پیش بینی جمعیت ۶ کشور بزرگ جهان در سال ۲۰۷۵ + اینفوگرافیک

پیش بینی جمعیت ۶ کشور بزرگ جهان در سال ۲۰۷۵ + اینفوگرافیک

در پایان قرن بیست و یکم و از زمان انقلاب صنعتی، جهان شاهد اولین ثبات جمعیت و در نهایت کاهش آن خواهد بود. با کاهش نرخ تولد در سراسر جهان، پرجمعیت ترین کشورهای جهان چه سرنوشتی خواهند داشت؟ برای پی بردن به این موضوع، در اینفوگرافیک زیر پیش‌بینی‌های جمعیتی مربوط به ۶ کشور بزرگ جهان با استفاده از داده‌های آخرین نسخه اصلاح‌شده چشم‌انداز جمعیت جهانی سازمان ملل در سال ۲۰۲۲ به تصویر کشیده شده است. پیش‌بینی‌ها بر اساس یک «سناریوی متوسط باروری» است که فرض می‌کند کشورها تا سال‌های ۲۰۴۵-۲۰۵۰ با نرخ زاد و ولد ۱.۸۵ فرزند به ازای هر زن همگرا خواهند شد.

کاهش جمعیت قابل پیشبینی در چین

رشد جمعیت چین رسماً به پایان رسیده است و این کشور دو سال متوالی با کاهش جمعیت مواجه شد (۸۵۰,۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۲ و ۲.۱ میلیون در سال ۲۰۲۳).

جمعیت این کشور در سال ۲۰۵۰، ۱.۳۲ میلیارد نفر پیش بینی می شود که تقریباً مشابه سال ۲۰۰۷ است. سازمان ملل معتقد است این روند نزولی جمعیتی با ورود به نیمه دوم قرن شتاب بیشتری خواهد گرفت.

این شرایط برای اقتصاد چین چه معنایی دارد؟ بسیاری نگرانند که نیروی کار کمتر، همراه با جمعیت سالخورده، هزینه های مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد و رشد اقتصادی را با مشکل مواجه کند.

رونق جمعیت هند ادامه دارد

در همین حال، سازمان ملل بر این باور است که جمعیت هند در اواسط دهه ۲۰۶۰ به اوج خود خواهد رسید و از مرز ۱.۷ میلیارد نفر، عبور می کند.

جمعیت هند به سرعت همسایه اش پیر نخواهد شد. افراد بالای ۶۵ سال تا سال ۲۰۶۰ کمتر از یک پنجم جمعیت هند را تشکیل می دهند و تا سال ۲۱۰۰ به ۳۰ درصد نزدیک نمی شوند.

در نهایت، اینکه آیا این پیش‌بینی‌ها محقق می‌شوند یا خیر، بستگی به سرعت کاهش نرخ زاد و ولد با توسعه این کشور دارد. برای مثال، نرخ باروری هند از ۶.۲ در سال ۱۹۵۰ به ۲.۰ در سال ۲۰۲۱ (تولد به ازای هر زن) کاهش یافت.

منبع: visualcapitalist
دیجیاتو
بدون نظر

ورود