موضوعات داغ روز:

شاسی بلند های برقی جیپ می توانند موتور های بنزینی داشته باشند

منتشر شده در 04 اردیبهشت 1403 ساعت 17:18
نویسنده سجاد کجوری
واگنیر S

مدل های برقی واگنیر S و ریکون کمپانی جیپ می توانند برای افزایش فروش، به مدل های با موتور احتراق داخلی ملحق شوند.

کمپانی جیپ(Jeep) از ۹۷۳۲۲۷ خودروی فروخته شده در سال ۲۰۱۸ به ۶۴۳۰۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ رسیده است و پنج سال متوالی افت کرده است که این برای جیپ یک سقوط محسوب می شود. توقف تولید رنگید (Renegade) مقرون به صرفه و چروکی (Cherokee) مطمئنا کمکی نکرد، اما مدیرعامل جدید آنتونیو فیلوسا برنامه ای دارد. واگنیر S (Wagoneer S) و ریکون (Recon) به عنوان شاسی بلند های الکتریکی وارد بازار می شوند. علاوه بر این، ظاهرا نسخه های بنزینی نیز برای این محصولات در نظر گرفته شده است.

کابین بلند برقی جیپ

رئیس جیپ اعتراف کرد که دو شاسی بلند الکتریکی آینده این شرکت ممکن است با نسخه هایی با پیشرانه معمولی (بنزینی) همراه شوند. این امر به لطف پلتفرم STLA Large که قبلا زیربنای دوج چارجر جدید بوده امکان پذیر است. این یک معماری EV محور است که می تواند موتور های احتراق داخلی را نیز در خود جای دهد. نسل بعدی آلفارومئو جولیا و استلویو نیز این سخت افزار را دریافت می کنند.

شاسی بلند های برقی جیپ

یکی از رؤسای جیپ گفت که اگر فرصت هایی برای نسخه های با  با موتور های احتراق داخلی ایجاد شود، “ما باید آن ها را بگیریم وگرنه شخص دیگری این کار را خواهد کرد.” از آنجایی که به نظر می رسد بازار خودرو های برقی رو به خنک شدن و دور شدن از هیجانات اولیه است، فروش این دو مدل با موتور های بنزینی با قیمتی که احتمالا پایین تر است، کار بیهوده ای به نظر می رسد. این مورد به ویژه با توجه به هدف جدید این شرکت که دستیابی به یک میلیون فروش سالانه در ایالات متحده است منطقی به نظر می رسد.

امکانات شاسی بلند برقی جیپ

حتی با وجود مشتقات بنزینی واگنیر S و ریکون، رسیدن به ۱ میلیون همچنان یک هدف بیش از حد جاه طلبانه به نظر می رسد. خودرو های ارزان تر برای جایگزینی غیرمستقیم رنگید و چروکی می توانند به افزایش حجم فروش خودرو کمک کنند. جیپ اونجر (Avenger) اروپایی ممکن است راه حلی در ایالات متحده باشد.

در همین حال، واگنیر S 600 اسب بخاری قرار است در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ برای یک دوره کوتاه به فروش برسد. با شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر در ساعت در کمتر از سه و نیم ثانیه، این خودرو سریع ترین خودروی جیپ خواهد بود. این خودرو در نسخه برقی حدود ۶۴۳ کیلومتر برد پیمایشی دارد و با یک موتور دوگانه، سیستم چهار چرخ محرک دارد. رئیس این شرکت می گوید این شاسی بلند الکتریکی بزرگ می تواند خریداران تسلا را که «چیزی پیچیده تر می خواهند» جذب کند.

جیپ برقی

ریکون کوچکتر تا پایان سال عرضه می شود و اولین سال کامل فروش خود را در سال ۲۰۲۵ خواهد داشت. به جز پلتفرم STLA Large، مشخصات فنی فاش نشده است، اما باید کوچکتر از واگنیر S باشد. فیلوسا بیان می کند که مشتریان رانگلر (Wrangler) که علاقه مند به آفرود های برقی هستند ، ریکون را می خواهند.

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.

توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.