سه سبک محوطه سازی که قبل از طراحی ویلا باید بشناسید

امروزه محوطه‌ سازی ویلاها در سبک‌های مختلف و متناسب با سلیقه افراد طراحی و اجرا می‌شود. تفاوت‌های سبک‌های مختلف در محوطه سازی ویلا محدود به پوشش گیاهی نیست، بلکه تفاوت‌های جزئی و ظریفی را نیز در بر ‌می‌گیرد.

به گزارش کاماپرس، افراد با آگاهی از سبک‌های مختلف محوطه سازی ویلا ذهنیت مناسبی پیدا می‌کنند و می‌توانند بر اساس آن  سبک مورد نظر را انتخاب کنند. بهترین سبک محوطه سازی ویلا شامل اصول و تکنیک‌های منحصر‌به‌فردی است که در نهایت باعث تمایز ویلاها از یکدیگر می‌شود.

این گزارش به بررسی نکاتی در رابطه با سبک‌های محوطه‌ سازی ویلا و ضرورت اجرای آن‌ها پرداخته است.

محوطه سازی ویلا چیست؟

با توجه به اینکه افراد زیادی تعطیلات و اوقات فراغت خود را در ویلا سپری می‌کنند، نیاز به تجدید قوا و تجربه‌ای آرامش‌بخش دارند. محوطه‌ سازی، ترکیبی از علم و هنر برای چیدمان عناصر و المان‌ها در طراحی فضای باز است و به همین جهت محوطه سازی ویلا بیشتر شامل عناصری مانند پوشش گیاهی، پوشش کف، مبلمان فضای باز و جنس و رنگ المان‌ها است؛ به‌طوریکه بهترین سبک محوطه سازی ویلا هر دو ویژگی زیبایی و کارایی را در بر می‌گیرد.

راز آسمان پایتخت

ضرورت محوطه سازی

اصلی‌ترین هدف محوطه‌سازی ویلا و باغ، پررنگ کردن ارتباط بین انسان و طبیعت است. در گذشته بیشتر ویلاها در حاشیه شهرها ساخته می‌شدند و به هوای پاک و طبیعت بکر دسترسی داشتند. در حال حاضر به دلیل افزایش تقاضا برای خرید ویلا، شرایط تغییر کرده است و بسیاری از زمین‌ها و منابع طبیعی به منطور ساخت ویلا تخریب می‌شوند. صاحبان ویلا می‌توانند اقدام به محوطه‌سازی ویلا در سبک مورد نظر خود کنند و همچنین سرانه فضای سبز را افزایش دهند.

سبک مدرن محوطه سازی ویلا

محوطه سازی ویلا به سبک مدرن، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای علاقه‌مندان به سبک مینیمال است. این سبک به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و تنوع المان‌ها بسیار پرطرفدار است. باید در نظر داشت که محوطه ویلا بخشی از کل فضای ویلا است و به همین جهت باید با سایر اجزا هارمونی و هماهنگی داشته باشد. سادگی، اولویت اصلی محوطه سازی به سبک مدرن است و از خطوط برای هدایت به سمت هدف اصلی طراحی استفاده می‌شود. در این سبک محوطه سازی، مصالحی مانند بتن به دلیل داشتن رنگ خنثی پرکاربرد است. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز در محوطه‌ سازی مدرن ویلا، استفاده از سنگ‌ریزه برای ایجاد خطوط راهنما و ساخت مسیر ورودی ویلا است. استفاده از گلدان‌های رنگی و دیوار سبز در محوطه‌ سازی ویلا به وفور مشاهده می‎‌شود.

سبک کلاسیک محوطه سازی ویلا

محوطه سازی سبک کلاسیک عموما در ویلاهای لوکس و مجلل اجرا می‌شود؛ به‌طوریکه استفاده از طرح‌های هندسی در محوطه‌ سازی کلاسیک به وفور دیده می‌شود. تجهیزات عمومی گران‌قیمت با سبک‌های قدیمی، چمن‌کاری طبیعی، پوشش گیاهی نادر و مسیرسازی‌های خاص از ویژگی‌های بارز محوطه‌ سازی ویلا به سبک کلاسیک است. استفاده از عناصری مانند برکه مصنوعی، فلاورباکس سرامیکی، صخره و آب‌نما در در این سبک محوطه سازی بسیار رایج است. استفاده از رنگ‌های گرم مانند کرم و قهوه‌ای در محوطه سازی ویلا به سبک کلاسیک به ایجاد جلوه زیبا و فضای باشکوه و مجلل کمک می‌کند.

سبک انگلیسی محوطه سازی ویلا

مسیرسازی پر پیچ‌وخم و استفاده اغراق‌آمیز از عناصر سنگی از بارزترین ویژگی‌های محوطه‌ سازی ویلا به سبک انگلیسی است. گل‌های فراوان با تنوع رنگی و بافت گیاهی نامنظم، از عناصر کلیدی در محوطه‌سازی ویلا به سبک انگلیسی است. به طور کلی المان‌هایی مانند مجسمه سنگی، آبنما، شومینه و آتشدان سنگی که یادآور عصر رنسانس است، به وفور در سبک انگلیسی محوطه سازی ویلا دیده می‌شود.

اجرای بهترین سبک محوطه سازی ویلا با «ایده سبز»

ایده سبز از سال 1395 با تیمی متشکل از طراحان، مجریان و متخصصان فضای سبز فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه با هدف افزایش سرانه فضای سبز، تعداد زیادی از پروژه‌های موفق را در کارنامه حرفه‌ای خود در دراز مدت ثبت کرده است. ایده سبز با استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی طراحی فضای سبز دید نهایی از محوطه سازی ویلا ایجاد می‌کند و باعث همکاری بهتر کارفرما و مجریان می‌شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی از بهترین سبک محوطه سازی ویلا می‌توانند می‌توانند به وبسایت https://idehsabz.co مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های 02177245295، 09126494926 و 09121173266 تماس بگیرند.

انتهای پیام

مرتبط با : ایده سبز
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز