آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید [تماشا کنید]

سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
لوگو فتوشاپ وسط طرح ساخته شده با هوش مصنوعی
فتوشاپ حالا امکان ساخت تصاویر جدید با هوش مصنوعی را ارائه می‌دهد.
تبلیغات

ادوبی مجموعه‌ی جدیدی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد را به نرم‌افزار فتوشاپ اضافه کرده است تا روش‌های بیشتری برای کنترل طراحی‌ها دراختیار کاربران قرار دهد. این ابزارها به‌لطف مدل Firefly Image 3 ادوبی کار می‌کنند و هم‌اکنون در نسخه‌ی دسکتاپ بتای فتوشاپ در دسترس هستند.

به گفته‌ی ادوبی، ابزارهای جدید هوش مصنوعی فتوشاپ در سال ۲۰۲۴ به‌صورت عمومی در دسترس قرار خواهند گرفت.

قابلیت Refrence image فتوشاپ
Adobe

یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی جدید فتوشاپ، Reference Image نام دارد که از تصاویر آپلودشده‌ی کاربر به‌عنوان مرجعی برای ساخت تصاویر جدید استفاده می‌کند و عناصر مشابه را از نظر سبک و رنگ مطابقت می‌دهد.

الی گرینفیلد، مدیر ارشد فناوری ادوبی، می‌گوید: «ارائه‌ی فرمان‌های متنی کار دشواری است، زیرا باید زمان زیادی را صرف نوشتن فرمان‌های طولانی کنید، درحالی‌که می‌توان از تصاویر موجود برای ارائه‌ی راهنما به فتوشاپ استفاده کرد.»

گرینفیلد می‌گوید هنگام اولین استفاده از ابزار Reference Image فتوشاپ، پیامی برای الزام مالکیت تصویر به کاربر نمایش می‌یابد و ادوبی در حال کار روی برچسب خاصی است تا جلوی استفاده از تصاویر دارای حق‌ نشر را به‌عنوان مرجع بگیرد.

تصاویری که به‌عنوان منبع آپلود می‌شوند، برای آموزش Firefly مورد استفاده قرار نخواهند گرفت. اگرچه مسئولیت مالکیت عکس‌ها بر عهده‌ی کاربران است، ادوبی می‌گوید تصاویر ساخته‌شده با ابزار Reference Image فتوشاپ همچنان برای استفاده‌های تجاری مشکلی ندارند و این مورد یکی از مهم‌ترین مزیت‌های Firefly نسبت به مدل‌های رقیب محسوب می‌شود.

سایر ابزارهای هوش مصنوعی مولد در بتای فتوشاپ عبارت‌اند از Generate Background که تصاویر پس‌زمینه را برای مواردی مانند عکاسی محصول ایجاد می‌کند و Enhance Detail که وضوح عکس را افزایش می‌دهد.

ابزار تولید پس زمینه با هوش مصنوعی فتوشاپ
Adobe

بتای فتوشاپ همچنین ویژگی دیگری به نام Generate Similar دارد که از یکی از سه تصویری که با ابزار Firefly تولید شده‌اند، به‌عنوان مرجعی برای تولید محتوای مشابه استفاده می‌کند. ابزار Generate Image برای اولین‌بار به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از صفحه‌ی خالی و توضیحات متنی، تصویر جدید و کامل ایجاد کنند.

کارکرد ابزار هوش مصنوعی Generate Similar فتوشاپ
Adobe

نسل سوم مدل Firefly ادوبی که از قابلیت‌های تولید تصویر با کیفیت بالاتری نسبت‌ به نسخه‌ی قبلی بهره می‌برد، به‌طور آزمایشی ازطریق برنامه‌ی تحت‌وب Firefly دردسترس قرار گرفته است.

ادوبی می‌گوید جدیدترین مدل Firefly کیفیت عکس‌ واقعی را با نورپردازی، موقعیت‌یابی و توجه به جزئیات، بهتر از همیشه ارائه می‌دهد. Firefly Image 3 در درک دستورات متنی طولانی و توصیفی نیز نسبت‌ به مدل قبلی Firefly بهتر عمل می‌کند و توانایی تولید متن واضح‌تر را در تصاویر دارد.

ابزار Adjustment Brush فتوشاپ
Adobe

ادوبی علاوه‌بر هوش مصنوعی، ابزارهای جدید دیگری نیز به فتوشاپ اضافه خواهد کرد که ازجمله می‌توان به Adjustment Brush اشاره کرد؛ قابلیتی که به کاربران فتوشاپ اجازه می‌دهد تغییراتی مانند تنظیمات رنگ را در بخش‌های خاصی از تصویر اعمال کنند.

ابزار Adjustment Presets جدید می‌تواند با استفاده از فیلترها، تصویر مورد نظر کاربر را به‌سرعت تغییر دهد و در نهایت Font Browser بهبودیافته‌ به شما اجازه می‌دهد بدون‌ نیاز به خروج از فتوشاپ، به‌ بیش از ۲۵ هزار فونت در فضای ابری ادوبی دسترسی داشته باشید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات