عزیزی:

اکثر کودکان کار استان یزد اتباع هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: بسیاری از کودکان کار به صورت شبکه‌ای فعالیت می کنند و به سمت تکدی گری هدایت شده‌اند.

«علی اکبر عزیزی» در جلسه کمیته کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی استان یزد که با حضور رئیس کارگروه علمی عملیاتی کودکان در معرض آسیب شورای اجتماعی کشور برگزار شد، گفت: در بحث کودکان کار و خیابان دستگاه ها باید در این موضوع وظایف ذاتی خود را جدی تر دنبال نمایند و به دستگاه‌های اصلی و دخیل در این رابطه از قبیل بهزیستی و آموزش و پرورش کمک کنند.

وی ادامه داد: برای تمامی دستگاه‌ها شرح وظایف مشخص شده و هر کدام یک ماموریت ذاتی دارند که باید به سهم خود در این موضوع ایفای نقش کنند.

عزیزی افزود: بررسی ها نشان می دهد کودکان کاری که در استان یزد حضور دارند عمدتا از اتباع هستند که در این زمینه عزم جدی همه ی مسئولین برای حل این مسئله را می طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که بسیاری از کودکان کار به صورت شبکه‌ای و به سمت تکدی گری هدایت شده‌اند و به نوعی از آنان سوء استفاده می‌شود که ضرورت دارد در این زمینه شبکه ها شناسایی و با عوامل آنها برخورد لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تکدی گری را از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور کودکان کار و تکدگری از سوی برخی از آنها در سطح شهر علاوه بر هم زدن چهره شهر، آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال خواهد داشت که بایستی با برنامه ریزی و اجرای صحیح از این پدیده جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
این کودکان افغانی قطعا پدر و مادر دارن،این کودکان و دستگیر و به همراه خانواده رد مرز کنید به شما قول میدم ظرف یک ماه هیچ افغانی از ترس رد مرز شدن جرات گدایی نخواهد داشت
آخرین اخبار