صنعت فناوری چین به‌دنبال سرمایه‌گذاران خارجی است

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پرچم چین و آمریکا روی مادربرد
چین مجموعه‌ای از اقدامات را برای تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه‌ی فناوری آغاز کرد.
تبلیغات

چین مجموعه‌ای از اقدامات را در راستای تقویت سرمایه‌گذاری خارجی در بخش فناوری خود، رونمایی کرد. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که دومین اقتصاد بزرگ جهان با کندی رشد و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند که باعث شده است برخی شرکت‌ها حضور خود را در این کشور مورد بازنگری قرار دهند.

به گزارش رویترز، وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از مؤسسات خارجی برای انتشار اوراق قرضه‌ به یوآن در داخل این کشور حمایت خواهد کرد؛ همچنین شرکت‌های فناوری، از جمله شرکت‌هایی که با سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت می‌کنند، تشویق خواهند شد تا از طریق انتشار اوراق قرضه، وجوه خود را جمع‌آوری کنند.

افزون‌براین، پکن قصد دارد از طریق یک برنامه‌ی سرمایه‌گذاری ورودی تحت عنوان QFLP، سرمایه‌گذاری خارجی در شرکت‌های فناوری چینی را تسهیل کند. دولت متعهد شده است تا فرآیند تأیید را برای سرمایه‌گذاران خارجی که به دنبال مجوز‌های QFII و RQFII هستند ساده کند. این برنامه‌ها به سرمایه‌های خارجی اجازه می‌دهند تا در سهام و اوراق قرضه‌ی چین سرمایه‌گذاری کنند.

محدودیت‌های سرمایه‌گذاری استراتژیک خارجی در شرکت‌های سهامی‌ عام چین نیز کاهش خواهد یافت.

با توجه به درخواست شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور، برای دستیابی به رشد «باکیفیت» از طریق نوآوری و جهش‌های تکنولوژیکی، اعلامیه‌ی یادشده که به‌صورت مشترک توسط ۱۰ نهاد دولتی از جمله بانک مرکزی و تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار و ارز منتشر شده است، بر تعهد چین برای جذب سرمایه و تخصص خارجی برای پیشرفت بیشتر در این حوزه‌ها تأکید می‌کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات