دارایی های کاربران ایرانی تلگرام

تلگرام دارایی های کاربران ایرانی را مسدود کرد

کیف پول رمزارزی تلگرام که ابزار محبوبی برای کاربران ایرانی این اپلیکیشن محسوب می‌شود، بدون هیچ اطلاع قبلی شروع به مسدودسازی دارایی های کاربران ایرانی کرده است.

تلگرام در روز 31 فروردین ماه 1403، از امکان جابه‌جایی تتر (USDT) از طریق کیف پول رمزارزی پلتفرم خود، با کارمزدی به‌مراتب پایین‌تر از حد معمول خبر داد. موضوعی که با استقبال بسیاری از کاربران این پلتفرم، از جمله پرشمار ایرانیان عضو تلگرام مواجه شد.

اما کاربرانی ایرانی تلگرام خیلی زود با مشکل محدودیت برداشت و مسدودسازی دارایی‌های خود مواجه شدند و به‌تدریج مشخص شد که این مشکل ناشی از تحریم‌های بین‌المللی برای فعالان ایرانی بازار رمزارزهاست.

دارایی های کاربران ایرانی تلگرام مسدود شد

در سال 2018 میلادی، دولت ایالات متحده تحریم‌های جدیدی علیه فعالیت‌های مالی کاربران ایرانی وضع کرد؛ اما این تحریم‌ها تا حدود سه سال بعد از این تاریخ چندان سفت و سخت اجرا نشده بود.

در سال 2021 اما با گزارشی که رویترز از استفاده کاربران ایرانی از پتانسیل‌های بازار کریپتو و خدمات پلتفرم‌هایی چون بایننس به کاربران ایرانی منتشر کرد، دولت آمریکا روند سخت‌گیرانه‌تری را برای شرکت‌های رمزارزی بزرگ مانند بایننس آغاز کرد. مسئله‌ای که به‌طور خاص به مواردی مانند اجباری شدن احراز هویت برای کاربران در پلتفرم‌های رمزارزی معروف یا ممنوعیت فعالیت کاربران ایرانی انجامید.

مسدودسازی دارایی کاربران تلگرام

این شرایط جدید وضعیتی را پدید آورده که در نتیجه آن عموم فعالان ایرانی بازار کریپتو دست به دامان پلتفرم‌های گوناگون شده‌اند و از یک صرافی به صرافی دیگر کوچ می‌کنند. مسئله تحریم‌ها، اما صرفا به صرافی‌ها محدود نیست و شامل هر نوع خدماتی در حوزه کریپتو می‌شود.

همان‌طور که گفتیم، تلگرام اخیرا از امکان جابجایی تتر با کارمزد پایین تحت شبکه TON رونمایی کرده است. قابلیتی که ابتدا با استقبال کاربران ایرانی مواجه شد، اما این افراد خیلی زود متوجه محدودیت‌های آن شدند.

در قابلیت جدیدی که تلگرام برای کاربران فراهم کرده، افراد می‌توانند رمزارز تتر را با کارمزد بسیار پایین 0.0145 TON، معادل حدودا 0.10 دلار برای مخاطبان خود بفرستند. این قابلیت طبعا مورد استقبال پرشمار کاربران ایرانی تلگرام نیز قرار گرفت و بسیاری شروع به جابه‌جایی دارایی‌های خود از طریق آن کردند.

کاربران برای استفاده از این ویژگی باید با جستجوی ربات Wallet تلگرام، آن را یافته و فعال کنند. با این کار، کاربر می‌تواند نسبت به ایجاد یک کیف پول رمزارزی شخصی برای خود در تلگرام اقدام کند.

محدودیت برداشت کاربران ایرانی تلگرام

اما کاربران ایرانی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی که برای فعالیت ایرانی‌ها در حوزه کریپتو وضع شده، در استفاده از قابلیت جدید تلگرام به مشکل خورده‌اند. دلیل هم این‌که استفاده از این کیف پول به احراز هویت نیاز دارد و این موضوع نیز برای کاربر ایرانی به دلایلی که گفتیم غیر ممکن است. در نتیجه عجیب نیست اگر دارایی های کاربران ایرانی تلگرام مسدود شده باشد.

البته به‌نظر می‌رسد که تلگرام به هر کاربر فقط یک بار اجازه برداشت دارایی‌ها را می‌دهد؛ اما برای این مهم، فرد بایستی در بخش پشتیبانی تلگرام یک درخواست برداشت از کیف پول ثبت کند.

در صفحه پشتیبانی تلگرام درباره محدودیت‌های واریز و برداشت برای کاربران کشورهای خاص آمده که ساکنان و شهروندان ایالات متحده آمریکا، جمهوری دموکراتیک خلق کره، ایران، افغانستان، غنا، هائیتی، لیبریا، لیبی، مالی، میانمار، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، یمن و کوبا امکان استفاده از کیف پول تلگرام را نخواهند داشت.

صفحه پشتیبانی تلگرام

گفتنی است تلگرام با وجود محبوبیت و کاربران پرشماری که در ایران دارد، معمولا محدودیت‌های زیادی برای ایرانی‌ها وضع می‌کند؛ از جمله این‌که پیش از این و در زمان معرفی اشتراک پریمیوم، امکان خرید این قابلیت برای شماره‌های ایرانی غیرفعال شده بود.

حالا باز هم در نتیجه تحریم‌ها، کیف پول رمزارزی تلگرام نیز به فهرست پرشمار ابزارهای دیجیتالی اضافه شده که دسترسی به آن‌ها برای کاربر ایرانی ممکن نیست.

در گجت نیوز بخوانید:
معرفی بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی ها خلافکاران عاشق این ارز دیجیتال هستند افزایش قیمت حیرت انگیز تون کوین، ارز دیجیتال تلگرام بهترین سایت مشاهده قیمت ارزهای دیجیتال (ویژه ایرانی‌ها)