اتحادیه اروپا به توافق رسید؛ تحریم علیه ایران شدیدتر می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد: توافق سیاسی اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم‌ ها علیه ایران.

اتحادیه اروپا به توافق رسید؛ تحریم علیه ایران شدیدتر می‌شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع ایران دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اعضای شورای وزیران امور خارجه اتحادیه در نشست امروز (دوشنبه)، درباره تشدید تحریم‌ها علیه تهران به توافق رسیدند.

جوسپ بورل در نشست با خبرنگاران در لوگزامبورگ عنوان کرد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه گروه‌های نبابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

وی گفت: «ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.» این مقام اروپایی ادامه داد که حوزه تحریم ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

فاجعه انسانی در غزه ادامه دارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود به جنگ در غزه پرداخت و گفت:‌ در خصوص آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) پیشرفتی صورت نگرفته است، دورنمایی از برقراری آتش‌بس دیده نمی‌شود و فاجعه انسانی نیز در غزه کاهش نیافته است.

وی از ممانعت رژیم صهیونیستی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به داخل غزه انتقاد کرد و هشدار داد: تا زمانی که جنگ در غزه ادامه دارد صلح در منطقه خاورمیانه برقرار نخواهد شد.

بورل بر همین اساس عنوان کرد که اعضای شورا، در نشست روز (دوشنبه) توافق کردند که از وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در نشست آتی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا دعوت و در خصوص حل‌وفصل این مناقشه رایزنی شود.

منبع: ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها