هزینه نیم میلیونی عوارض خروج از کشور در 1403 و دیگر مخارج جانبی سفر خارجی

تمام اطلاعات مربوط به تغییرات نرخ عوارض خروج از کشور - کاماپرس

همین چند روز پیش هزینه عوارض خروج از کشوری که باید برای سفرهای خارجی در سال 1403 پرداخت کنید؛ اعلام شد. سفر اولی‌ها باید 500 هزار تومان هنگام خروج از کشور بپردازند. شاید کسانی که درحال برنامه‌ریزی یک سفر خارجی هستند، خصوصا اگر اولین سفرشان باشد؛ به این مساله فکر نکرده باشند و این هزینه را در لیست مخارج خود حساب نکرده باشند. عوارض خارجی را یک جورهایی باید در لیست مخارج جانبی و پنهان سفر دانست اما باید بدانید، چنین هزینه‌هایی در طول سفر زیاد ممکن است پیش بیاید و بنابراین باید حواستان به آنها باشد. به بهانه اعلام رسمی هزینه عوارض خروج از کشور، برخی از مخارج جانبی و پنهان سفر را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

عوارض خروج را در هزینه های سفر خود حساب کنید

اولین مورد پنهانی که هزینه آن را باید درلیست نهایی سفر خود حساب کنید، عوارض خروج از کشور است. مبلغ این عوارض هر سال آپدیت می‌شود و براساس اینکه سفر چندمتان را می‌روید؛ متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید عوارض خروج از کشور در سال 1403 را ببینید.

عوارض خروج از کشور برای بار اول 500 هزار تومان
عوارض خروج از کشور برای بار دوم 780 هزار توان
عوارض خروج از کشور برای بار سوم 1 میلیون و 40 هزار تومان
عوارض خروج برای زائرین حج تمتع و عمره 172 هزار تومان
عوارض خروج برای زائرین عراق به صورت هوایی 45 هزار توان
عوارض خروج برای زائرین عراق به صورت زمینی و دریایی 15 هزار تومان

مبلغ این عوارض برای افراد بالای 2 سال یکسان است و کودک و بزرگسال با هم فرقی ندارد. شما می‌توانید این مبلع را قبل از سفرتان به صورت آنلاین از وبسایت sadadpsp.ir/Tollpayment پرداخت نمایید.

اگر به اروپا و آمریکا سفر می‌ کنید باید مالیات اضافه بپردازید!

در برخی از کشورهای دنیا خصوصا اروپا و آمریکا نوعی مالیات اضافه توریستی از گردشگران دریافت می‌کنند. مثلا در ونیز همه هتل‌ها از گردشگران مالیات اضافه دریافت می‌کنند. همچنین در آمریکا هم هر چیزی که می‌خرید روی آن باید مالیات اضافه بپردازید. اگر از قبل برای این مساله آماده نباشید، حتما شک خواهید شد.

عوارض خروج از کشور-کاماپرس

راز آسمان پایتخت

حواستان به افزایش مالیات برای سفرهای اروپایی و آمریکایی باشد.

رومینگ های بین‌المللی روی دست شما هزینه می‌گذارند!

قطعا از تلفن همراهتان در طول سفر استفاده خواهید کرد و باید این نکته را بدانید که استفاده از تلفن همراه مساوی است با هزینه‌های رومینگ اضافی! برای اینکه هزینه کمتری بابت رومینگ بپردازید باید یک سیم کارت بین‌المللی بخرید و بدون نگرانی از هزینه‌های تماس، درواقع مورد نیاز از تلفن همراه خود استفاده کنید.

هزینه رفت و آمد به فرودگاه را کنار بگذارید

هزینه پنهان بعدی که ممکن است شما را غافلگیر کند، هزینه رفت و آمد به فرودگاه است. شما می‌توانید از ایران با ماشین خودتان به فرودگاه بروید و آن را در پارکینگ فرودگاه پارک کنید اما اگر سفرتان طولانی باشد هزینه پارکینگ زیاد می‌شود و ممکن است برایتان مقرون به صرفه نباشد. راه دیگر این است که وسایل حمل و نقل عمومی به فرودگاه بروید که این زمان زیادی از شما می‌گیرد و اگر کمی دیر راه بیافتید ممکن است استرس نرسیدن به پرواز را هم تجربه کنید. امکان استفاده از تاکسی اینترنتی نیز وجود دارد. تمام این فرایند زمانی که شما می‌خواهید از فرودگاه مقصد خود را به هتل برسانید و در مسیر بازگشت از سفر هم وجود دارد. هر گزینه‌ای را که انتخاب کنید؛ باید هزینه‌ای را برای رفت و آمد به فرودگاه کنار بگذارید که شاید در هزینه‌های کلی سفرتان در نظرش نگرفته‌اید.

عوارض خروج از کشور-کاماپرس

رزرو انواع تورهای خارجی و اروپایی در لحظه آخر

هزینه بار اضافه را در نظر بگیرید

همه ایرلاین‌ها به شما اجازه می‌دهند یک میزان بار مشخص را به صورت رایگان وارد هواپیما کنید و برای اضافه بار باید هزینه جداگانه بپردازید. درواقع مبلغی که باید برای هزینه بار اضافه بپردازید، برابر است با ۱ درصد قیمت بلیط به ازای هر کیلوگرم بار اضافه. یعنی در صورتی که شما ۵ کیلوگرم اضافه بار داشته باشید، باید به اندازه ۵درصد قیمت بلیط خودتان را به عنوان هزینه بار اضافه پرداخت نمایید. بنابراین قبل از چمدان بستن تحقیق کنید که ایرلاینی که بلیط خود را از آن تهیه کرده‌اید؛ به شما اجازه می‌دهد چند کیلو بار با خود ببرید و بعد براساس آن چمدانتان را ببندید. اگر مجبور هستید بار اضافه ببرید؛ هزینه‌ اضافه‌ای هم که به شما تحمیل می‌شود را در هزینه‌های سفر خود محاسبه کنید. اطلاعات کامل درباره هزینه بار اضافه را می‌توانید در وبسایت لحظه آخر  مشاهده کنید.

لیستی از دیگر هزینه های پنهان سفر

به جز مواردی که در بالا به ان اشاره کردیم، چیزهای زیاد دیگری هم هستند که در لیست هزینه‌های پنهان و مخارج جانبی قرار می‌گیرند. در زیر می‌توانید این لیست را مشاهده کنید:

  • هزینه حمل حیوان خارجی
  • هزینه دریافت گواهینامه موقت رانندگی
  • هزینه های اینترنت
  • انعام دادن
  • روم سرویس و مینی بار
  • مبادله ارز

چقدر برای هزینه های پنهان سفر در نظر بگریم؟

در این مطلب درباره هزینه‌های پنهانی که در طول سفر خارجی ممکن است برایتان پیش بیاید صحبت کردیم و درباره برخی از آنها توضیحات بیشتری ارائه نمودیم. نمی‌توان یک عدد مشخص برای هزینه‌های جانبی سفر خارجی در نظر گرفت. اگرچه برخی از این هزینه‌های جانبی مانند عوارض خروج مشخص هستند اما برخی دیگر بسته به مقصد سفر ممکن است تغییر کنند. برای مثال امکان دارد در یک کشور انعام دادن اجباری باشد و در کشور دیگر اصلا چنین رسمی وجود نداشته باشد. بنابراین قبل از سفر درباره هر کدام از هزینه‌های جانبی که ممکن است برایتان پیش بیاید تحقیق کنید تا یک حدود قیمت دستتان بیاید و بدانید که باید حدودا چقدر پول اضافه با خود به این سفر ببرید. اگر نکته دیگری درباره این موضوع وجود دارد که در این مطلب بدان اشاره نشد ویا اگر تجربه رو به رو شدن با این هزینه‌های پنهان و شوکه شدن را داشته‌اید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید. امید است مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.

انتهای پیام

مرتبط با : لحظه آخر
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز