ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پژو 208 کابریولت
خودرو

نمونه اولیه و مخفی پژو 208 کابریولت رونمایی شد

پژو 208 کابریولت که به تازگی در فرانسه به نمایش گذاشته شده است نیز یکی از پروژه‌های قدیمی لغو شده و جذاب است.

مرتضی قانع
نوشته شده توسط مرتضی قانع | ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

پروژه‌‌های خودرویی لغوشده جذابیت خاصی دارند، به ویژه وقتی نمونه‌های اولیه در اندازه واقعی باشند که برای سال‌ها پشت درهای بسته پنهان مانده بودند. پژو 208 کابریولت که به تازگی در فرانسه به نمایش گذاشته شده است نیز یکی از همین پروژه‌های قدیمی جذاب است.

هاچ‌بک پژو با سقف پارچه‌ای

تنها پژو 208 کابریولت دنیا برای اولین بار در موزه ماجراجویی پژو در سوشو فرانسه به نمایش درآمد. توسعه پروژه "A97" در سال 2007 پنج سال قبل از معرفی هاچ‌بک پژو 208 آغاز شده بود.

پژو 208 کابریولت، برخلاف مدل‌های قبلی خود، یعنی 206 CC و 207 CC که دارای سقف‌های جمع‌شونده فلزی بودند، از سقف جمع‌شونده پارچه‌ای بهره می‌برد. برند فرانسوی به دلیل صرفه‌جویی در هزینه و کاهش وزن از این پیکربندی استفاده کرد.

سقف بازشونده تناسب ابعادی بهتری را برای این مدل فراهم کرده بود. این روش همچنین فضای بیشتری را برای سر و زانوهای سرنشینان عقب فراهم می‌کرد و باعث می‌شد فضای داخلی جادارتر باشد.

پژو 208 کابریولت

این سقف توسط شرکت اتریشی Magna Steyr که مسئولیت تولید پژو RCZ را بر عهده داشت، توسعه داده شد. سقف پارچه‌ای قرمز با تودوزی چرمی مطابقت داشت و دارای شیشه عقب و چراغ ترمز سوم یکپارچه بود.

بقیه قسمت‌های بدنه به منظور کاهش هزینه‌ها تا حد زیادی با نسخه هاچ‌بک مشترک است. علاوه بر کمبود سقف و شیشه‌های بدون قاب، نمونه اولیه پژو 208 کابریولت دارای قسمت عقب سفارشی با درب عقب خاص و سپر عقب جدید است.

دلیل عدم تولید پژو 208 کابریولت چه بوده است؟

به گزارش رسانه فرانسوی L'Argus، پروژه A97 توسط سه نفر و بدون تأیید هیئت مدیره PSA که اکنون با استلانتیس جایگزین شده است آغاز شد. آن سه نفر ژان پیر پلو، رئیس طراحی گروه PSA (در حال حاضر رئیس طراحی لانچیا)، ژیل ویدال، رئیس طراحی پژو (در حال حاضر رئیس طراحی رنو) و زاویه پژو، رئیس بازاریابی پژو (در حال حاضر معاون بخش خودروهای تجاری استلانتیس) بودند.

این پروژه به دلیل «تجدید ساختار و منطقی‌سازی گروه PSA در آن زمان» به نتیجه نرسید. پژو 208 کابریولت در سال 2011 به نفع برادرش DS3 Cabrio با اندازه مشابه کنار گذاشته شد. این مدل در سال 2012 با استفاده از ستون‌های ثابت و سقف بسیار کوچکتر عرضه شد. این راه‌حل منجر به کاهش قابل توجه هزینه‌های تحقیق و توسعه در مقایسه با تولید یک مدل کروکی شد.  

کابین خودرو

به گفته منابع داخلی، تولید DS3 کابریو به سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون یورویی نیاز داشت که در مقایسه با پژو 208 کابریولت چهار برابر کمتر بود. این تفاوت زیادی در هزینه‌ها ایجاد می‌کند، به خصوص وقتی پتانسیل فروش پایین یک خودروی شهری بدون سقف را در نظر بگیریم. در حال حاضر، تنها نمایندگان در این بخش از بازار مینی کانورتیبل و فیات 500e کابریو هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی