زیکر 009 گلوری ادیشن

زیکر 009 گلوری ادیشن، مینی ون فوق لوکس چینی به میدان آمد

برند خودروسازی چینی زیکر (ZEEKR) که به تولید خودروهای با کیفیت برقی متمرکز است، از مینی ون لوکس زیکر 009 گلوری ادیشن رونمایی کرد.

چند سالی است که پیشرفت ساخت خودرو به مینی ون‌ها نیز سرایت کرده و شاهد تولیدات با کیفیت و پر امکاناتی در این سگمنت خودرویی از سوی خودروسازان بزرگ جهان هستیم. یکی از بهترین‌های این سگمنت که در یک به‌روزرسانی با پیشرانه برقی قدرتمند و امکانات جذاب معرفی شده، زیکر 009 گلوری ادیشن نام دارد. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز به معرفی این مینی ون جذاب می‌پردازیم.

معرفی مینی ون مجلل زیکر 009 گلوری ادیشن

زیکر 009 گلوری ادیشن

در حالی که زیکر ۰۰۹ معمولی به سه ردیف صندلی با ترکیب ۲+۲+۲ مجهز است، نسخه گلوری ادیشن فقط با چهار صندلی در دو ردیف ارائه می‌شود. صندلی‌های عقب این مینی ون مجلل از نوع کاپیتانی با زیر پایی، گرم‌کن، تهویه و ماساژور هستند. این خودرو با ۵۲۱۷ میلی‌متر طول، ۲۰۲۴ میلی‌متر عرض و ۱۸۱۲ میلی‌متر ارتفاع به‌همراه فاصله محوری ۳۲۰۵ میلی‌متری، ابعاد بزرگی دارد. همچنین این خودرو از سیستم تعلیق بادی دو محفظه‌ای بهره می‌برد.

مشخصات فنی ZEEKR 009 Glory Edition

این مینی ون الکتریکی همچنین از پلتفرم ۸۰۰ ولتی کاملا جدید جیلی استفاده می‌کند که اوایل امسال معرفی شد. گلوری ادیشن با یک قوای محرکه الکتریکی دو موتوره ارائه می‌شود که شامل یک موتور الکتریکی با ۳۶۲ اسب بخار قدرت در جلو و یک موتور دیگر با ۴۱۵ اسب بخار قدرت در عقب می‌شود. مجموع خروجی این قوای محرکه به ۷۷۷ اسب بخار قدرت و ۸۱۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد که خودرو را ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند تا به یکی از سریع ترین مینی ون های جهان تبدیل شود.

انرژی مورد نیاز موتورهای ۰۰۹ گلوری ادیشن توسط یک پکیج باتری ۱۰۸ کیلووات‌ساعتی ساخت CATL تأمین می‌شود که با هر بار شارژ کامل، امکان پیمودن تا ۷۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کند. به‌لطف معماری ۸۰۰ ولتی نیز می‌توان با استفاده از شارژرهای سریع ۵۶۰ کیلوواتی، از ۱۰ تا ۸۰ درصد این باتری‌ها را ظرف مدت تنها ۱۱ دقیقه شارژ کرد. علاوه بر این، مینی ون الکتریکی زیکر از قابلیت تخلیه برق ۶۰ کیلوواتی هم برخوردار است و می‌تواند دیگر خودروهای الکتریکی را شارژ کند.

امکانات خاص زیکر 009

نمای داخلی زیکر 009 گلوری ادیشن

امکانات شاخص این مینی ون جذاب و لوکس شامل ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی حرفه‌ای یاماها با 31 بلندگو و ساب، نمایشگر 43 اینچی در قسمت عقب، سنسور لیدار روی سقف و رینگ‌های 20 اینچ جدید است.

علاوه بر این، زیکر 009 گلوری ادیشن از امکاناتی همچون شارژر وایرلس، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم هشدار و پیش‌بینی برخورد در اثر تغییر لاین، سیستم هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، رادار تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی ماندن در بین خطوط، رادار هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری خودکار، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد (Auto Hold)، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، تنظیم حالت رانندگی (Drive Mode)، سنسور پایش فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم ورود بدون کلید به‌همراه استارت دکمه‌ای، سنسور نور و باران، سقف شیشه‌ای پانارومیک، دوربین 540 درجه و تنظیم برقی تمام صندلی‌‌ها به‌همراه گرم‌کن و سردکن برخوردار است.

زیکر ۰۰۹ گلوری ادیشن فقط در یک نسخه با قیمت ۷۸۹ هزار یوآن معادل ۱۰۹ هزار دلار عرضه می‌شود که ۲۷,۸۰۰ دلار از نسخه معمولی گران‌تر است؛ اما ۴ هزار دلار از ولوو EM90 که نسخه ری‌بج شده ۰۰۹ محسوب می‌شود قیمت کمتری دارد. علاوه بر این، EM90 فقط با یک موتور الکتریکی عرضه می‌شود و قدرت کمتری دارد. تحویل این مینی ون مجلل چینی به خریداران از ماه می امسال آغاز خواهد شد.

همچنین بخوانید:
شاسی بلند آفرودی جتور تراولر T2 به کشور وارد شد + عکس و مشخصات محصول جدید گروه بهمن اکسید برند نو انرژی و رویایی EXLANTiX را در نمایشگاه خودرو پکن به نمایش می‌گذارد

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*