سقوط بمب افکن روسیه

تماشا کنید: سقوط ترسناک بمب افکن مافوق صوت روسیه

رسانه‌های روسیه از سقوط یک بمب افکن فراصوت Tu-22M3 ارتش این کشور، پس از انجام یک حمله هوایی علیه اوکراین خبر دادند.

به‌تازگی ویدیویی از سقوط یک فروند بمب افکن نیروی هوایی روسیه منتشر شده است. به‌گفته فرماندار منطقه، این هواپیما در چرونوگواردیسکی واقع در سرزمین استاوروپول (غرب روسیه) سرنگون شده و پیش از سقوط، خلبان‌ها با خروج اضطراری از آن بیرون پریده‌اند. بلافاصله تیم‌های امداد وارد عمل شدند و با یافتن یکی از خلبان‌ها، او را به درمانگاه منتقل کردند. تا لحظه نگارش خبر، جستجو برای یافتن خلبان دوم همچنان ادامه داشت.

وزارت دفاع روسیه هم تایید کرد که هواپیمای سرنگون شده، بمب افکن مافوق صوت توپولف Tu-22M3 بوده که پس از انجام ماموریت، به پایگاه بازمی‌گشت. گزارش‌های اولیه در روسیه، سقوط را به نقص فنی نسبت داده‌اند.

اما مقامات اوکراینی، مدعی شده‌اند که واحدهای دفاع هوایی ارتش در همکاری با نهاد اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین (GUR)، این بمب افکن حامل موشک‌های Kh-22 را هدف قرار داده و باعث سرنگونی آن شده‌اند. چندی پیش نیز ویدیوی دیگری از سقوط هواپیمای غول پیکر روسیه در نزدیکی مرز اوکراین منتشر شده بود.

سقوط بمب افکن روسیه

توپولف Tu-22M3 که ناتو آن را بک‌فایر می‌نامد، یک بمب افکن فراصوت طراحی شده توسط کمپانی Tupolev در دهه 60 میلادی است. روسیه از این هواپیما برای انجام حملات هوایی علیه اوکراین با موشک‌های منسوخ شده Kh-22 استفاده می‌کند. اما از آنجا که این موشک‌ها دقت پایین و قدرت زیادی دارند، چنین حملاتی می‌تواند با تلفات غیر نظامی نیز همراه باشد.

همچنین بخوانید:
کفگیر نیروی هوایی ارتش روسیه به ته دیگ خورده است
با توپولف تو-۱۶۰، بمب افکن اتمی ترسناک روس‌ها آشنا شوید