قیمت کارخانه ای خودرو

قیمت کارخانه ای خودرو 20 درصد افزایش خواهد داشت؟

در کنار افزایش لجام‌گسیخته قیمت خودرو در بازار آزاد از آغاز سال 1403، به‌نظر می‌رسد که به‌زودی باید شاهد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو نیز باشیم.

با افزایش ملموس، اما اندک قیمت خودروهای ایران خودرو در آخرین لیست منتشر شده توسط این خودروساز برای فروردین 1403، انتظار می‌رفت دولت فعلا اجازه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را ندهد و منتظر عرضه مجدد خودرو در بورس باشد تا بعد از کشف قیمت نهایی، قیمت جدید محصولات خودروسازان داخلی برای سال 1403 مشخص شود. با وجود این، در جدیدترین اخبار خودرو شایعاتی منتشر شده که بر اساس آن‌ها باید گفت، تحقق این پیش‌بینی بسیار بعید به‌نظر می‌رسد.

افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو

بنا بر شایعه جدیدی که این روزها طرح شده، به‌زودی قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی تا 20 درصد و قیمت کارخانه‌ای خودروهای مونتاژی تا 15 درصد افزایش خواهد یافت. گفتنی است، احتمال افزایش قیمت کارخانه ای خودرو در شرایطی قوت گرفته که از ابتدای سال 1403 تا امروز، قیمت خودرو در بازار آزاد، روندی کاملا صعودی داشته است.

افزایش 20 درصدی قیمت کارخانه ای خودرو

وضعیت بازار آزاد به‌نحوی است که در کمتر از یک ماهی که از آغاز سال نو گذشته، قیمت برخی مدل‌های محبوب داخلی به یک میلیارد تومان نیز رسیده است. با این وضعیت، پیش‌بینی می‌شود که تداوم این روند و افزایش نوسانات رو به بالای نرخ ارز، بتواند قیمت خودروهای داخلی بیشتری، از جمله پژو پارس را نیز به یک میلیارد تومان برساند.

طبعا در چنین وضعیتی، مطرح شدن احتمال افزایش قیمت 20 درصدی خودرو در آینده نزدیک نیز خود می‌تواند شوک دیگری به بازار آزاد باشد و قیمت‌ها را بیش از آنچه که هست در روند صعودی قرار دهد.

در پایان لازم به ذکر است که این موضوع فعلا در حد یک شایعه مطرح شده و نمی‌توان آن را به‌طور قطعی تایید یا تکذیب کرد. پس باید فعلا صبر کنیم و ببینیم آیا افزایش 20 درصدی قیمت خودروهای داخلی طی روزهای آینده به واقعیت می‌پیوندد یا خیر.

بیشتر بخوانید:
قرار نیست هر کس در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده خودرو دریافت کند! بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو سیتروئن C5 Aircross توسط سایپا در ایران مونتاژ می‌شود شرایط فروش سوزوکی بالنو و سیاز در فروردین ۱۴۰۳

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*