مسئولان به فکر ساخت مسکن برای کارگران باشند

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۱:۴۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۰۹۵۳
مسئولان به فکر ساخت مسکن برای کارگران باشند

عضو کانون شورای هماهنگی کار کشور گفت: بسیاری از کارگران مستاجراند و با این تورم که ماهانه رو به افزایش است، دیگر توان پرادخت اجاره را ندارند. از این رو مسئولان باید به فکر مسکن کارگران باشند.

روح الله تجری گفت: وضعیت جامعه کارگری مناسب نیست و حل مشکلات کارگری باید در سال جدید، در اولویت برنامه‌ریزی دولت و مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
وی ادامه داد: اولویت دولت و مجلس باید امنیت شغلی، مسکن و معیشت جامعه کارگری باشد. کارگران امنیت شغلی ندارند و قراردادهای کوتاه مدت و حقوق‌های پایین انگیزه کار و بهره‌وری را بسیار پایین آورده است.

به گزارش ایلنا، وی بیان کرد: کارگران نقش مهمی در مسیر توسعه اقتصادی دارند و توجه به کارگران و رفع مشکلات آنان از بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه‌های دیگر کاهش می‌دهد. کارگری که بداند می‌تواند صاحب خانه شود و پس‌انداز داشته باشد با روحیه بهتری می‌تواند در مسیر تولید محصول باکیفیت کار کند.

وی افزود: در طی سال‌های اخیرقدرت خرید کارگران به شدت کاهش پیدا کرده است و دولت باید برای جامعه کارگری تسهیلات کم بهره برای خرید خانه فراهم کند. پایین بودن درآمدهای کارگری نسبت به هزینه‌ها در کلانشهرها باعث می‌شود تا کارگران تمام و یا بخش قابل توجهی از درآمد ماهیانه خود را تنها در بخش مسکن هزینه کنند.

وی اظهار داشت: شورای عالی کار مشکل تامین مسکن کارگران را به طور جدی پیگیر شود. همچنین تامین مسکن کارگران از وظایف اصلی دولت و کارفرمایان است. از نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم در این دوره جدید حتما به فکر مسکن کارگران باشند.

ارسال نظر