سیستم موجود در این خودرو قابلیت جذب انرژی با حداکثر نرخ ۴۰۰ کیلووات را دارد. گرن کابریو فولگوره از فناوری شارژ سریع ۲۷۰ کیلوواتی پشتیبانی می کند و با ۲۰ دقیقه اتصال به یک پورت مناسب، شارژ باتری آن از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد.  

گرن کابریو فولگوره از بالا

بر اساس استاندارد اروپایی WLTP، مازراتی گرن کابریو فولگوره قادر است با شارژ کامل باتری تا ۲۷۸ مایل یا ۴۴۷ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد. این ایتالیایی جذاب در محور جلو به سیستم تعلیق دوبل جناغی و در عقب به سیستم تعلیق چند اتصالی تجهیز شده است.

فضای داخل گرن کابریو فولگوره

مثل مازراتی گرن توریسمو فولگوره، نسخه گرن کابریو هم کابین بسیار با کیفیتی داشته و از لحاظ امکانات با دستی پر وارد میدان رقابت می شود. سیستم صوتی با ۱۶ بلندگو و گرمکن صندلی با امکان دمیدن هوای گرم از دریچه های مخصوص موجود در پشت سری ها از جمله ویژگی های متمایز این خودرو هستند.

طراحی گرن کابریو فولگوره

در رابطه با قیمت و زمان عرضه مازراتی گرن کابریو فولگوره فعلاً اطلاعاتی منتشر نشده است. این نسخه طبیعتاً قیمت بالاتری نسبت به گرن توریسمو فولگوره ۱۸۰ هزار پوندی خواهد داشت.

One Response to “مازراتی گرن کابریو فولگوره با ۸۱۸ اسب بخار قدرت معرفی شد”

  1. کامبیز گفت:

    برکت! ایتالیا چکار کرده با این عظمت خودروسازی

    ۴
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.