تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی: تجربه‌ای سینمایی در خانه شما

تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی با سخت‌افزار و فناوری‌های پیشرفته رونمایی شدند. اما بزرگ‌ترین تغییر Sony Bravia 2024، نام‌گذاری آن‌هاست.

سونی به تازگی از مجموعه تلویزیون های جدید براویا خود برای سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد. در حالی که بسیاری از آن‌ها ویژگی‌های جالبی دارند که بعداً به آن‌ها خواهیم پرداخت، اما بزرگترین تغییر مربوط به سیستم نامگذاری است.

نام تازه برای تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

نام‌گذاری تلویزیون‌های سونی قبلا ترکیبی گیج‌کننده از اعداد و حروف بود، اما دیگر اینطور نیست. نام‌های جدید ساده و سرراست هستند. همگی آن‌ها از برند «براویا» که نام تجاری دیرینه سونی برای تلویزیون‌ها است و یک عدد تک‌رقمی تشکیل شده‌اند.

سونی براویا ٣

سونی براویا ٣ - تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

براویا ۳ یک تلویزیون LED معمولی ۴K با قابلیت HDR پویا، فناوری ارتقاء کیفیت تصویر و نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز است. این دستگاه ابتدایی‌ترین مدل در خط تولید سونی به حساب می‌آید، اما همچنان کارآمد به نظر می‌رسد. این شرکت همچنین وعده کاهش مصرف انرژی به میزان ۸ درصد نسبت به مدل مشابه سال گذشته را داده است که همواره یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود. براویا ۳ در اندازه‌های متنوعی از ۴۳ تا ۸۵ اینچ عرضه می‌شود و قیمت آن از ۶۰۰ دلار تا ۱۸۰۰ دلار متغیر است.

سونی براویا ٧

سونی براویا ۷ - تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده که چه اتفاقی برای براویا ۴، ۵ و ۶ افتاده است؛ چرا که تلویزیون بعدی این مجموعه براویا ۷ نام دارد. این تلویزیون یک مدل mini LED با فناوری‌های قابل توجهی از جمله یک پردازنده‌ به‌روزرسانی‌شده قدرتمند و الگوریتم کاهش نور موضعی اختصاصی سونی با نام Backlight Master Drive است. این شرکت ادعا می‌کند که این فناوری نسبت به مدل مشابه X90L سال گذشته، باعث ایجاد ۷۹۰ درصد ناحیه کاهش نور بیشتر می‌شود. هر چه تعداد نواحی کاهش نور در یک تلویزیون بیشتر باشد، اندازه هر کدام از آن‌ها کوچک‌تر می‌شود. این امر منجر به افزایش دقت و نسبت کنتراست بهتر می‌شود.

تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

براویا ۷ همچنین نسبت به مدل X90L مصرف انرژی کمتری دارد (به میزان ۱۵ درصد) و از یک حالت کالیبراسیون جدید که عمدتا برای محتوای پلتفرم Prime Video در نظر گرفته شده است، بهره می‌برد. براویا ۷ در اندازه‌های متنوعی از ۵۵ تا ۸۵ اینچ عرضه می‌شود و قیمت آن از ۱۹۰۰ دلار تا ۳۵۰۰ دلار متغیر است.

سونی براویا ٨

سونی براویا ۸ - تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

براویا ۸ جدیدترین تلویزیون OLED این شرکت است. پنل OLED تضمین‌کننده‌ نمایش «مشکی کامل» است و این مدل هم مانند براویا ۷ از همان حالت کالیبراسیون برای Prime Video بهره می‌برد. با این حال، جالب‌ترین جنبه‌های این سری مربوط به اندازه و شکل ظاهری آن است. تلویزیون Sony Bravia 8 نسبت به مدل مشابه سال گذشته ۳۱ درصد باریک‌تر است و لبه باریک‌تری نیز دارد. به نظر می‌رسد با نصب روی دیوار، جلوه فوق‌العاده‌ای داشته باشد. تنها سه سایز برای این مجموعه وجود دارد که مدل ۵۵ اینچی آن ۲۰۰۰ دلار، نسخه ۶۵ اینچی ۳۴۰۰ دلار و مدل ۷۵ اینچی مبلغ خیره‌کننده ۳۹۰۰ دلار قیمت دارد.

سونی براویا ٩

سونی براویا ۹ - تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

در نهایت، به مدل پرچمدار براویا ۹ می‌رسیم. این مدل اساسا نسخه تقویت‌شده براویا ۷ است، چرا که یک تلویزیون mini LED دیگر به حساب می‌آید. سونی ادعا می‌کند که فناوری نمایشگر آن مشابه چیزی است که در مانیتورهای Mastering یافت می‌شود، که وعده‌ای بلندپروازانه است. این تلویزیون ۵۰ درصد روشن‌تر از مدل X95L سال گذشته است که خود از روشنایی بالایی برخوردار بود و همچنین از افزایش ۳۲۵ درصدی در نواحی کاهش نور بهره می‌برد.

علاوه بر این، در مقایسه با X95L شاهد کاهش ۲۰ درصدی در مصرف انرژی و همچنین استفاده از توییترهای پرتو جدید برای بهبود صدا هستیم. تلویزیون Sony Bravia 9 از الگوریتم کاهش نور موضعی اختصاصی سونی با نام Backlight Master Drive و ویژگی جدید کالیبراسیون Prime Video استفاده می‌کند. نسخه‌ی ۶۵ اینچی این تلویزیون ۳۳۰۰ دلار قیمت دارد، در حالی که مدل ۸۵ اینچی با قیمت خیره‌کننده‌ی ۵۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

تلویزیون های براویا ۲۰۲۴ سونی

همه این تلویزیون‌ها هم‌اکنون برای خرید در دسترس هستند، پس پیش بروید و حسابتان را خالی کنید! (توجه داشته باشید که این جمله با لحن شوخی‌آمیز است) علاوه بر تلویزیون‌های جدید، سونی مجموعه‌ای از محصولات صوتی جدید، از جمله ساندبارها و به‌روزرسانی اسپیکر دور گردن خود را نیز منتشر کرد.