اندروید 15 سلامت گوشی

اندروید 15 به کاربران اجازه می‌دهد سلامت سخت افزار گوشی خود را ببینند

گوگل با سیستم عامل اندروید 15 به کاربران اجازه خواهد داد بتوانند سلامت سخت افزار گوشی خود را بررسی کنند. این یک گام جلوتر از آیفون است!

خبر خوبی برای کاربران اندروید داریم. گوگل در حال توسعه قابلیت جدیدی برای اندروید 15 است که به شما امکان می‌دهد سلامت سخت افزار گوشی خود، مانند تراشه‌های حافظه داخلی (ROM) را بررسی کنید. این ویژگی بخشی از تلاش‌های مستمر گوگل برای رسیدگی به مشکلات طول عمر سخت‌افزار دستگاه‌های هوشمند است. شاید به یاد داشته باشید که این شرکت پیش از این در اندروید 14، اطلاعاتی در مورد سلامت باتری اضافه کرده بود؛ با این حال، این قابلیت در به‌روزرسانی Android 14 QPR2 در مارس امسال حذف شد. این موضوع نشان می‌دهد که گوگل برای مدتی است که روی طول عمر سخت‌افزار تمرکز کرده است.

بررسی وضعیت سلامت باتری در اندروید ۱۴

بررسی وضعیت سلامت باتری در اندروید ۱۴

اطلاع از وضعیت سلامت گوشی چه اهمیتی دارد؟

با توجه به اینکه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند، سیاست‌های به‌روزرسانی و پشتیبانی خود را به بیش از سه سال افزایش داده‌اند، عواملی مانند خدمات پس از فروش، قابلیت تعویض قطعات و امکان تعمیر توسط کاربر هنگام خرید یک گوشی جدید برای کاربران اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با وجود این قابلیت جدید در اندروید 15، کاربران می‌توانند طول عمر سخت افزار خود را کنترل کنند. این امر به کاربران کمک می‌کند تا تصمیمات آگاهانه‌تری در مورد زمان تعویض یا تعمیر دستگاه خود بگیرند.

اندروید 15 سلامت گوشی

یک API جدید در اندروید 15 به برنامه Device Diagnostics (عیب‌یابی دستگاه) اجازه می‌دهد تا میزان عمر باقی‌مانده تراشه حافظه را بازیابی کند و آن را به صورت درصد صحیح نمایش دهد. در حال حاضر، این API در آخرین نسخه آزمایشی اندروید 15 فعال شده است. با این حال، همه دستگاه‌ها از نمایش عمر باقی‌مانده تراشه حافظه پشتیبانی نمی‌کنند. برای پشتیبانی از این قابلیت، دستگاه باید بتواند اطلاعات مربوطه را از طریق Health HAL جمع‌آوری کند و به سیستم اندروید اجازه خواندن آن را بدهد. عملکرد خود API صرفاً نمایش عمر باقی‌مانده تراشه حافظه است. اندروید اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده است که برای برنامه‌های کاربردی (سیستم) در دسترس است.

در دستگاه‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کنند، API مقدار ۱- را برمی‌گرداند (که نشان می‌دهد این قابلیت در دسترس نیست). اما اگر API مقدار 90 را برگرداند، به این معنی است که 90 درصد از عمر تراشه حافظه باقی مانده است.

اندروید 15 سلامت گوشی

تعهد گوگل به قابلیت‌های کاربرپسند

گوگل کد مرتبط ارائه شده به AOSP را با کد پایه داخلی خود ادغام کرده است. این همان کد پایه‌ای است که گوگل برای کامپایل کردن نسخه اندروید 15 خود استفاده خواهد کرد. در توضیحات اولیه پچ مربوط به پیاده‌سازی این API جدید آمده است که این قابلیت تنها تفاوت اندکی با API قبلی استفاده شده برای نگهداری در حالت بیکار دارد. این موضوع نشان دهنده تعهد گوگل به ارائه قابلیت‌های کاربرپسند است. همچنین در این پچ ذکر شده است که «این مقدار برای نمایش به کاربر در نظر گرفته شده است.» با این حال، تنها برخی دستگاه‌ها، مانند سری پیکسل گوگل، می‌توانند عمر باقی‌مانده را با دقت ۱ درصد نمایش دهند؛ سایر دستگاه‌ها با دقت کمتر از ۱۰ درصد این کار را انجام می‌دهند.

نگهداری از سیستم نیز برای افزایش طول عمر دستگاه‌ها ضروری است. پاکسازی‌های منظم، به‌روزرسانی‌های هارد دیسک و جلوگیری از ویروس‌ها می‌تواند به حفظ وضعیت خوب رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌ها کمک کند. این موارد می‌توانند عمر مفید آن‌ها را افزایش داده و امنیت وب‌گردی را بهبود بخشند.

در گجت نیوز بخوانید:
این سه قابلیت اندروید ۱۵ در امور روزمره کمک بزرگی به شما خواهند کرد قابلیت Private Space در اندروید 15، امنیت شما را چند برابر می‌کند ویژگی حیرت انگیز اندروید ۱۵ گوشی‌ها را به شارژ بی سیم مجهز می‌کند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*