دلار ارزان تر نمی شود؟

دلار-کاماپرس

بااینکه برخی تصور می‌کردند که با کاهش هیجانات قیمت دلار ارزان‌تر می‌شود. اما در روزهای اخیر قیمت دلار در محدوده 65 هزار تومان باقی مانده‌ است.

به گزارش کاماپرس، در حالی که برخی کارشناسان ارزی معتقدند که رشد قیمت ارز هیجانی اتفاق افتاده‌، اما کاهش قیمت ارز همچنان متوقف شده است. در حال حاضر به نظر می‌رسد کف قیمت ارز 64 تا 65 هزار تومان است. همچنین قیمت یورو در محدوده 71 هزار تومان در بازار معامله می‌شود. در صورتی که بازار از نوسانات دور شود قیمت یورو و ارز که رابطه همسویی دارند باید در یک محدوده مشخص تثبیت شوند.

بیشتر بخوانید:

ناهماهنگی بین بازدهی ارز و شاخص تورم

در حال حاضر با توجه به ناهماهنگی بین بازدهی ارز و شاخص تورم احتمال افت چند پله‌ای قیمت ارز وجود دارد. اما این مسئله وابسته به سیگنال‌های سیاسی است و در حال حاضر با توجه به تنش‌های اخیر قیمت دلار در محدوده 65 هزار تومان قرار دارد.

راز آسمان پایتخت

در روزهای اخیر به جز در قیمت دلار در سایر ارزها تغییرات جدی به وجود نیامده‌است. البته نرخ رسمی حواله دلار در مرکز مبادلات ارزی هم در روزهای اخیر روی نرخ 43 هزار و 567 تومان ثبت شد.

توقف تخصیص سهمیه 2 هزار دلاری

در حال حاضر یکی دیگر از عواملی که آشفتگی بازار ارز را نشان می‌دهد توقف تخصیص سهمیه 2 هزار دلاری ارز است. تاکنون بانک مرکزی درباره سیاست جدید نرخ، واکنشی نشان نداده‌است. شاید در هفته‌های آینده با کاهش التهاب، تخصیص سهمیه ارز از سر گرفته‌شود.

در همین راستا، قیمت سکه در بازار تحت تاثیر نرخ غیر رسمی دلار و انس طلا نوسانی بوده‌ است. با توجه به میزان حبابی که در سکه وجود دارد بازه نوسان آن نسبت به گذشته بزرگتر شده‌ است؛ به طوری که در برخی روزها میزان نوسان سکه به 2 میلیون تومان رسید. بنابراین تا زمانی که قیمت ارز به ثبات نرسد نوسانات طلا نیز زیاد خواهد بود.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز