ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

AI
هوش مصنوعی

مدیر ارشد مایکروسافت: هوش مصنوعی نوع جدیدی از یک گونه دیجیتالی است

مدیر ارشد بخش هوش مصنوعی مایکروسافت می‌گوید هوش مصنوعی سریع‌ترین موجی است که جهان از ابتدا تاکنون با آن روبه‌رو شده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۸:۳۰

«مصطفی سلیمان»، مدیر ارشد بخش هوش مصنوعی مایکروسافت می‌گوید هوش مصنوعی سریع‌ترین موج نوآوری است که جهان از ابتدا تاکنون با آن روبه‌رو شده است. او هوش مصنوعی را نوع متفاوت و جدیدی از یک گونه دیجیتالی می‌نامد که «سریعترین و پرپیامدترین موج جهان» را به‌وجود آورده است.  

به‌گزارش گیزمودو، مصطفی سلیمان معتقد است متخصصانی که در زمینه توسعه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، باید دقت داشته باشند که ابزارهای مبتنی بر این حوزه، برای عموم قابل درک باشند. سلیمان، مدیر ارشد هوش مصنوعی مایکروسافت، طی سخنرانی در TED 2024 گفت که هوش مصنوعی توانسته آغازگر موجی جدید در دنیا باشد.

هوش مصنوعی سریع‌ترین و پرپیامدترین موج تاریخ را ایجاد کرده است

مصطفی سلیمان می‌گوید صنایع نیاز دارند تا به‌شکل مناسبی با پتانسیل‌های آینده هوش مصنوعی کنار بیایند. موجی به راه افتاده است و هنوز صنایع آمادگی لازم را برای رویارویی با این موج ندارند. این موج جدید باید در خدمت بشریت باشد. درحالی که متخصصین هوش مصنوعی از این فناوری به‌عنوان «ابزار» یاد می‌کنند، سلیمان می‌گوید تنها با اطلاق نام ابزار به این فناوری، نمی‌توان درکی از قابلیت‌های آن داشت. در واقع او معتقد است که این اصطلاح، قابلیت‌های هوش مصنوعی را به‌خوبی نشان نمی‌دهد.

سلیمان گفت برای مهار این موج، قراردادن عامل انسانی در مرکز آن، و کاهش پیامدهای ناخواسته و اجتناب‌ناپذیری که ممکن است پدید آیند، باید از همین حالا به فکر باشیم و آن‌ها را به‌عنوان نوع جدیدی از یک گونه دیجیتالی ببینیم.

او همچنین می‌گوید آینده‌ای را می‌بیند که در آن «همه چیز»، از مردم گرفته تا کسب‌وکارها و حتی دولت، توسط یک شخصیت تعاملی یا «هوش مصنوعی شخصی» که «بی‌نهایت دانشمند» و «دقیق و قابل اعتماد» است، در ارتباط خواهد بود.

سلیمان می‌گوید: «اگر هوش مصنوعی بخشی از پتانسیل خود را در یافتن راه‌حل مشکلات بشر از مراقبت‌های بهداشتی گرفته تا آموزش و تغییرات آ‌ب‌وهوایی به‌کار گیرد، دهه آینده پربارترین دهه در تاریخ بشر خواهد بود.»

وقتی از سلیمان پرسیده شد که چه چیزی او را بی‌خواب می‌کند. وی پاسخ داد خطرِ افتادن صنعت هوش مصنوعی در تله بدبینی او را مشوش می‌کند. این درحالی است که وی اعتقاد دارد باید با شجاعت، مقابل سناریوهای تاریکِ احتمالی ایستاد و از مزایای هوش مصنوعی بهره برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی