جنگنده اف 15

ویژگی جذاب جنگنده اف 15 که آن را از تمام جت‌های جهان متمایز می‌کند + ویدیو

در ویدیو منتشر شده از یک رزمایش نظامی ویژگی جذابی از جنگنده اف 15 نشان داده می‌شود که باعث شده این جت از دیگر هواپیماهای جنگی متمایز باشد.

ورودی‌های بیرونی هوا اگرچه ممکن است برای بسیاری ناآشنا به نظر برسد اما در واقع بخش مهمی از طراحی یک جت جنگنده را تشکیل می‌دهند. در ویدیو اخیری که از یک جنگنده اف 15 ژاپنی منتشر شده عملکرد شگفت انگیز همین دریچه‌های ورودی هوا باعث حیرت بسیاری شده است. این ورودی‌های هوا انجام مانورهای پیچیده در ارتفاعات مختلف را برای این جنگنده ممکن می‌کنند.

میدان هوایی گیفو ژاپن منطقه‌ای است که نوعی مرکز آزمایش و توسعه جنگنده های این کشور بوده و انواع جت‌های جنگی مانند اف 15 و اف 2 در این منطقه نگهداری می‌شوند. ویدیو مذکور نیز مربوط به نمایشگاهی است در همین مکان که در آن یک جنگنده اف 15 از نیروی هوایی ژاپن با شماره سریال 12-9828 به انجام رزمایش می‌پردازد.

 

جنگنده اف 15 یکی از بهترین جت‌های جنگی دنیاست که علاوه بر مشخصات ذکر شده در ابتدا، ویژگی‌های جذاب دیگری نیز دارد که قدرت و توان آن را چندین برابر کرده و آن را از تمام جت‌های جنگی دنیا متمایز می‌کند. اگر شما هم علاقه مند هستید تا در مورد این قابلیت‌ها بیشتر بخوانید، ادامه این مطلب از گجت نیوز را از دست ندهید.

ویژگی های منحصر به فرد جنگنده اف 15

جنگنده اف 15 برای تامین قدرت خود از دو موتور توربوفن پرت اند ویتنی F100-PW(IHI)-220E استفاده می‌کند و همین موتورها برای عملکرد صحیح و بدون افت کیفیت نیازمند هوای بیشتری هستند. به همین جهت در جدیدترین طراحی این جنگنده دو ورودی هوا قابل تنظیم خودکار نیز در نظر گرفته شده تا در هر وضعیت و زاویه حرکتی، هوای مورد نیاز موتور تامین شود.

در نخستین نمونه‌های اف 15 که این دریچه‌ها قرار نداشتند، متوقف شدن کمپرسور باعث می‌شد تا خلبان نتواند به راحتی هر مانوری را اجرا کند. دریچه‌های ورودی هوا اف 15 از بالا به جلو کشیده شده‌اند و کنترل رایانه‌ای می‌تواند باله‌های متحرک خود را به بالا و پایین حرکت دهد تا دیافراگم را مستقیماً در جریان هوا نگه دارند. چنین طراحی باعث می‌شود تا مقادیر مورد نیاز هوا موتورها همیشه تامین شود.جنگنده اف 15

در کنار چنین طراحی دقیقی ابزارهای دیگری نیز در داخل دریچه‌ها قرار داده شده تا با کاهش سرعت هوا از آسیب دیدن صفحات موتور جلوگیری شود. در واقع برای کنترل زاویه باله‌ها و نحوه قرارگیری کل دریچه، سیستم هوشمند اف 15 با تعیین زاویه و نحوه پرواز جت آنها را تنظیم می‌کند تا بتواند به بیشترین بهره وری و بالاترین میزان هوا ورودی در هر مدل مانوری برسد.ویژگی جنگنده اف 15

بنابه گزارشات منتشر شده، پیش بینی می‌شود که نیروی هوایی ژاپن 155 هواپیمای جنگی تک سرنشینه F-15J از انواع فرعی مک دانل-داگلاس F-15C/D Eagle و 44 هواپیمای آموزشی دو سرنشینه F-15DJ در اختیار دارد. در سال 2021 نیز دولت ژاپن طی مذاکراتی با آمریکا شرایط ارتقا سیستم‌ جنگنده های خود را فراهم کرده و گفته می‌شود که در طی این همکاری‌ها 68 فروند جت اف 15 ارتقایافته نیز تحویل نیروی هوایی ژاپن خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
جنگنده اف ۳۵ یا ای ۱۰ تاندربولت؛ بهترین گزینه برای پشتیبانی از نیروهای زمینی؟ این جنگنده های ارتش آمریکا توانایی حمل بمب اتم را دارند مقایسه جنگنده نسل پنجم ترکیه و اف ۲۲ آمریکایی نگاهی به انواع مدل های جنگنده اف 35 (F-35) سلطان بلامنازع آسمان ۵ تا از سریع ترین جنگنده ها در تاریخ؛ از میگ تا نورث امریکن و لاکهید

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*