موضوعات داغ روز:

اتفاقی عجیب برای محصول جدید آلفارومئو ؛ تغییر نام میلانو تحت فشار دولت ایتالیا

منتشر شده در 01 اردیبهشت 1403 ساعت 15:00
نویسنده سعید علیپور
محصول جدید آلفارومئو

شرکت آلفارومئو به دلیل فشار دولت ایتالیا مجبور شده به فاصله تنها چند روز نام کراس اوور جدید خود یعنی میلانو را تغییر دهد.

به گزارش آخرین خودرو، هفته قبل بود که شرکت آلفارومئو (Alfa Romeo) از مدل جدید میلانو رونمایی کرد. این خودرو با پیشرانه های هیبریدی و برقی تولید می شود و نخستین محصول کمپانی با پیشرانه تمام الکتریکی به شمار می رود. حالا آلفارومئو پس از مدت زمان خیلی کوتاهی اعلام کرده این کراس اوور کوچک به جای میلانو، با نام جونیور به فروش خواهد رسید.

تغییر نام آلفارومئو میلانو دلیل جالبی دارد. شاید بدانید این خودرو قرار است خارج از ایتالیا و در شهر تیخی لهستان مونتاژ شود. این موضوع به مذاق آدولفو اورسو، وزیر صنعت ایتالیا، اصلاً خوش نیامده و وی به انتقاد از سیاست های آلفارومئو پرداخته است. از دید آقای اورسو خودرویی که در یک کشور دیگر تولید می شود، نباید نامی ایتالیایی داشته باشد. وی این امر را خلاف قانون دانسته و افزوده خودرویی به اسم میلانو را نمی توان در لهستان تولید کرد.

از سال ۲۰۰۳ در ایتالیا قانونی وجود دارد که به موجب آن کالاها نباید نسبت به هویت و محل تولید خود، مشتریان را به اشتباه بیندازند. وزیر صنعت ایتالیا معتقد است بر اساس این قانون، خودرویی که میلانو نام دارد، باید در ایتالیا تولید شود.

میلانو

کمپانی آلفارومئو با هدف کاهش هزینه ها، ماموریت تولید کراس اوور جدید خود را به کارخانه تیخی لهستان سپرده است. به گفته کارلوس تاوارس، مدیرعامل استلانتیس (شرکت مادر آلفارومئو)، اگر قرار بود این کراس اوور در ایتالیا تولیدشود، تا ۱۱ هزار دلار از به قیمت آن اضافه می شد. آلفارومئو برای ادای احترام به زادگاه خود یعنی شهر میلان، نام میلانو را برای کراس اوور جدیدش انتخاب کرده بود.

این اولین بار نیست که خودروساز ایتالیایی از میلانو برای نامگذاری یکی از محصولات خود استفاده می کند. پیشتر و در دهه ۸۰ میلادی، این شرکت سدان اسپرت ۷۵ را با اسم میلانو در آمریکای شمالی به فروش رسانده بود. شاید بدانید این خودرو رقیب ب ام و سری ۳ محسوب می شد. گفتنی است نام جونیور نیز قبلاً توسط آلفارومئو استفاده شده، البته نه برای یک مدل خودرو؛ این کمپانی در اواسط دهه ۶۰ میلادی تریم پایه از سری ۱۰۵ و ۱۱۵ جولیا را جونیور نامیده بود.

نمای پشت میلانو

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.