ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

رایتل به دارندگان پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی پیوست

مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین‌نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها شدند.

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۱:۲۷

شرکت‌های رایتل، مخابرات ایران و مبین‌نت موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها از وزارت ارتباطات دریافت کردند. 

به گزارش روابط‌عمومی رایتل، یکشنبه، 2 اردیبهشت‌‌ماه، در حاشیه برگزاری جلسه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با حضور «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، «امیر محمدزاده لاجوردی»، جانشین وزیر در امور ارتباطات و معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) و جمعی از مدیران این سازمان، «صادق عباسی شاهکوه»، مشاور وزیر و مجری طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها و «حسین ملازاده»، مدیرعامل رایتل، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی به شرکت رایتل با هدف توسعه شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها اعطا شد.

در این مراسم، زارع‌پور پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ارتباطی دولت سیزدهم دانست و گفت: «پیش‌ازاین در حوزه ارتباطات ثابت، شاهد یک عقب‌ماندگی جدی بودیم و همواره در ۱۰ سال گذشته، کشورمان در این حوزه در رنکینگ‌های جهانی، در انتهای لیست قرار داشت که این اصلاً شایسته مردم ایران نبود.»

وی افزود: «امسال غیر از اینکه برای افزایش «پوشش» تلاش می‌کنیم، به‌طور جدی «نهضت اتصال» را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد.»

وزیر ارتباطات با بیان اینکه این کار از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شده و قوانین و مقررات لازم تصویب و منابع آن تأمین شده است، خاطرنشان کرد: «دولت سیزدهم عزم خود را جزم کرده است که تا پایان دولت، کل شهرهای کشور را تحت پوشش فیبر نوری قرار دهد.»

گفتنی است شرکت خدمات ارتباطی رایتل که اکنون موفق به دریافت پروانه UNSP شده ‌است، پیش‌ازاین در پروژه FTTH فعالیت خود را آغاز کرده و تعهداتی را پذیرفته بود. رایتل پایان سال گذشته، عملیات اجرایی حفاری پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌و‌کارها (FTTx) را در استان آذربایجان شرقی آغاز کرد. این پروژه از میانه آغاز شده است و در شهرهای دیگر این استان ادامه خواهد داشت. با تکمیل پروژه مذکور، بیش از ۳۵ هزار خانوار در این شهرستان به شبکه فیبر نوری رایتل متصل می‌شوند.

همچنین رایتل در اتصال شهرهای بومهن، ملارد و قدس در استان تهران و فردیس در استان البرز به فیبر نوری درحال انجام مقدمات اجرای پروژه بوده و تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

در پایان این مراسم، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به شرکت‌های مخابرات ایران، رایتل و مبین‌نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به‌ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین‌نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی