موضوعات داغ روز:

تیگارد L7 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

تیگارد L7 پلاس محصول جدید تیگارد موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. پیکاپی بزرگ که استایلی آمریکایی دارد.

حجم موتور 2378 سی سی
قدرت 150 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
منتشر شده در 30 فروردین 1403 ساعت 14:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

تیگارد L7 پلاس محصول جدید تیگارد موتور است که در نمایشگاه خودروی تهران رونمایی شد. پیکاپی بزرگ که استایلی آمریکایی دارد.

درباره تیگارد L7 پلاس

بازار پیکاپ های دو دیفرانسیل چند سالی است که رونق گرفته و شرکت های بسیاری این قبیل خودرو ها را در سبد محصولات خود قرار داده اند. یکی از این شرکت ها، تیگارد موتور است که با پیکاپ L7 پلاس، فعالیت خود را در این حوزه آغاز کرده است.
تیگارد L7 پلاس در حقیقت محصولی از شرکت چینی KEYTON است. این شرکت در زمینه خودرو های کار و تجاری فعالیت می کند و مونتاژ ون های برند مرسدس بنز را در کارنامه خود دارد. خود کیتون L7 پلاس در واقع ZX Terralord است که اولین نسل آن در سال ۲۰۱۶ رونمایی شده و نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۲۱ در کشور چین عرضه شده است. تیگارد موتور پیکاپ دو دیفرانسل L7 پلاس را در دو مدل با پیشرانه های تنفس طبیعی و توربو عرضه می کند و خوشبختانه این خودرو با تجهیزات و ادوات آفرودی قابل سفارش است. در ادامه بیشتر این خودرو را بررسی خواهیم کرد.

معرفی تیگارد L7 پلاس

طراحی بدنه

تیگارد L7 پلاس در کنار بهمن G9 جز معدود پیکاپ های دو دیفرانسیلی هستند که استایل پیکاپ های آمریکایی را دارند و این به این معنا است که نسبت به بسیاری از پیکاپ های مونتاژی بازار ایران ابعاد و اندازه بزرگتری دارند. نمای جلو این خودرو به طور کلی طراحی به نسبت ساده ای داشته و کمی ما را به یاد نسل چهارم پیکاپ دوج رم می اندازد. در این بخش از چراغ های مستطیلی شکل استفاده شده و جلو پنجره بزرگ این خودرو چهره ای تهاجمی را به تیگارد PLUS L7 داده است. در کنار این موارد باید به خطوط به کار رفته بر روی کاپوت نیز اشاره کرد چرا که باعث عضلانی تر شدن چهره این خودرو شده است.

تیگارد L7 پلاس

در نما های جانبی L7 پلاس با طراحی ساده و یکنواختی روبرو هستیم و در این قسمت ها سبک طراحی عجیب و غریبی دیده نمی شود هر چند که خطوط طراحی به کار رفته در این قسمت موجب عضلانی تر شدن این خودرو شده است. در این بخش می توان به رینگ های آلومینیومی ۱۷ اینچی تیگارد L7 PLUS اشاره کرد که طراحی به نسبت اسپرتی داشته و جلوه خوبی را در این قسمت ایجاد کرده است.

نمای جانبی تیگارد L7 پلاس

بخش عقب تیگارد L7 پلاس به لحاظ طراحی، از همان سبک طراحی استفاده می کند که قبلا در بهمن G9 نیز دیده بودیم با این تفاوت که سبک طراحی بهمن G9 کمی اسپرت تر است. در این بخش نیز از چراغ های عمودی مستطیلی شکل استفاده شده که گرافیک مناسب و قابل قبولی دارد. از نکات دیگری که باید در این خودرو به آن پرداخت حجم قسمت بار تیگارد ال ۷ پلاس است که با توجه به ابعاد و پلتفرم این خودرو می توان انتظار فضای بسیار مناسب و به نسبت بزرگ را از این خودرو داشت.

نمای پشت تیگارد L7 پلاس

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

تیگارد L7 پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور ۴K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند. جالب است بدانید که این پیشرانه را در بسیاری از پیکاپ های چینی می توان مشاهده کرد.

مشخصات فنی تیگارد L7 پلاس

البته شایان ذکر است که تیگارد موتور نمونه توربو پیکاپ L7 پلاس را با جعبه دنده اتوماتیک نیز عرضه می کند که مسلما این نسخه می تواند توان و قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار دهد. در محور جلو این خودرو از سیستم تعلیق دابل ویشبون و در محور عقب از سیستم تعلیق فنر تخت استفاده شده که استفاده از این ترکیب می تواند قابلیت حمل بار L7 پلاس را افزایش دهد.

مشخصات تیگارد L7 پلاس
برند تیگارد
مدل L7 پلاس
کلاس بدنه پیکاپ
سال تولید ۱۴۰۳
حجم موتور ۲۳۷۸ سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۵۰ اسب بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ ---
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس ۵ دنده دستی
انتقال قدرت دو دیفرانسیل
تعلیق جلو دابل ویشبون
تعلیق عقب فنر تخت
طول ۵۳۴۱ میلی متر
عرض ۱۸۸۵ میلی متر
ارتفاع ۱۸۳۵ میلی متر
فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی متر
وزن ۱۷۹۰ کیلوگرم
حجم باک ۸۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۰.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۶۵/۶۵R17
شرکت عرضه کننده تیگارد موتور
برند نشان مادر ZX auto
کشور سازنده ایران - چین

طراحی کابین و امکانات

کابین تیگارد L7 پلاس همانند طراحی بیرونی این خودرو ظاهر نسبتا ساده ای دارد که با توجه به سال ساخت و زمان عرضه این خودرو موضوع چندان عجیبی نیست و نمی توان به آن خرده گرفت. در بخش رودری های این تیگارد ال ۷ پلاس از پلاستیک خشک استفاده شده اما در بخش های میانی این قسمت شاهد استفاده از پد نرم هستیم که رنگ این بخش با دیزاین و طراحی داخل کابین هماهنگ است.

کابین تیگارد L7 پلاس

در بخش بالای داشبورد نیز از متریال خشک استفاده شده اما طراح های گرافیکی کار شده بر روی این قسمت ها جلوه خوبی را به این بخش داده است. بخش میانی داشبورد دارای روکشی از جنس چرم مصنوعی است که می تواند احساس خوبی را به سرنشینان القا کند. در این بخش نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا تعبیه شده که آپشن خوبی برای این خودرو به حساب می آید و از طریق این نمایشگر می توان به بخش های مختلف این خودرو دسترسی داشت. سیستم تهویه تیگارد L7 PLUS به صورت الکتریکی دستی قابل تنظیم بوده و کلید های مربوط به تنظیمات آن در قسمت پایین نمایشگر سیستم مالتی مدیا قرار گرفته است.

صندلی جلو تیگارد L7 پلاس

کنسول وسط این خودرو نیز طراحی ساده ای دارد و در بخش های از این قسمت از پلاستیک پیانویی استفاده شده که می تواند طراحی این بخش را کمی از سادگی دور کند. نکته ای که باید در این بخش به آن اشاره کرد این است که کلید های تنظیمات مربوط به حالت های دیفرانسیل در این قسمت قرار گرفته و با توجه به شرایط می توان یکی از حالت های ۲H، ۴H یا ۴L را انتخاب کرد.

دنده تیگارد L7 پلاس

صندلی های تیگارد L7 پلاس ابعاد قابل قبولی داشته و در برگیرندگی مناسبی دارند. ر.کش این صندلی ها از جنس پارچه است که کیفیت قابل قبولی دارد و می تواند مخاطب را راضی نگه دارد. پیکاپ L7 پلاس با توجه به فاصله محوری ۳۲۳۰ میلی متری فضای بسیار خوبی دارد و این موضوع می تواند نقطه قوت این خودرو به حساب آید. در کل پیکاپ L7 در بخش کابین طراحی ساده ای دارد و آن چنان اِلمان عجیب و غریبی در طراحی این قسمت ها دیده نمی شود و همانند بسیاری از پیکاپ های کابین پر زرق و برقی ندارد اما می توان از آن انتظار فضای مناسب و قابل قبولی داشت.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی تهویه الکتریکی دستی - نمایشگر لمسی - کامپیوتر سفر - تنظیم الکتریکی انتقال قدرت به چرخ ها - رینگ آلومینیومی - سنسور نور - قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب - تریم داخلی پارچه ای - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب

مزایا و معایب

مزایا پیشرانه تنفس طبیعی و استهلاک کمتر - ابعاد بزرگ فضای بار و کابین
معایب پیشرانه ضعیف تر از رقبا - نبود امکانات رفاهی و ایمنی کامل - متریال نه چندان ایده آل

رقبای تیگارد L7 پلاس

اگر بخواهیم صرفا ابعاد و اندازه تیگارد L7 پلاس را معیار قرار دهیم باید بگوییم که بهمن G9 را می توان رقیب مستقیم این خودرو به حساب آورد اما بهمن G9 هم اتوماتیک است و هم امکانات بیشتری نسبت به تیگارد L7 پلاس داشته و از این جهت نسبت به این خودرو برتری دارد. اما اگر بخواهیم از ابعاد اندازه این خودرو صرف نظر کنیم می توانیم پیکاپ هایی نظیر؛ کینگ لینگ تاگا، KMC T8، کلوت، آسنا دنده ای و… را از رقبای اصلی تیگارد L7 پلاس به شمار آورد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

تیگارد L7 پلاس چه مشخصاتی دارد؟

تیگارد L7 پلاس از یک موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی با کد موتور ۴K22D4M ساخت شرکت میتسوبیشی بهره می برد. این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به تمامی چرخ ها منتقل کند.

تیگارد L7 پلاس چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه پایش فشار باد تایر ها، چراغ روشنایی روز، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، صفحه نمایش لمسی سیستم مالتی مدیا، تنظیم برقی آینه های جانبی، کامپیوتر سفری، خروجی ۱۲ ولت، تنظیم حالت های رانندگی، تهویه مطبوع الکترونیکی و… اشاره کرد.

One Response to “تیگارد L7 پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. Shahriar گفت:

    سلام
    چقدر از عبارت عحیب و غریب توی متنتون استفاده کردید!!!!

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.