ادامه سقوط بیت‌ کوین؛ قیمت پادشاه رمزارزها به زیر ۶۰ هزار دلار رسید

پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
سقوط قیمت بیت کوین
ارزش هر واحد بیت کوین با اصلاح نسبتاً عمیق به زیر سطح مهم ۶۰ هزار دلار هم رسید.
تبلیغات

بازار ارزهای دیجیتال با اصلاح قیمتی مواجه شده است و بیت کوین به‌عنوان رهبر این بازار امروز ریزش قابل‌توجهی را تجربه کرد. ارزش هر واحد بیت کوین که در روز شنبه توانسته بود بخشی‌از ریزش نسبتاً عمیق چند روز اخیرش را جبران کند، امروز صبح در معاملات بازار به زیر سطح ۶۰ هزار دلار هم رسید.

بیت کوین در ساعات ابتدایی روز جاری موفق شد از سطح ۶۴ هزار دلار عبور کند، اما در ادامه با ریزش بیش از ۳ درصدی طی ۲۴ ساعت گذشته به پایین‌ترین قیمت از ابتدای مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳) رسید. در زمان نگارش این خبر، هر واحد بیت کوین با قیمت حدود ۶۱٬۸۳۰ دلار معامله می‌شود.

دیوار سفارشات خرید و فروش بیت کوین
Bitcoinity

با روند اصلاحی بازار رمزارزها، ارزش اتر به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان با کاهش ۲٫۵ درصدی به زیر ۳ هزار دلار کاهش یافت که البته در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله با افزایش جزئی با قیمت ۳٬۰۱۷ دلار معامله می‌شود.

بررسی دیوارهای سفارشات بازار نقدی جفت ارز BTC-USDT در صرافی بایننس که بیشترین نقدینگی‌ را میان صرافی‌های متمرکز رمزارز دارد، نشان می‌دهد تقاضا برای خرید بیت کوین با قیمت زیر ۶۰ هزار دلار بیشتر از پیشنهادات فروش است. این موضوع تقاضای زیاد در این سطح قیمتی را نشان می‌دهد که حداقل در کوتاه‌مدت می‌تواند از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کند.

روند اصلاحی امروز در بازار رمزارزها نشان می‌دهد بازار مذکور پس‌از رالی اخیر که ماه گذشته به اوج خود رسید، وارد فاز استراحت شده است. کوین‌دسک اشاره می‌کند ارزش بیت کوین از زمان رسیدن به بالاترین قیمت تاریخی خود، تاکنون بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته، درحالی‌که برخی از آلت کوین‌ها ریزش ۴۰ تا ۵۰ درصدی را نسبت‌به بالاترین قیمت‌ خود تجربه کردند.

این مقاله حاوی توصیه‌ی اقتصادی زومیت نیست. خطر از‌‌دست‌‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری‌‌‌ای وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خودش تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت آن را بر‌‌عهده بگیرد.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات