به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی صورت گرفت؛

دیدار با ۲ تن از پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی در خوزستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: هر ارزش و رویداد ممزوج با هنر، ماندگار است و آنچه برای نسل‌های آینده تبدیل به میراث می‌شود، آثار هنری‌، اشعار و کلام شاعران است.
کد خبر: ۱۴۵۳۱۱۰

جام جم آنلاین - خوزستان، مجید منادی در مراسم چهارمین کنگره ملی شعر سردار دل‌ها در شوشتر، ضمن قدردانی از هنرمندان حوزه ادبیکه به موضوعات دینی و ملی می‌پردازند، اظهار کرد: هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی، ملی استفاده از ودیعه‌ای که خداوند در وجودشان قرارداده میراث گران‌بهایی را ماندگار می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با توضیح اینکه هر ارزش و رویدادی که ممزوج با هنر است، ماندگار می‌شود، بیان کرد: آنچه می‌ماند و برای نسل‌های آینده میراث می‌شود، آثار هنری، اشعار و کلام شاعران است

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در دوره حافظ، سعدی، فردوسی و سایر شعرا نبودیم، نمی دانیم چه اتفاقی افتاده است؛ اما کلام هنر است که دهه‌ها عبور می‌کند و آنچه باقی می‌ماند آثار هنری و فرهنگی ما و میراث غنی ما مانند شاهنامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ضمن ابراز امیدواری برای محفوظ نگه‌داشتن میراث ماندگار فرهنگ و هنر عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم به این میراث بیفزاییم و به نسل آینده انتقال دهیم.

منادی یکی از راه‌های پیشبرد این میراث ارزشمند را برگزاری رویدادهای ادبی برشمرد و افزود: برگزاری امثال این برنامه‌ها و رویدادها گسترش و تداوم دهنده این مسیر است.

وی گفت: استان خوزستان در مسئله فرهنگ و ادب ید طولانی دارد و افرادی همچون حبیب الله معلمی و قیصر امین‌پور نمونه شاعران پیشرو و بالنده استان هستند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها