ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

آمار اپلیکیشن پرطرفدار ورزشی نشان داد: زنان «فوتبالی‌»تر شده‌اند

گزارش اپلیکیشن «فوتبالی» نشان می‌دهد که جوانان 18 تا 24 سال بیشترین میزان علاقه را به ورزش فوتبال دارند.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۶

گزارش «فوتبالی» نشان می‌دهد که جوانان 18 تا 24 سال بیشترین میزان علاقه را به ورزش فوتبال دارند و علاقه زنان به این ورزش رو به افزایش است.

به گزارش دیجیاتو، وب‌سایت و اپلیکیشن فوتبالی گزارش سال 1402 خود را منتشر کرده است. این گزارش نشان می‌دهد که 6.5 میلیون نفر اپلیکیشن فوتبالی را نصب کرده‌اند که از این تعداد، 3 میلیون نصب فعال بوده است.

میزان بازدید هر پخش زنده فوتبال از این اپلیکیشن 3 میلیون و میزان بازدید اخبار ماهانه 60 میلیون مورد گزارش شده است. در این بین، میانگین زمانی که کاربران از اپلیکیشن فوتبال استفاده کرده‌اند، 19 دقیقه محاسبه شده است. 108 میلیون بار نیز ویدیوهای این اپلیکیشن مورد بازدید کاربران قرار گرفته است.

براساس آمارها، اپلیکیشن فوتبالی 1.7 میلیون کاربر فعال روزانه و 3.2 میلیون نفر کاربر فعال ماهانه دارد. تعداد کاربران ماهانه فعال سایت فوتبالی نیز 8.3 میلیون نفر گزارش شده و میزان بازدید ماهانه آن نیز 85 میلیون است.

تهرانی‌ها فوتبالی‌تر هستند

نمودار توزیع جغرافیایی نصب اپلیکیشن فوتبالی نشان می‌دهد که حدود ۲۹ درصد کاربران این اپلیکیشن، تهرانی‌ها هستند و پس از آن، اصفهان، شیراز، کرج و تبریز در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

نوجوانان فوتبال نمی‌بینند

نکته دیگر به سن کاربران این اپلیکیشن مربوط می‌شود. براساس گزارش فوتبالی، بیش از ۳ میلیون نفر از کاربران این اپلیکیشن، جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله هستند. در رده‌های بعدی نیز به‌ترتیب کاربران ۲۵ تا ۳۴ سال، ۳۵ تا ۴۴ سال، ۴۵ تا ۵۴ سال، ۵۵ تا ۶۴ سال و درنهایت بالای ۶۵ سال قرار می‌گیرند. جالب اینکه تعداد کاربران ۱۸ تا ۲۴ ساله ‌از مجموع کاربران سایر گروه‌های سنی بیشتر است. همچنین برخلاف آنچه ممکن است تصور کنیم،‌ آمار مذکور حاکی از بی‌علاقگی نسل زد به فوتبال است.

زنان فوتبالی شده‌اند

این روزها تمایل و اشتیاق زنان به فوتبال، از شور و علاقه‌شان به حضور در ورزشگاه‌ها پیداست. آمار فوتبالی هم روند رو‌به‌رشد علاقه زنان به فوتبال را نشان می‌دهد. اگرچه همچنان مردان ۳ برابر زنان در این اپلیکیشن حضور دارند، اما آمار سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل، نشان‌دهنده رشد سریع سهم کاربران زن در این اپلیکیشن است.

براساس این گزارش، زنان در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵.۷ درصد از کاربران فوتبالی را تشکیل می‌دادند، اما این عدد در سال گذشته به ۲۳.۶ درصد رسیده است.

گفتنی است که بنابر اعلام فوتبالی، این اپلیکیشن پرنصب‌ترین نرم‌افزار نتایج زنده فوتبال در کشور بوده است. فوتبالی فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ آغاز کرده و اکنون علاوه بر اعلام نتایج زنده، آمار لیگ‌ها، اخبار حوزه ورزش و امکانات دیگری را نیز در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی