قدرتمندترین موتور سیکلت های جهان

نگاهی به قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان

طرفداران موتورسیکلت در سراسر دنیا اهمیت زیادی به سرعت و قدرت موتور می‌دهند. اما قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان کدامند؟

موتورسیکلت‌هایی با قدرت موتور، شتاب و سرعت بالا، همیشه از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای طرفداران دنیای متنوع و جذاب موتورسیکلت بوده‌اند. تلاش برای افزایش سرعت و شتاب موتورسیکلت نیز به‌نوبه خود به‌معنای افزایش قدرت موتورها توسط سازندگان مطرح است و در نتیجه، امروزه با طیف گسترده‌ای از قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا مواجهیم.

قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان را بشناسید

امروزه بزرگترین سازندگان موتورسیکلت در جهان، محصولات بسیار قدرتمندی با قدرت بیش از 200 اسب بخار را روانه بازارها می‌کنند. هیولاهایی آهنین که به‌واقع از نظر قدرت و عملکرد تفاوت چندانی با موشک ندارند! اما قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان کدامند؟

دوکاتی پانیگاله V4

دوکاتی پانیگاله V4

نام دوکاتی با قدرت در دنیای موتورسیکلت‌ها عجین شده و از قضا، خانواده محصولات V4 این برند نیز امروزه از خاص‌ترین موتورسیکلت‌های بازار هستند. در این مطلب به‌طور خاص به مدل پانیگاله V4 این برند اشاره می‌کنیم که از نظر قدرت موتور، یک هیولای وحشتناک محسوب می‌شود. پیشرانه این موتورسیکلت با حجم دقیق 1103 سی‌سی، قادر است قدرت 210 اسب بخاری را در 12500 دور و گشتاور 123 نیوتن‌متری را در 11000 دور تولید کند.

اگرچه هیولای دوکاتی را ما از ایران بیشتر در پیست‌های مسابقات حرفه‌ای موتو جی‌پی می‌بینیم، اما این موتورسیکلت در بسیاری از کشورها امکان تردد قانونی در معابر عمومی را نیز دارد.

به‌گفته دوکاتی، پانیگاله V4 به‌سادگی می‌تواند از پیچ‌های تند و با سرعت بالا عبور کند. این موتور در سه نسخه V4، V4 S و V4 SP2 توسط شرکت سازنده عرضه شده که همگی قدرت مشابهی دارند و تفاوت‌هاشان به کیت پیش‌فرض هر مدل مربوط است. در واقع، مدل V4 فقط برای استفاده در معابر عمومی و خیابان‌ها طراحی شده، در حالی که دو مدل دیگر، مخصوص پیست هستند.

آپریلیا RSV4

آپریلیا RSV4 - قدرتمندترین موتور سیکلت های جهان

آپریلیا RSV4 یکی دیگر از قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان است که با برخورداری از یک پیشرانه چهار سیلندر با حجم 1099 سی‌سی، قادر به ارائه قدرت 217 اسب بخار در دور 1300 و گشتاور 125 نیوتن‌متر در دور 10500 است.

از طرفی، وزن مناسب غول آپریلیا سبب شده تا این محصول از محبوب‌ترین موتورسیکلت‌های پیست باشد. گفتنی است که شرکت سازنده، دو مدل از این موتور را تولید و عرضه کرده که تفاوت‌هایی از نظر سیستم تعلیق و رینگ دارند.

کاوازاکی نینجا H2

کاوازاکی نینجا H2

کاوازاکی، این غول ژاپنی صنعت موتورسیکلت نیز نماینده‌ای در فهرست قدرتمندترین موتورسیکلت های دنیا دارد. نینجا H2 به‌عنوان پرچمدار این شرکت از یک پیشرانه چهار سیلندر سوپرشارژردار با حجم دقیق 998 سی‌سی برخوردار است که می‌تواند تا 228 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

کاوازاکی البته برای امکان استفاده از این موتورسیکلت در معابر عمومی، محدودیت‌هایی روی موتور آن اعمال کرده تا بتواند مجوز استفاده در خیابان را برای آن دریافت کند.

البته اگر بخواهید اوج قدرت این مدل را تجربه کنید، بایستی نسخه نینجا H2R را در نظر داشته باشید که قادر به ارائه قدرت شگفت‌انگیز 310 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن‌متری است. البته این نسخه صرفا برای پیست طراحی شده است.

لایتنینگ LS-218

لایتنینگ LS-218 قدرتمندترین موتور سیکلت های جهان

یکی دیگر از قوی ترین موتورسیکلت های دنیا، لایتنینگ LS-218 است که قادر به ارائه قدرت 244 اسب بخار و گشتاور 298 نیوتن‌متری است. خصیصه برجسته این موتورسیکلت قدرتمند، مربوط به پیشرانه آب‌خنکی آن است که می‌تواند در کنار باتری، شعاع حرکتی 540 کیلومتری را برای آن به ارمغان بیاورد. پشتیبانی باتری از فناوری شارژ سریع نیز سبب شده تا بتوان در اندک زمانی آن را به‌طور کامل شارژ کرد.

این موتورسیکلت برقی به‌واقع یک رقیب شایسته برای برترین موتورسیکلت های احتراقی محسوب می‌شود؛ چرا که از نظر شعاع حرکتی، قدرت و گشتاور با رقبای سنتی خود برابری می‌کند.

ام تی تی 420 RR

ام تی تی 420 RR

شاید تا به حال به داشتن یک موتورسیکلت با پیشرانه جت فکر کرده، اما در واقعیت آن را غیرعملی قلمداد کرده باشید. خب به‌نظر می‌رسد که تیم طراحی و ساخت موتورسیکلت‌های مارین توربین که به موضوع مشابهی فکر می‌کرده‌اند، کوشیده‌اند تلاش خود را برای تحقق این تصور به‌کار ببندند و نتیجه هم خوب از آب درآمده است.

موتورسیکلت MTT 420 RR این شرکت، از پیشرانه توربین آلیسون رولزرویس برخوردار است که می‌تواند قدرت 420 اسب بخار و گشتاور 678 نیوتن‌متر را ارائه کند. موضوعی که نه‌تنها آن را به یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت های جهان، که به موتورسیکلتی خطرناک حتی برای افراد حرفه‌ای بدل کرده است. شاید وسوسه‌کننده باشد، اما واقعا به‌نظر می‌رسد که احتمال مرگ با این وسیله نقلیه، از شانس لذت بردن با آن بیشتر باشد.

در گجت نیوز بخوانید:
چرا تردد و معامله موتور سنگین در ایران ممنوع است؟ این نسخه ویژه تویوتا لندکروزر جدید آفرودبازها را شیفته خود می‌کند مینی ون اکسید ۰۸ ؛ عجیب‌ترین محصول چری تا امروز