گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶

بنچمارک‌ها، اطلاعات گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ را فاش می‌کنند

نتایچ بنچمارک گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ سامسونگ – Samsung Galaxy Z Flip 6 منتشر شد که حاوی اطلاعات فنی و جزئیات جذابی از آن هستند.

در حالی که بیشتر حواسمان به گلکسی زد فولد 6 و احتمالاً مدل برتر زد فولد 6 اوترا بوده، چند هفته‌ای است که گلکسی زد فلیپ 6 را کمی نادیده گرفته‌ایم.

به نظر می‌رسد منابع خبری ما هم همینطور فکر می‌کنند، چرا که اطلاعات زیادی درباره این گوشی تاشو اندرویدی نسل بعدی سامسونگ منتشر نکرده‌اند. احتمالاً این خبر خوبی برای کسانی که انتظار یک تغییر اساسی در طراحی یا ارتقای چشمگیر قابلیت‌های Z Flip 6 نسبت به نسل قبل را دارند، نیست. در واقع نتایج جدید بنچمارک هم تا حد زیادی مشخصات قابل پیش‌بینی را تأیید می‌کند.

اسنپدراگون 8 نسل 3 قدرتمند… اما فقط با 8 گیگابایت رم!

به یاد می‌آورید زمانی را که قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های دنیا 8 گیگابایت رم داشتند و 4 گیگابایت برای سنگین‌ترین کارهای مالتی‌تسکینگ روی موبایل کافی به نظر می‌رسید؟ با اینکه زمان زیادی از آن دوران نمی‌گذرد، اما امروزه بسیاری از گوشی‌های 5G میان‌رده هم با 8 گیگابایت رم عرضه می‌شوند و پرچمداران اندرویدی برندهایی مثل وان‌پلاس، ایسوس، اوپو و ویوو این عدد را به طور مداوم افزایش می‌دهند.

حتی خود سامسونگ هم تصمیم گرفته تا 8 گیگابایت رم پایه را برای گلکسی اس 24 اولترا کنار بگذارد، بنابراین دیدن بنچمارک گلکسی زد فلیپ 6 با همین مقدار رم چند ماه مانده به عرضه‌اش کمی دلسردکننده است.

بنچمارک گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶

البته پایگاه داده گیک‌بنچ نام دستگاه را به طور مستقیم ذکر نکرده، اما با توجه به اینکه زد فلیپ 5 سال گذشته شماره مدل SM-F731U را داشت، کاملاً واضح است که مدل SM-F741U به چه دستگاهی اشاره می‌کند. با این حال، این حقیقت که این نمونه اولیه خاص از زد فلیپ 6 دارای 8 گیگابایت رم است (که ظاهراً تنها 6.75 گیگابایت آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت)، به این معنی نیست که سامسونگ قصد عرضه نسخه 12 گیگابایتی با امکانات بالاتر را ندارد.

گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶

این اتفاق همچنان نسبت به زد فلیپ 5 که فقط با 8 گیگابایت رم عرضه شد، یک ارتقای مهم به حساب می‌آید، اما فعلاً فقط یک تصور (و البته یک آرزو) از طرف ماست.

خبر خوب! پردازنده قدرتمند و امتیاز فوق‌العاده در بنچمارک

در جنبه کاملاً مثبت قضیه، این بنچمارک تأیید می‌کند که گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶ به پردازنده پیشرفته اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد شد که البته جای تعجبی ندارد. نکته هیجان‌انگیز این است که حتی با نرم‌افزار اندروید 14 ناقص (احتمالاً نسخه آزمایشی)، این واحد SM-F741U توانسته امتیاز بسیار بالاتری در بخش ولکان نسبت به زد فلیپ 5 کسب کند و در عین حال، نفس گرمش را به گردن گلکسی اس24 اولترا از نظر عملکرد (تئوری) بفرستد.

با این تفاسیر، به طور قطع با یک گوشی تاشو بسیار قدرتمند طرف هستیم، اما سؤال اینجاست که این گوشی چه ویژگی‌های کلیدی دیگری را به نسبت گلکسی زد فلیپ 5 ارائه خواهد داد؟

بنچمارک گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ ۶

یکی دیگر از سؤالاتی است که در حال حاضر نمی‌توانیم با اطمینان زیادی به آن پاسخ دهیم، زیرا هنوز هیچ مدرکی (تا به امروز) برای حمایت از شایعات اخیر درباره جداسازی پردازنده به سبک سری اس برای مناطق مختلف وجود ندارد.

پردازنده اختصاصی اگزینوس 2400 سامسونگ، کندتر از غول اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام نیست؛ بنابراین احتمالاً نتوانید تفاوت محسوسی در عملکرد واقعی بین دو مدل احتمالی گلکسی زد فولد 6 احساس کنید.

با این حال، از نظر درک عموم، احتمالاً متقاعد کردن خریداران بالقوه گلکسی زد فلیپ 6 با تراشه اگزینوس و بدون تغییر در ظرفیت پایه رم، نسبت به زد فلیپ 5 به عنوان یک ارتقای واقعی و قابل توجه، برای سامسونگ بسیار دشوار خواهد بود.

پیشینه خبر:
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۶ لو رفت؛ صفحه نمایش بیرونی بزرگتر و ظرفیت باتری بیشتر بررسی گلکسی زد فلیپ ۵؛ گوشی تاشو سامسونگ، دوست‌داشتنی‌تر از همیشه رقیب چینی گلکسی زد فلیپ ۵ با نصف قیمت به میدان آمد! اپل در حال کار روی یک گوشی تاشو شبیه گلکسی زد فلیپ ۵ است

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*