آشنایی با بلوکارت آلمان و شرایط دریافت آن

بلوکارت آلمان - کاماپرس

دریافت بلوکارت آلمان با توجه به مزایای متعدد آن از جمله امکان کار در تمام کشورهای اتحادیه اروپا و زندگی در آلمان، یکی از روش‌های مهم و پرطرفدار برای مهاجرت به آلمان محسوب می‌شود؛ با این حال، دریافت بلوکارت آلمان دارای شرایط خاصی است.

به گزارش کاماپرس، اتحادیه اروپا با هدف جذب نیروی کار متخصص از سراسر جهان و تسهیل شرایط مهاجرت کاری به اروپا، برای افراد واجد شرایط بلوکارت صادر می‌کند. دریافت بلوکارت آلمان با توجه به اقتصاد رو به رشد و فرصت‌های شغلی فراوان در این کشور، یکی از گزینه‌های مطمئن برای مهاجرت کاری است؛ از این رو بهتر است پیش از اقدام به مهاجرت به آلمان با شرایط دریافت بلوکارت آشنایی کامل داشت.

این گزارش به بررسی نکات مهم برای دریافت بلوکارت آلمان ‌پرداخته است.

چرا برای مهاجرت کاری باید بلوکارت دریافت کنیم؟

دولت آلمان نخستین بار در سال 2012 با هدف تسهیل شرایط مهاجرت کاری به این کشور، اقدام به ایجاد بلوکارت کرد. این کارت برای افراد خارج از کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شده و در حکم ویزای کاری است. با توجه به مزایا و امتیازهایی که دریافت بلوکارت آلمان برای افراد متخصص و خانواده‌های آنان ایجاد می‌کند، دریافت آن بسیار پرطرفدار شده است.

از جمله مزایای دریافت بلوکارت آلمان می‌توان به امکان اقامت دائم آلمان، فرصت‌های شغلی در شرکت‌های آلمانی، تحصیل رایگان فرزندان، امکانات رفاهی بیشتر، سفر به کشورهای منطقه شنگن، امکان دریافت بلوکارت دیگر کشورهای اتحادیه اروپا پس از ۱۸ ماه زندگی، امکان سرمایه‌گذاری در آلمان و کشورهای همسایه، حمایت مالی سه‌ ماهه در صورت بیکار شدن و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

راز آسمان پایتخت

بلوکارت - کاماپرس

چه افرادی می‌توانند بلوکارت آلمان دریافت کنند؟

افراد متقاضی دریافت ویزای کاری آلمان یا همان ویزای جاب آفر در صورت برخورداری از شرایط لازم می‌توانند بلوکارت آلمان دریافت کنند. ویزای جاب آفر به این معنا است که فرد از یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کار و استخدام در شرکت دریافت کند. علاوه بر این، دانشجویان خارجی که در آلمان تحصیل می‌کنند، پس از اتمام دوره تحصیل می‌توانند ویزای تحصیلی خود را به بلوکارت تبدیل کرده و به کمک آن وارد بازار کار شوند.

شرایط دریافت بلوکارت آلمان

دریافت بلوکارت آلمان نیازمند احراز شرایط خاصی بوده که توسط دولت آلمان تعیین شده است. از جمله شرایط مهم برای دریافت بلوکارت آلمان می‌توان به داشتن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، حداکثر پنج سال سابقه کار مرتبط و دریافت جاب آفر یا دعوت‌نامه کاری از کارفرمای آلمانی اشاره کرد. به طور کلی هر چه رزومه کاری فرد قوی‌تر باشد، شانس او برای دریافت بلوکارت آلمان بیشتر می­‌شود.

یکی دیگر از فاکتورهای تعیین‌کننده در دریافت بلوکارت آلمان، میزان حقوق دریافتی است. حقوق دریافتی در شغل مورد نظر باید از میانگین حقوق دریافتی در کشور آلمان حداقل یک و نیم برابر بیشتر باشد. البته در مورد مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیروی کار در آلمان وجود دارد، ممکن است پایین بودن حقوق مانعی برای دریافت بلوکارت آلمان نباشد.

مدارک لازم برای دریافت بلوکارت آلمان

مدارکی که برای دریافت بلوکارت آلمان باید تهیه و تنظیم کرد، شامل پاسپورت، دو قطعه عکس، ترجمه مدرک تحصیلی، دعوت‌نامه کارفرما یا قرارداد کاری، بیمه سلامت، سند تمکن مالی، آدرس محل اقامت در آلمان، رزومه کاری و تأییدیه صدور بلوکارت است.

بلوکارت آلمان- کاماپرس

برای چه مشاغلی می‌توان بلوکارت آلمان دریافت کرد؟

یکی از نکاتی که پیش از اقدام برای دریافت بلوکارت آلمان باید مدنظر داشت، آشنایی با مشاغل مشمول این کارت است. البته دریافت بلوکارت آلمان در مشاغلی که در آن‌ها کمبود نیروی کار متخصص وجود دارد، راحت‌تر است که از جمله این مشاغل می‌توان به متخصصان سلامت و کادر درمان، مهندسان فناوری اطلاعات، معماران و طراحان داخلی، ریاضیدان‌ها، دانشمندان، مهندسان علمی و متخصصان برنامه‌ریزی شهری اشاره کرد.

شرایط تمدید بلوکارت آلمان

مدت اعتبار بلوکارت آلمان به مدت قرارداد کاری هر شخص بستگی دارد. پس از به پایان رسیدن این مدت، متقاضیان در صورت تمدید قرارداد باید ظرف حداکثر سه ماه برای تمدید بلوکارت خود اقدام کنند. تمدید بلوکارت آلمان توسط اداره مهاجرت آلمان و پس از احراز شرایط متقاضی برای کار و زندگی در آلمان صورت می‌گیرد.

مهاجرت به آلمان با «الوویزا»

موسسه مهاجرتی و بین‌المللی الوویزا به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و فعال در حوزه امور مهاجرتی و کاریابی بین‌المللی، با برخورداری از مجوز رسمی کاریابی یونس از وزارت کار و همچنین نیروی متخصص و مجرب، خدمات ویژه‌ای به مشتریان خود ارائه می‌دهد. خدمات الوویزا شامل اخذ ویزا، نوشتن انگیزه‌نامه، رزومه تحصیلی، کاورلتر، استادی پلن، رزومه کاری برای مهاجرت و ریسرچ پروپزوال است.

متقاضیان مهاجرت قانونی و دریافت بلوکارت آلمان می‌توانند از دو طریق مراجعه به وبسایت https://elovisa.ir و تماس با شماره تلفن 02188686488 از مشاوره و خدمات کارشناسان الوویزا استفاده کنند.

انتهای پیام

مرتبط با : الوویزا
این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرمان موتور شیراز