5 رستوران‌ معروف ارومیه برای گردشگران

فصل بهار و جاذبه‌های بی‌نظیر آن در کنار اتفاق بسیار خوشایند احیای دریاچه ارومیه، تقاضای سفر به شهر تاریخی ارومیه را افزایش داده است. در کنار جاذبه‌های دیدنی این شهر زیبا، یافتن بهترین رستوران‌های ارومیه می‌تواند یکی از دغدغه‌های گردشگران این شهر باشد. این در حالیست که رستوران‌های با کیفیت و معروف زیادی در این شهر و اطراف آن در حال فعالیت هستند.

کاماپرس در این گزارش، 5 رستوران‌ معروف ارومیه را معرفی می‌کند.

1 – رستوران دیاکو

رستوران دیاکو یکی از بهترین رستوران‌های ارومیه و از جمله رستوران‌های مجلل این شهر است. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی، خارجی و حتی غذاهای دریایی با بهترین کیفیت سرو می‌شود. کباب‌ها و استیک‌های رستوران دیاکو بسیار معروف بوده و به عنوان یکی از غذاهای خاص این رستوران توصیه می‌شود.

محیط رستوران دیاکو نیز بسیار لوکس و زیبا است و می‌تواند به سفر شما رنگ و طعم خاصی ببخشد.

آدرس: ارومیه، بلوار جام جم، مابین خیابان گلشهر یک و دو، نبش کوچه 15

راز آسمان پایتخت

2 – سفره سرای سنتی روزگاران

در بین سفره خانه‌های سنتی، سفره سرای سنتی روزگاران به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های ارومیه شناخته می‌شود. این سفره خانه دارای معماری بسیار سنتی و زیبایی است که آن را در بین سایر رستوران‌های مشابه منحصر به فرد کرده است. یکی دیگر از مزیت‌های این سفره خانه تمرکز بر غذاهای ایرانی است که با کیفیت بالایی تولید شده و همراه با نان داغ و تازه سرو می‌شوند.

آدرس: ارومیه، بلوار فرودگاه

سفره سرای سنتی روزگاران

3 – رستوران فلامینگو

رستوران فلامینگو علاوه بر اینکه یکی از بهترین رستوران‌های ارومیه است، یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های این شهر نیز محسوب می‌شود. تقریبا تمام اهالی ارومیه این رستوران را به عنوان یک رستوران خوب به گردشگران توصیه می‌کنند.

از محبوب‌ترین غذاهای فلامینگو می‌توان به دنده کباب مخصوص اشاره کرد که مشتریان زیادی دارد. همچنین اگر این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کردید، سفارش دلمه محلی مخصوص این رستوارن را که با پیاز سرخ شده و سبزیجات معطر سرو می‌شود، فراموش نکنید.

آدرس: ارومیه، خیابان کاشانی، جنب شرکت نفت، نرسیده به سه راهی باکری

بیشتر بخوانید:

4 – سفره خانه کشکول

سفره خانه کشکول نیز یکی از رستوران‌های خوب ارومیه برای صرف غذاهای ایرانی است. اگرچه این سفره خانه برخلاف انتظار شما چندان هم محیط سنتی نداشته و یک محیط لوکس سفره خانه‌ای را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

این رستوران به سرو غذاهای سنتی مشهور است و شما می‌توانید خوشمزه‌ترین آبگوشت ارومیه را در کشکول بخورید. تاوا کبابی، قرمه سبزی، کوفته، کشک بادمجان و دلمه از دیگر غذاهای محبوب کشکول هستند.

آدرس: ارومیه، خیابان برق، بعد از ساختمان فرمانداری، نرسیده به تقاطع دانشکده، نبش کوی بهار

سفره خانه کشکول

5 – باغ رستوران طومار

اگر علاقمند به صرف غذا در باغ رستوران هستید می‌توانید به بند سفر کرده و علاوه بر استفاده از آب و هوای بسیار خوب این منطقه گردشگری، غذای خود را نیز در یک باغ رستوران بسیار زیبا میل کنید. این رستوران انواع غذاها و نوشیدنی‌های ترکیه‌ای مانند لاح معجون، سارما بیتی، کباب ترکی و پاتلیجان کبابی را نیز به مشتریان خود عرضه می‌کند.

طومار کلبه‌های چوبی زیبایی داشته و محیط مناسبی را برای قرارهای خانوادگی و دوستانه فراهم می‌کند.

آدرس: ارومیه، جاده بند، بعد از دانشگاه صنعتی ارومیه

باغ رستوران طومار ارومیه

انتهای پیام

مرتبط با : دالاهویوتوپین
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

5 دیدگاه برای “5 رستوران‌ معروف ارومیه برای گردشگران

  1. فؤاد گفته:

    از سرکار خانم مریم تیرانداز و معرفی اماکن خیلی ممنون هستم بنده از اهواز هستم و همیشه از ارومیه خوشم اومده

  2. Cafee_alisa گفته:

    کافه رستوران علیسا، میدان جانبازان خیابون وقار با غذاهای خونگی و مدرن خدمت همه مردم عزیز ایران زمین با محیطی بسیاااار راحت و دنج آماده پذیرایی تک تک عزیزانه

  3. نادر گفته:

    سلام،
    خسته نباشید و ممنون که به معرفی رستوران های شهر ما (ارومیه) پرداختید. فقط یک مورد در معرفی غذاهای رستوران طومار بود که احتمالا اشتباه تایپی بوده که لطفا به «پاتلیجان کبابی» یعنی «کباب بادمجان» اصلاح شود.

  4. اسما گفته:

    رستوران های خیلی بهتر و معروف تر در ارومیه وجود داره که از قلم انداختند.
    ریحون
    رجب آشپز
    پاون لانژ
    ماژورل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز