اطلس بخریم یا کوییک؟

در حال حاضر خودروی اطلس به عنوان ورژن جدید کوییک وارد بازار شده‌ است. خودرو اطلس در آپشن هایی مانند سانروف، ورود بدون کلید و سیستم‌های پایداری نسبت به کوئیک برتری دارد.

به گزارش کاماپرس، به تازگی پارس خودرو محصولی به نام اطلس روانه بازار کرده‌ است. این خودرو با قیمت حدود 400 میلیون تومان در کارخانه تولید می‌شود. اطلس در بازار ایران بالاتر از قیمت کوئیک و تقریبا 600 میلیون تومان معامله می‌شود. یکی از دلایل قیمت بالاتر کوییک آپشن‌های بیشتر و طراحی جدیدتر است. در این گزارش به این سوال پاسخ داده می‌شود که اطلس بهتر است یا کوییک.

مشخصات ظاهری این دو خورد نشان می‌دهد که هر دو طولی برابر و معادل 4 متر و 20 سانت دارند. عرض این دو خودرو برابر و یک متر و 68 سانتی متر و 5 میلیمتر است. در ارتفاع نیز هر دو یک متر و 450 سانتیمتر هستند و در نهایت وزن این دو برابر با یک تن و 65 کیلوگرم است.

شرایط فروش اطلس و کوییک ویژه دهه فجر + قیمت-کاماپرس

این دو خودرو به نوعی فرزندان تیبا دو هستند که به روز رسانی شده‌اند. در طراحی اطلس جلوی خودرو بزرگتر شده و با استفاده از خطوط روی کاپوت به فورد فوکس سال 2018 شباهت پیدا کرده‌ است. در نمای عقب نیز خودروی اطلس به رنو سیمبل شباهت پیدا کرده و کمی ظاهر بهتری نسبت به کوئیک پیدا کرده که چراغ خطر آن از بی ام و الهام گرفته‌است.

راز آسمان پایتخت

بیشتر بخوانید:

از نظر داخل خودرو هم هر دو طراحی نسبتا مشابهی دارند با این تفاوت که اطلس از دو رنگ استفاده کرده و تیبا تک رنگ و ساده‌تر است.

تفاوت فنی اطلس و کوئیک

هر دو خودرو 4 سیلندر هستند، اما اطلس 8 سوپاپ و کوئیک 9 سوپاپ است. حجم موتور هر دو خودرو 1.5 لیتری با گیربکسی 5 سرعته بوده که 90 اسب بخار قدرت ایجاد می‌کند. گشتاور این دو مدل خودرو مانند هم 137 نیوتن متر بوده و شتاب صفر تا صد آنها نیز روی 13 ثانیه ثابت مانده‌ است.

این دو خودرو که حداکثر می‌توانند 160 کیلومتر در ساعت پیمایش کنند 6.9 لیتر سوخت مصرف می‌کنند که جزو خودروهای کم مصرف محسوب می‌شوند.

از نظر آپشن خودروی اطلس نسبت به کوئیک برتری دارد که شامل سانروف، ورود بدون کلید، کنترل کشش، کشش پایداری، سنسور نور و باران و حالت‌های رانندگی است. در سایر آپشن‌ها هیچ تفاوتی باهم ندارند. بنابراین تنها تفاوت این دو خودرو به شکل ظاهری و آپشن های رفاهی و ایمنی خودرو برمی‌گردد.

انتهای پیام

مرتبط با : پارس خودرو
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز