ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اگزینوس ۲۵۰۰
موبایل

اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد داشت

اگزینوس ۲۵۰۰ احتمالاً در دو نسخه متفاوت برای گوشی‌های پرچمدار، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ عرضه خواهد شد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۰۰

به نظر می‌رسد که سامسونگ درحال کار روی تراشه اختصاصی جدید خود تحت عنوان اگزینوس ۲۵۰۰ است و انتظار می‌رود که شاهد استفاده از آن در بعضی نسخه‌های گلکسی S25 باشیم. طبق گزارشات غیررسمی که به‌تازگی منتظر شده‌اند، تراشه پرچم‌دار آتی سامسونگ می‌تواند عملکرد بهینه‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از خود نشان دهد.

آنچه از اگزینوس ۲۵۰۰ می‌دانیم

سامسونگ چندی قبل، تایید کرد که درحال‌توسعه تراشه‌ای همراه با فرایند ساخت ۳ نانومتری است که در پرچم‌دار بعدی این شرکت برای بعضی نواحی خاص، درنظر گرفته شده‌است. استفاده از فرایند ساخت ۳ نانومتری نه‌تنها می‌تواند قدرت بیشتری را در اندازه مشابه، به‌همراه داشته‌باشد؛ بلکه مصرف انرژی تراشه را هم به‌طور محسوسی کاهش می‌دهد. شایان‌ذکر است که تراشه پرچم‌دار فعلی سامسونگ یعنی اگزینوس ۲۴۰۰، با فرایند ۴ نانومتری ساخته شده‌است.

طبق یک گزارش جدید که از سوی یک افشاگر در پلتفرم ایکس منتشر شده‌است، تراشه مورد بحث، احتمالاً مصرف انرژی بهینه‌تری در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد داشت که طبق فرایند ۳ نانومتری TSMC ساخته می‌شود. وی همچنین ادعا دارد که اگزینوس ۲۵۰۰ می‌تواند در کنار مصرف انرژی کمتر در مقایسه با نسل قبل، قدرت بیشتری را ارائه دهد؛ امری که با کاهش اندازه فرایند ساخت، قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد.

تراشه سامسونگ

در هفته‌های اخیر اطلاعات محدودی درباره تراشه‌های پرچم‌دار خانواده اگزینوس سامسونگ منتشر شده‌است که از جمله آنها می‌توان به تصمیم سامسونگ برای توسعه دو تراشه پرچم‌دار متفاوت اشاره کرد. اگزینوس 2500A نسخه ضعیف‌تر خواهد بود که از ۸ هسته پردازشی بهره‌مند می‌شود و احتمالاً شاهد استفاده از آن در سری گلکسی S خواهیم بود. اگزینوس 2500B نیز نسخه قدرتمند تراشه‌های سامسونگ محسوب خواهد شد که به ۱۰ هسته پردازشی مجهز می‌شود و برای تأمین قدرت پردازشی در تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های سامسونگ (سری گلکسی تب و گلکسی بوک) مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از جزئیات افشا شده درباره اگزینوس ۲۵۰۰، قصد سامسونگ برای کنار گذاشتن واحد پردازش عصبی (NPU) رایج و استفاده از تراشه تنسور گوگل بوده است. واحد گرافیکی Xclipse 950 هم احتمالاً جایگزین Xclipse 940 مورد استفاده در اگزینوس ۲۴۰۰ می‌شود. با این حال تمامی موارد گفته شده به‌شکل غیررسمی عنوان شده‌است و باید تا زمان عرضه گلکسی S25 در اوایل سال آتی میلادی، منتظر بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی