وزارت خارجه عراق امروز (جمعه) در واکنش به شکست شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل، محرومیت فلسطین از تشکیل کشور مستقل را موجب بی‌ثباتی همیشگی در منطقه دانست.
کد خبر: ۱۴۵۲۹۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خارجه عراق امروز نسبت به ناکامی شورای امنیت در تصویب قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عراق نسبت به شکست این شورا ابراز تاسف و تاکید کرد که فلسطین دارای حق تاریخی برای تشکیل کشور خود است و محرومیت از این حق به منزله نقض حقوق ملت فلسطین است.

پایگاه لبنانی العهد نوشت، این وزارتخانه افزود: سلب حق ملت فلسطین، منطقه را دستخوش بی‌ثباتی همیشگی کرده و پیامدهای ویرانگری را به همراه خواهد داشت.

پیش از این، قطر و سوریه هم وتوی قطعنامه عضویت فلسطین از سوی آمریکا را محکوم و آن را مایه تاسف و تشدید بی‌ثباتی در منطقه دانستند.

جنبش فتح و حماس نیز وتوی قطعنامه را محکوم کردند و آن را دلیلی بر تصمیم واشنگتن برای ادامه حمایت از نسل کشی فلسطینی‌ها و ایستادن آن در برابر ملت فلسطین دانستند.

آمریکا در جلسه بامداد جمعه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی الجزایر که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل می‌شد را وتو کرد.

آمریکا پیشتر تهدید کرده بود قطعنامه را وتو می‌کند. تصویب این قطعنامه به معنای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بود.

در این رأی‌گیری، ۱۲ عضو شورای امنیت به قطعنامه رأی مثبت دادند و آرای انگلیس و سوئیس نیز ممتنع بود. این چهارمین وتوی آمریکا در جهت حمایت از رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها