مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

پی ال سی دلتا و زیمنس یکی از پرفروش ترین محصولات درصنعت اتوماسیون و تجهیزات الکترونیکی به شمار می آید. افراد تازه ورود به این نوع بازار کار برایشان مهم است که کار با کدام یک از این دو نوع برای آن ها بهتر و مناسب تر خواهد بود. در ادامه میخواهیم به شباهت ها و تفاوت های میان پی ال سی دلتا و زیمنس بپردازیم. و برای شما توضیح دهیم که در نهایت اقدام به خرید واستفاده از کدام یک را بگیرید.

 

مقایسه پی ال سی دلتا و زیمنس؛ بررسی تفاوت ها و شباهت ها

پی ال سی دلتا و زیمنس یکی از پرفروش ترین محصولات درصنعت اتوماسیون و تجهیزات الکترونیکی به شمار می آید. افراد تازه ورود به این نوع بازار کار برایشان مهم است که کار با کدام یک از این دو نوع برای آن ها بهتر و مناسب تر خواهد بود. در ادامه میخواهیم به شباهت ها و تفاوت های میان پی ال سی دلتا و زیمنس بپردازیم. و برای شما توضیح دهیم که در نهایت اقدام به خرید واستفاده از کدام یک را بگیرید.

۱) متفاوت بودن کشورهای سازنده

در ابتدای این مقایسه می توان به کشور سازنده این دو نوع محصول اشاره کرد. پی ال سی زیمنس محصول و ساخت کشور آلمان می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار است. اما در خصوص پی ال سی دلتا باید گفت که این محصول ساخت کشور تایوان است که نسبتاً توانسته به سطح رقبای مشابه خود برسد.

۲) تفاوت قیمت

از تفاوت های اصلی میان پی ال سی دلتا و زیمنس می توان به قیمت های آن ها اشاره کرد. همانطور که گفته شد، زیمنس محصول کشور آلمان است که از کیفیت بالایی برخوردار است. به طبع با قیمت بالاتری نسبت به پی ال سی دلتا به فروش می رسد. شرکت زیمنس یک شرکت معتبر و شناخته شده در سطح جهان است که به کیفیت محصولات خود اهمیت بسیاری می دهد. پی ال سی دلتا در مقایسه با پی ال سی زیمنس دارای قیمت پایین تری است. همین امر سبب طرفداران بالای آن در ایران گشته است. همچنین باید گفت که خرید PLC دلتا به سبب در دسترس بودن بیشتر نسبت به PLC زیمنس جهت کاربردهای ساده گزینه مناسب تری برای کاربران ایرانی خواهد بود.

۳) قسمت های سخت افزاری

تفاوت قسمت های سخت افزاری از دیگر تفاوت های میان پی ال سی دلتا و زیمنس است. این متفاوت بودن در نگاه ظاهری احساس نمی شود. چراکه متفاوت بودن این دو نوع از لحاظ کیفیت ساخت آن ها می باشد.‌ در واقع هر دو برند، انواع پی ال سی کامپکت یا ماژولار را به بازار عرضه کرده اند که قادر به ارائه انواع ورودی و خروجی های دیجیتال و آنالوگ می باشند. این دو برند در کیفیت لودسل ها، ماژول ها و دیگر امکانات اضافه سخت افزاری با هم متفاوت هستند. باید افزود که توجه به کیفیت آن ها در هنگام خرید بسیار مهم و ضروری است. همچنین باید اشاره کرد که این دو نوع محصول شبکه های متفاوتی را پشتیبانی می کنند.

۴) قسمت های نرم افزاری

پی ال سی دلتا و زیمنس از لحاظ نرم افزارهای نصب شده با هم متفاوت هستند. نرم افزار WPLSoft یک نرم افزار قدیمی و استفاده شده در پی ال سی دلتا است. البته مدل های جدید این برند مجهز شده به نرم افزار ISPSoft است که این نرم افزار جدید توانسته قابلیت و کارکرد مناسب تری نسبت به نرم افزار قبلی از خود نشان دهد. پی ال سی زیمنس از نرم افزارهای سمتیک یا تیاپورتال برای ارائه قابلیت های خود به کار می گیرد. گفتنی است که این دو نوع نرم افزار به کاربران خود اجازه برنامه نویسی های بسیار پیچیده را به کاربران خود داده است. شباهت کدهای برنامه نویسی و شماره و ساختار یکسان آن ها از شباهت های پی ال سی دلتا و زیمنس خواهد بود.

پی ال سی (PLC) چیست؟

پی ال سی دلتا و زیمنس از محصولات پرکاربرد در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند. استفاده از این نوع محصولات بیشتر در هنگام کنترل بخش های مختلف صنعت دیده می شود. می توان از PLCها جهت کنترل خط تولید به کار گرفت. در واقع این محصولات در هنگام ثبت اطلاعات دقیق کارخانه ها، دقت بالایی از خود نشان می دهند. حالا بهتر است پس از پرداختن به بررسی تفاوت ها و شباهت های میان پی ال سی دلتا و زیمنس بدانیم که PLC چیست و از چه مزایایی برخوردار است.

پی ال سی (PLC) را می توان مختصر شده Programmable Logic Controller به معنی کنترل گر منطقی برنامه پذیر عنوان کرد. در واقع پی ال سی یک ابزار کاربردی است که کارفرما از طریق این ابزار قادر به هدایت دستگاه از طریق برنامه خواهد بود. همچنین می توان پی ال سی (PLC) را یک نوع کامپیوتر صنعتی با قابلیت کنترل فعالیت های مختلف نیز معرفی کرد. این ابزار از قدرت برنامه ریزی بالایی برخوردار است. این ابزار پس از دریافت اطلاعات منطقی به ارائه فرامین به صورت خروجی منطقی می پردازد. دریافت کنندگان و کاربران نیز می توانند از این فرامین و خروجی ابزار استفاده نمایند.

پی ال سی ها با طراحی منحصر به فردی عرضه شده اند. ساختار این نوع دستگاه به گونه ای است که می توان از آن در شرایط صنعتی سخت استفاده کرد. گفتنی است که در بدو ورود پی ال سی به بازار، کاربرد آن تنها در صنعت خودروسازی دیده می شد. پی ال سی سپس و به مرور زمان به یک ابزار کاربردی به دیگر صنایع نیز معرفی شد. چراکه این محصول از عملکرد دقیق، سرعت عمل بالا، حمل و نقل آسان، قابلیت اتصال به دیگر دستگاه ها، امکان کنترل بیشتر بر بخش های مختلف صنعتی و مزایای دیگر برخوردار است.

سخن پایانی

پی ال سی دلتا و زیمنس دو محصول باکیفیت و معتبر در سطح جهانی به شمار می آید که خرید و انتخاب آن ها به یک دغدغه برای افراد تبدیل شده است. در ساخت هر یک از این دو محصول استانداردهای لازم در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که این دو برند در انواع مختلفی تولید و عرضه می شوند که هر یک از آن ها کارایی و ویژگی های خاص خود را دارند. انتخاب هر یک از آن ها بسته به نیاز و بودجه خود می تواند متفاوت باشد.

پی ال سی دلتا و زیمنس بسیار به هم شبیه هستند. البته می توان پی ال سی زیمنس را برای کاربردهای حساس و دستگاه گران انتخاب بهتر و مناسب تری عنوان کرد. پی ال سی دلتا نیز نیز به سبب قیمت پایین تر خود برای کاربران ایرانی و استفاده در صنایع کوچک و کسب و کارهای جمع و جور مناسب تر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها