موضوعات داغ روز:

مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس معرفی شد ؛ هیولایی با ۸۰۵ اسب بخار

منتشر شده در 04 اردیبهشت 1403 ساعت 13:00
نویسنده سعید علیپور
مرسدس AMG GT63 S E

مرسدس AMG از نسخه E پرفورمنس مدل GT رونمایی کرد. این نسخه (مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس) به یک پیشرانه بسیار قدرتمند تجهیز شده و سریع ترین خودروی تولیدی کمپانی به حساب می آید.

مشخصات فنی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

اگر از علاقمندان به مرسدس AMG هستید، حتماً می‌دانید که وجود پسوند E پرفورمنس به معنای استفاده از یک پیشرانه هیبریدی بسیار قدرتمند است. در پرچمدار جدید GT، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو با یک موتور الکتریکی در محور عقب ترکیب شده؛ این دو موتور با همکاری هم ۸۰۵ اسب بخار قدرت تولید می کنند. از این مقدار، موتور بنزینی مسئول تولید ۶۰۳ اسب بخار است. اما رقم خیره کننده تر، به گشتاور مربوط می شود، جایی که مجموع گشتاور پیشرانه هیبریدی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس به رقم باورنکردنی ۱۴۲۰ نیوتن متر می رسد.

خودرو مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

با اتکا به این نیروگاه فوق العاده قدرتمند مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس می تواند در عرض فقط و فقط ۲.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. با چنین رکورد شگفت انگیزی، AMG GT63 S E پرفورمنس عنوان سریع ترین مدل تولیدی AMG را از آن خود می کند.

مشخصات فنی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

با وجود اینکه مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس از نظر فنی یک خودروی هیبریدی قابل شارژ محسوب می شود، اما در آن کاهش مصرف سوخت اولویت اصلی نیست. باتری به کار رفته در این کوپه آتشین تنها ۶.۱ کیلووات ساعت ظرفیت دارد و اعلام نشده که برد حرکتی آن در حالت تمام الکتریکی چقدر خواهد بود. در واقع هدف اصلی استفاده از این باتری ارتقای عملکرد است. برای دستیابی به بهترین راندمان، مرسدس تمهیداتی را در راستای حفظ دمای باتری در بازه مطلوب اندیشیده؛ این کار باعث می شود همواره امکان دریافت بیشترین میزان انرژی از باتری فراهم باشد.

کابین مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

انتقال نیرو در مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس توسط یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه ۹ سرعته و سیستم چهار چرخ محرک ۴Matic+ انجام می شود. در حالت عادی، موتور الکتریکی فقط چرخ های عقب را به حرکت وادار می کند، اما در صورت تشخیص لغزش، نیروی آن به چرخ های جلو نیز انتقال می یابد. فرمان پذیری چرخ های محور عقب و سیستم تعلیق کنترل سواری فعال AMG با تثبیت کننده واژگونی و همچنین ترمزهای سرامیکی کربنی جزو تجهیزات استاندارد این خودرو هستند. این کوپه اسپرت در حالت استاندارد روی رینگ های ۲۰ اینچی سوار می شود. اما در صورت علاقه مشتریان می توانند رینگ های ۲۱ اینچی را از لیست آپشن ها انتخاب کنند.

صندلی جلو مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

ترمزهای مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس از نوع کربن سرامیکی بوده و در جلو شامل دیسک های ۱۶.۵ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه می شود. در محور عقب هم دیسک ها ۱۵ اینچی و کالیپرها تک پیستونه هستند.

نمای جانبی مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

تفاوت های ظاهری جزئی

از نظر طراحی ظاهری، تشخیص نسخه E پرفورمنس از AMG GT63 استاندارد دشوار است، مگر اینکه از نزدیک و با دقت به آن نگاه کنید. مرسدس به این نسخه هیجان انگیز نشان های خاصی را اضافه کرده است. درگاه شارژ مخصوص شارژ باتری را می توان شاخص ترین تفاوت این نسخه جدید دانست. در سیستم آیرودینامیک فعال هم برای بهینه سازی عملکرد قوای محرک هیبریدی تغییراتی اعمال شده که البته قابل مشاهده نیستند. در داخل کابین هم با همان چیدمان ۲+۲ صندلی ها و داشبورد نسل کنونی AMG GT روبرو هستیم.

نمای پشت مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس

در رابطه با قیمت مرسدس AMG GT63 S E پرفورمنس اطلاعاتی منتشر نشده؛ این کوپه سریع آلمانی تا پایان سال به فروش خواهد رسید.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.