اهمیت وزن عینک و خرید عینک طبی سبک

یک روز پرکار و شلوغ خود را سپری می کنید، عینکی هستید و برای انجام کارهای آن روزِ شلوغ خود مجبور هستید وزن و فشار عینک را به روی بینی و گوش خود تحمل کنید. یک لحظه است که به ذهنتان می رسد کاش میتوانستید عینک سبک­تری داشته باشید. عینک از آن دسته لوازمی است که هنگام خرید، باید به این فکر کنید که اگر در طی روز به مدت طولانی آن را به چشم داشته باشید دیگر جزئی از صورت شما خواهد بود، با شنیدن این جمله که عینک من، اعضای صورت من است، اولین کلمه، سبکی است که در ذهن نقش می بندد چرا…

اهمیت وزن عینک و خرید عینک طبی سبک

یک روز پرکار و شلوغ خود را سپری می کنید، عینکی هستید و برای انجام کارهای آن روزِ شلوغ خود مجبور هستید وزن و فشار عینک را به روی بینی و گوش خود تحمل کنید. یک لحظه است که به ذهنتان می رسد کاش میتوانستید عینک سبک­تری داشته باشید. عینک از آن دسته لوازمی است که هنگام خرید، باید به این فکر کنید که اگر در طی روز به مدت طولانی آن را به چشم داشته باشید دیگر جزئی از صورت شما خواهد بود، با شنیدن این جمله که عینک من، اعضای صورت من است، اولین کلمه، سبکی است که در ذهن نقش می بندد چرا که تنها زمانی، یک آکسسواری روی صورت به اعضای صورت شما تبدیل می شود که در سبک­ترین حالت ممکن خودش طراحی و ساخته شده باشد که خب به خیلی از مسائل و نکته ها مربوط می­شود.

در طول سالها برندهای مختلفی تلاش کردند به کم وزن ترین عینک برسند که برخی مارک­ها بسیار موفق هم عمل کردند، به طوریکه حتی با به چشم داشتن برخی از این عینک های سبک در ساعت­هایی ممکن است فراموش کنید که عینک زده اید. در این مقاله به معرفی ۳ برند مهم و معروف که سبک ترین عینک­ها را طراحی و تولید می کنند پرداخته شده تا هنگام خرید راحت باشید.

معرفی ۳ برند عینک سبک دنیا

برند سیلوئت Silhouette

خب این شما و طراح سبک­ ترین عینک های دنیا، سیلوئت

عینک­های مینیمالیستی سیلوئت

سیلوئت یک شرکت عینک سازی است که دفتر مرکزی آن در لینز، اتریش قرار دارد. از سال ۲۰۱۷، این شرکت یک ارائه دهنده خدمات کامل برای فریم ها و لنزها است.

در طراحی عینک سیلوئت، نگاه و نظر مینیمالیستی یا ساده گرایی که در هنر هم به همین نام خوانده می­شود و بر پایه ­ی سادگیِ بیان و روش­های ساده و خالی از پیچیدگی معمولی بنا شده است و این ذهنیت مینیمالیستی در طراحی­ های  Silhouette به این معنا است که تمام جنبه­ های تولید عینک در این برند در نظر گرفته شده و و فقط و فقط به چیز­های ضروری اهمیت داده شده با این هدف که فریم عینک سیلوئت تنها برای دیدن و توجه به دنیای اطرافتان طراحی و تولید می­شوند و همه­ ی تمرکز نیز به همین موضوع خواهد بود. از نوآوری ­های فناوری و تولید گرفته تا پروژه­های حفاظت محیط زیستی، عملکرد برند سیلوئت بر اساس دورنگاهی است که دارد.

رولاند کپلینگر مدیر طراحی در گروه سیلوئت می­گوید : رساندن هر فریم عینک به اجزای ضروری یک روش نهایی برای حفظ منابع در طول زمان تولید می­باشد.

مدل های معروف عینک سیلوئت

دو تا از معروف ترین مدل های سیلوئت با کد مدل هایی با مخفف TMA و SPX تعریف شده اند که :

مدل  TMA سیلوئت که همان Titan Minimal Art است فریم هایی بدون لولا، از سبک ترین عینک­ها هستند که وزن بدون شیشه آن ۱.۸ گرم است و در هر ۵۰ ثانیه یک عینک از این مدل فروخته می­شود و این یعنی همان محبوبیت و کیفیت بالا که از سبکی و راحتی این مدل ریشه می­گیرد.

SPX همان مخفف  Silhouette Polymer X است که یک پلیمر فوق العاده سبک و منعطف می­باشد و تفاوت بالایی نیز با کائوچو دارد. گروه سیلوئت با استفاده از SPX به انعطاف پذیری، خلاقیت و راحتی طرح­های تمام عینک­های خود دست یافته است، یک کامپوزیت یا ترکیب پلیمری که مخصوص Silhouette ساخته شده است SPX شامل رنگ­ها، شکل­ها و جزئیات طراحی نامحدودی است و همینطور زمانی که فریم های عینک با عملکرد قالب گیری تزریقی ساخته شوند ضایعات مواد را به میزان قابل توجهی به حداقل می­رساند.

برند سیلوئت Silhouette

عینک فلر FLAIR

دومین عینکی که میشود در لیست سبک ترین فریم ها قرار داد، برند فلر است که زیبایی و ویژه بودنش را کمتر جایی میشود پیدا کرد؛

FLAIR برند آلمانی عینک می باشد که در سال ۱۹۴۵ توسط دکتر یوگن بک شروع به کار کرد و در سال ۱۹۶۷ با نام تجاری فلر رسما احداث گردید. از ویژگی های مهم عینک فلر می توان به سبک بودن، با کیفیت بودن، خاص و منحصر به فرد بودن اشاره نمود. اکثر فریم های عینک  FLAIR گریف طراحی می شوند و در سال ۱۹۷۲ اولین سری عینک های تمام گریف یا بدون فریم خود را طراحی و تولید نمود. در دیگر مجموعه عینک فِلِر ، عینک های تزئینی و لاکچری بسیار ظریف و زیبا نیز به چشم می خورد که حاصل زحمت طلاسازان بسیار حرفه ای با هنر دست و کار به روی عینک می باشد. جزئیات چیزی است که برند فلر بسیار به آن دقت دارد و برای عینک هایش به طور مجزا وقت می گذارد و سعی می کند تمام فرآیند پیچیده تولید را با دست و ظرافت و کیفیت بالایی انجام دهد.

FLAIR عینک های گریف خود را با تکنولوژی به اسم PURE TECHNOLOGY یا تکنولوژی خالص تولید میکند که در سال ۲۰۰۳ نیز این رویکرد را به عنوان اختراع ثبت کرده است که در آن برای اتصال شیشه ها به دسته به جای پیچ و مهره و یا لولا از نخ نامرئی گریف استفاده می کند که به روی ظرافت، زیبایی و جزئیات بسیار تاثیر گذار می باشد.

طراحی عینک های فلر اصلا محدودیت ندارد و هم برای جوانان و هم برای افراد میان سال و مسن مناسب می باشد ، در انتخاب فریم Flair  دچار تردید نباشید چرا که برای تمام مکان ها و جمع ها مناسب می باشد.

عینک لایتک Lightec

عینک لایتک Lightec

سومین برندی که در لیست عینک های سبک قرار میگیرد، Lightec است که ویژگی هایی مثل کم وزنی و انعطاف پذیری را در خود دارد.

لایتک یکی از برندهای زیر مجموعه گروه مورل فرانسه است. این برند از با کیفیت ترین برندهای مجموعه مورل می باشد. دنیای رو به رشد به همراه تکنولوژی الهام بخش طراحی محصولات این برند می باشد. دلایل پیشرو بودن این برند استفاده از جدیدترین مواد اولیه و آلیاژها، کاربردی بودن عینک و سبک بودن آنهاست. عینک های لایتک برای خانم ها و آقایانی که به دنبال یک عینک متفاوت، راحت، قابل استفاده طولانی هستند بسیار بسیار مناسب هستند. 

محصولات لایتک نمایانگر تکنولوژی و سبکی­اند و در طراحی محصولات لایتک دقت زیادی در تمایز از بقیه محصولات رقابتی در بازار شده است و استفاده از حداقل مواد اولیه در ساخت به منظور سبکی هر چه بیشتر بوده است. این طراحی ها منجر به فروش سریع محصولات این برند در بازار شده است. 

عینک های Lightec دارای تنوع خوبی از عینک طبی و آفتابی برای خانم ­ها و آقایان هستند. فلز ضد زنگ، رزین و کائوچوی پلی یورتان، آلومینیوم و آلیاژ تی آر ۹۰ از جمله آلیاژهای این عینک هاست. فریم هایی که از جنس فیبرکربن یا فیبر شیشه به همراه پلی یورتان می باشد از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند این ویژگی باعث شده مصرف کنندگان عینک لایتک را به سبکی و انعطاف بالا بشناسند. 

چند ویژگی از عینک های لایتک:

  • راحتی ملموس برای مصرف کننده
  • عینک های سبک و انعطاف پذیر
  • لولای بدون فنر و فریم های کاملا بدون پیچ
  • مدلهای آفتابی ۱۰۰ درصد پولاریزه
  • لایتک بدنه بدون جوش اتصال است

عینک سیلوئت – فلر و لایتک اصل را از کجا بخرید؟

با خواندن این مقاله سه برند که سبک ترین فریم های عینک را طراحی و تولید می کنند، شناختید. در مرحله بعدی شما نیاز دارید که یک فروشگاه یا نمایندگی از این برندها را پیدا کنید تا با مدل عینکهای سبک این سه مارک بیشتر آشنا شوید و هم خرید مطمئنی داشته باشید. بله، شما برای یک خرید حق دارید از اصالت آن اطمینان پیدا کنید. چرا که اگر از نمایندگی رسمی خرید کنید هم کیفیت عینک خود را تضمین کرده اید و هم تنوع بیشتری در اختیار خواهید داشت.

عینک وحدت به عنوان یکی از نمایندگی های رسمی برندهای عینک اصل در تهران است که به سراسر ایران ارسال رایگان هم دارد، وحدت دارای نمایندگی رسمی سیلوئت ، نمایندگی رسمی عینک فلر و همینطور نمایندگی فروش لایتک ( MOREL ) فرانسه می باشد. در سایت عینک وحدت در مورد اصالت برندها و همینطور راه­های تشخیص عینک آفتابی و طبی اصل مقاله­ها و ویدیو هایی در اختیار شما قرار داده شده است که با مراجعه به سایت Vahdat Optic می توانید به صورت آنلاین آنها را داشته باشید و یا با مشاوره رایگان، بهترین، با اصالت ترین و مناسب ترین عینک را برای خودتان خرید کنید. همچنین برای مراجعه حضوری نیز می توانید در روزهای کاری از گالری عینک وحدت دیدن فرمایید و به صورت حضوری خرید خود را نهایی نمایید. کیفیت، اصالت، خدمت و اعتماد اصلی است که وحدت بر دیده نهاده است.

یادتون نره این مقاله رو به اشتراک بگذارید.
وب گردی:
مطالب مرتبط

نظر خود را بنویسید