درگذشت مجید راهب بنیانگذار مجموعه گلاب ربیع

مجید راهب، بنیانگذار مجموعه گلاب ربیع، کارآفرین نوگرا و چهره ماندگار صنایع غذایی کشور، درگذشت.
به گزارش کاماپرس، محمود نجفی عرب رییس اتاق بازرگانی تهران طی یادداشتی با اعلام خبر درگذشت مجید راهب بنیانگذار مجموعه گلاب ربیع و کارآفرین سرشناس کشور، آورده است: «متاسفانه یکی از مفاخر کارآفرینی ایران؛ آقای مجید راهب دار فانی را وداع گفتند. ایشان گلاب‌گیری سنتی را به صنعت بسیار توانمندی تبدیل و گلاب ناب ایرانی را به جهان معرفی و بازارهای صادراتی بسیار مهمی را برای کشور فراهم آوردند.
خاندان ربیع از حدود 120 سال گذشته در این صنعت اشتغال داشتند و مرحوم راهب مجموعه گلاب ربیع را 60 سال قبل تاسیس کرد. همچنین ایشان اولین گلاب بهداشتی و استاندارد ایران را به صورت صنعتی تولید و عرضه کرد. محصولات مجموعه گلاب ربیع به 30 کشور جهان صادر شده و بارها جایزه صادرکننده نمونه کشور را از آن خود کرده‌اند.
با اینکه مرحوم راهب از یکسال گذشته در غم از دست دادن فرزند خود بود، اما لحظه‌ای دست از کار نکشید و نوآوری‌های زیادی در این حوزه ایجاد کرد. در همین راستا اتاق بازرگانی تهران سال گذشته و در هشتمین دوره جشنواره امین‌الضرب از ایشان تقدیر کرد، چراکه اهمیت مرحوم راهب برای فعالان اقتصادی بخصوص نسل جدید به سخت‌کوشی و نوآوری‌های صورت گرفته از سوی این مجموعه، مربوط است.
مرحوم راهب توانست در بستری سنتی، یک محصول کاملا بومی را با استفاده از تکنولوژی‌های روز، به سراسر دنیا صادر کند و با اینکه خیلی‌ها این مساله را غیرممکن می‌دانستند، اما ایشان با روحیه ایران‌دوستی و عشق به توسعه اقتصاد ایران، صادرات گلاب ایران و محصولات جانبی آن به سایر کشورها را محقق کرد و در نهایت برقله صادرات گلاب ایستاد.»
مجید راهب در سال ۱۳۱۶ در قمصر کاشان متولد شد و از همان جوانی در صنعت گلاب‌گیری تلاش کرد. شرکت ایران گلاب که در حوزه صادرات گلاب به بازارهای حوزه خلیج فارس و سایر کشوره، بیش از نیم قرن تجربه ‏دارد، در سال ۱۳۶۰ تحت عنوان شرکت ایران‌ گلاب مرغوب در کاشان راه‌اندازی شد.‏ ایران گلاب در حال حاضر با 5 شعبه و ۱۸ نمایندگی، محصولات خود از جمله گلاب و اسانس گل محمدی را به بیش از ۳۰ کشور جهان صادر می‌کند.
انتهای پیام
راز آسمان پایتخت
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز