کد خبر: ۳۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۹
ایلان ماسک اخیرا اعلام کرده کاربران جدید ایکس باید برای ارسال هر پست هزینه اشتراکی پرداخت کنند. او علت این تصمیم را جلوگیری از فعالیت ربات‌های موجود در این پیام رسان اعلام کرده است.

مخاطب ۲۴- ایلان ماسک پس از خبر‌های جنجالی فراوان در دنیای تکنولوژی حالا اعلام کرده که کاربران جدید شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) باید به زودی برای ارسال پست هزینه پرداخت کنند. او این هزینه را حدودا ۱ دلار اعلام کرده و علت این تصمیم را جلوگیری از فعالیت ربات‌های موجود در این پیام رسان عنوان کرده است. با منتشر شدن خبر این تصمیم هم بسیاری از کاربران اعلام نارضایتی کرده و حتی برخی گفته‌اند که این تصمیم، در نهایت منجر به محدود شدن فعالیت کاربران ساده در ایکس خواهد شد.

ایلان ماسک به دنبال همین خبر در پست اخیر خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که متاسفانه، این هزینه اندک برای دسترسی به انتشار پست در کاربران جدید تنها راه برای مهار هجوم بی امان ربات‌ها است.

پرداخت هزینه اشتراکی الزامی در کاربران جدید ایکس
در ماه اکتبر بود که مدیران ایکس اعلام کردند که در حال آزمایش هستند تا متوجه شوند آیا کاربران تمایل دارند تا برای انتشار پست به صورت سالانه حق اشتراک پرداخت کنند یا خیر. در واقع کاربران با پرداخت اشتراک قادر خواهند بود تا مطالب جدیدی را پست کنند، کامنت بگذارند، لایک و بوکمارک کنند.

نام این آزمایش “Not-A-Bot” در نظر گرفته شده و مشخص نیست در حال حاضر که چقدر در متوقف کردن ربات‌ها موفق بوده است. اما به نظر می‌رسد که ایکس تصمیم دارد این برنامه را گسترش دهد و این نشان می‌دهد که احتمالا تا حدودی نیز موفقیت آمیز بوده باشد. ایلان ماسک و ایکس

ایلان ماسک هنوز اعلام نکرده که از چه تاریخی این محدودیت بر کاربران جدید اعمال خواهد شد، اما در پست بعدی خود تایید کرد که هر کاربر جدیدی که از پرداخت هزینه اجتناب کند، تنها پس از سه ماه خواهد توانست پست ارسال کند.

برنامه جدید ایکس برای مقابله با ربات‌ها
اگرچه در پست‌های ماسک فقط پرداخت برای «دسترسی نوشتاری» ذکر شده است، اما به نظر می‌رسد که سایر ویژگی‌های محدود شده توسط برنامه “Not-A-Bot” نیز در طول این سه ماه برای کاربرانی که این هزینه را پرداخت نکنند نیز محدود خواهد شد. ایلان ماسک در ادامه ادعا کرده که با دریافت هزینه ۱ دلار، دستکاری پلتفرم تا ۱۰۰۰ برابر دشوارتر شده و هرزنامه‌ها نیز کاهش خواهند یافت.

همچنین در اوایل این ماه، شبکه اجتماعی ایکس به کاربران هشدار داد که به طور گسترده‌ای حساب‌های اسپم را پاک می‌کند. پشتیبانی ایکس نیز تأیید کرد که تعداد فالوور‌ها احتمالاً در طی آن پاکسازی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؛ چراکه با حذف شدن این حساب‌ها فعالیت ربات‌ها و تعداد فالوور‌های فیک نیز تا حدود چشمگیری کاهش می‌یابد. ایلان ماسک صاحب ایکس.

اما ظاهرا فعلا تلاش‌های ایکس برای پاکسازی ایکس از ربات‌ها چندان کارساز نبوده و با وجود هوش مصنوعی تعبیه شده در این برنامه، همچنان شاهد فعالیت این ربات‌ها هستیم. ایلان ماسک در تابستان سال گذشته به شورای مدیر عامل وال استریت ژورنال گفت که تا حدود ۹۰ درصد از کلاهبرداری‌ها و ربات‌ها را در ایکس کاهش داده است.

در آن زمان کارشناسان هم اعلام کردند که حل چنین مشکلی تقریبا غیرممکن است؛ چراکه تاکتیک‌های ارسال کنندگان هرزنامه و سازندگان ربات‌ها همواره در حال تکامل است و حتی ربات‌ها هم می‌توانند برای جلوگیری از شناسایی، از هوش مصنوعی استفاده کنند.

آن‌ها اعلام کردند که تصمیم ایلان ماسک برای دریافت هزینه ۱ دلار کارساز نخواهد بود و طراحان ربات‌ها حتی می‌توانند این محدودیت‌ها را نیز دور بزنند. در ادامه منتقدان به هزینه ناچیز آن اشاره کرده و ماهیت آن را بحث برانگیز خواندند. به همین دلیل برخی نیز معتقد بودند که ایلان ماسک با به راه انداختن چنین آزمایشی قصد دارد تا پولی را برای پرداخت بدهی شرکت‌های دیگر خود جمع کند. این ادعا پس از معرفی برنامه “Not-A-Bot” توسط تیم پشتیبانی ایکس رد شد.

تلاش ایکس برای مقابله با ربات‌ها و هرزنامه‌ها
تیم پشتیبانی ایکس در پستی اعلام کردند که این آزمایش جدید برای تقویت تلاش‌های موفقیت آمیز ما برای کاهش هرزنامه ها، دستکاری پلتفرم و فعالیت ربات‌ها و در عین حال متعادل کردن دسترسی به پلتفرم با مبلغ ناچیز ایجاد شده و هیچ گونه قصد سودمند مالی در پشت این برنامه وجود ندارد. شبکه احتماعی ایکس

به نظر می‌رسد که ایلان ماسک تمام تلاشش را می‌کند تا ربات‌ها را از این پلتفرم جمع آوری کند و او این کار را از زمان بسته شدن قرارداد خرید توییتر انجام داده است. ایلان ماسک در سال ۲۰۲۲ در پستی اعلام کرد که ما ربات‌های هرزنامه را شکست خواهیم داد یا در تلاش خواهیم مرد.

حالا نظر شما مخاطبین گجت نیوز در این مورد چیست؟ آیا شما هم مایل هستید تا در آینده با پرداخت هزینه ناچیز سالیانه به خدمات رایگان در حال حاضر توییتر دسترسی داشته باشید؟ در بخش نظرات برایمان بنویسید.

برچسب ها: ایلان ماسک
آخرین اخبار
پربازدید ها
تصاویر
اخبار داغ
چرا فنلاندی‌ها شادترین مردم دنیا هستند؟ title
بر اساس آخرین گزارش شادمانی جهانی World (Happiness Report ۲۰۲۴)، فنلاند برای هفتمین سال پیاپی عنوان شادترین کشور جهان را از آن خود کرده است.
بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان رایگان می‌شود title
همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی (۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به صورت رایگان است.
نخستین امپراتور روم کجا دفن شد؟ title
محققان از احتمال شناسایی مکان درگذشت نخستین امپراتور روم خبر داده‌اند، آن‌ها ویلایی را شناسایی کرده‌اند که بر اثر فوران آتشفشان «وزوو» مدفون شده بود، درحالی‌که به نظر آنها، اطلاعات این ویلا با مکان درگذشت «آگوستوس»، نخستین امپراتور روم همخوانی دارد.
تیپ جالب مجری و گوینده در کنسرت مصطفی راغب title
استایل المیرا شریفی‌مقدم با مانتو مجلسی در کنسرت مصطفی راغب پربازدید شده است.
بازداشت مروج کودک‌همسری برای تبلیغ آرایشگاه زنانه در اینستاگرام title
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت زنی که برای تبلیغات سالن زیبایی‌اش اقدام به سوءاستفاده از یک دختربچه و معرفی او به عنوان یک نوعروس کرده بود خبر داد و به خانواده‌ها هشدار داد که اجازه چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای را که ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهند، ندهند.
مشتی که به مرگ انجامید! title
روز یکشنبه دو پسر دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شوش با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.
در این قبرستان جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟ title
قبرستان سفید چاه که به «قبرستان سپید» نیز شهرت دارد، از جا‌های دیدنی بهشهر به شمار می‌آید.
برگزیده
سازمان هواپیمایی کشوری: در ایران جت شخصی نداریم title
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به طور کلی ما در ایران جت شخصی نداریم. در زمینه نخریدن جت شخصی، تقریبا کسی را نداریم که خریده باشد.
پیام تبریک رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا title
رئیس جمهور در پیامی با تبریک قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در آسیا تصریح کرد: از یکایک اعضای تیم ملی، مربیان، کادر فنی و سایر تلاشگران حوزه ورزش کشور برای کسب این عنوان ارزشمند، قدردانی می­‌نمایم.
صهیونیست‌ها دست از پا خطا کنند وضعیت متفاوت خواهد بود title
رئیس‌جمهور گفت: اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند و تعرضی به خاک مقدس ایران کند، وضعیت متفاوت خواهد بود و معلوم نیست دیگر چیزی از این رژیم باقی بماند.
تقویت همکاری‌های قوای مسلح ایران و پاکستان عامل صلح و ثبات است title
فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رئیس جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار آیت الله رئیسی رفت.